Pagina 1 van 1

cilinder tunen

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 12:58
door polini tim
hallo
ik zie heel veel dat de cilinders getund zijn maar wat tunen jullie eraan?
uitlaat en inlaat poort uitveilen?
of zijn er nog meer dingen die je kunt doen ?

groetjes tim

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 16:25
door Markie
Niet zomaar je vijltje erin zetten en vijlen he!
ik zou eerst beginnen met informatie te verzamelen voordat je wat doet.
Op het puchforum staat een enorme handleiding die super goed is.
ook kun je het boek van Graham bell bestellen (engels)
PS er is al een heel topic over geweest.
gebruik de Afbeelding eens

Re: cilinder tunen

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 16:41
door rossi-nr.1
polini tim schreef:hallo
ik zie heel veel dat de cilinders getund zijn maar wat tunen jullie eraan?
uitlaat en inlaat poort uitveilen?
of zijn er nog meer dingen die je kunt doen ?

groetjes tim
zijn ook kleine dingen zoals:

poorten even groot/gelijk maken.
timingen veranderen.
de vorm van inlaat wat invloed op flow heeft.
bevels aanbrengen
polijsten.

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 17:00
door Gast
oke dit zal wel domme vraag zijn maar polijsten van je cilinder heeft toch niet zoveel invloed op de trekkracht/snelheid?

En hoe word de binnenkant dan gepolijst,met een dremel ofzo??
Of zijn daar speciale polijstborstels voor?

Zitten er veel risico's aan het polijsten en waar moet je vooral opletten tijdens het polijsten van je cilinder zodat je geen fouten maakt?

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 19:25
door Koen
Het polijsten van je uitlaatpoort heeft alleen maar zin bij je cilinder. Dit ter voorkoming van koolaanslag. De verdere poorten hoef je niet te polijsten, maar moet natuurlijk wel verwijdert worden van obstakels.

Geplaatst: vr 26 nov 2004, 21:27
door Gast
Waar moet ik opletten als ik de cilinder eraf haal of kan ik hem laten zitten als ik de uitlaatpoort wil gaan polijsten?

Greetz