platen secundaire as

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Rechte vertanding geeft idd meer geluid.
Maar je bent van die hele zware druk op je lagers; (en dus weerstand en slijtage) af.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Remon
forum gebruiker
Berichten: 1373
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 13:33

Bericht door Remon »

jordy 15 schreef:Rechte vertanding geeft idd meer geluid.
Maar je bent van die hele zware druk op je lagers; (en dus weerstand en slijtage) af.
Maarja

Waar haal je zomaar ff de rechte vertanding vandaan jordy?

Gr Remon
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Haha die zul je moeten laten maken.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Erik de Wit
forum gebruiker
Berichten: 485
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 22:22
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

Bericht door Erik de Wit »

ABT heeft setjes rechte vertanding gemaakt en die is al dicht volgens mij.

Gr. Erik
I think I can
www.dewitracing.com
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Mischien een heel flauwe vraag, maar heeft iemand al eens zijn natuurkundeboeken er op nageslagen en gerekend hoeveel energie verloren gaat in een tandwiel dat met ca 1/5 van het motortoerental draait ??????

Lijkt me handiger om iets te reduceren in een deel dat een hoger toerental draait (koppeling/rotor/krukas/ koppelingstrommel), heeft namelijk veel meer effect.

Nog ééntje uit hezelfde rijtje: Wat gebeurd er als er olie tussen de schijven komt ???

Wel een positief puntje is de rechte vertanding :D , die houden we erin. De zijdelingse krachten oefenen een redelijke druk op de lagers uit wat wel wrijving geeft. Dus dit lijkt me een prima idee om het rendement van de overbrenging te verbeteren.

Bertus moet zijn idee nog maar eens onder het kussen leggen als hij gaat slapen :D Er zijn aanzetten gegeven, maar iedereen blijft bij het huidige concept waarbij je olie in het blok nodig hebt :wink:
Als echte zelfbouwer blijf je natuurlijk niet bij dat oorspronkelijke Puch-concept.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

John_W schreef: Als echte zelfbouwer blijf je natuurlijk niet bij dat oorspronkelijke Puch-concept.
Hier ben ik het niet mee eens. Het is nu juist de kunst om uit een normaal puchblok zoveel mogelijk vermogen te halen.. Het is niet voor niets de puchcup.
Waar gaat het heen als we allemaal een droge koppeling op een doormiddengezaagt puchblok gaan zetten..
Dan maak ik nog liever zelf een heel carter, dan met een puchblok wat nog net aan de regels voldoet in de puchcup te gaan rijden.
Zeg niet dat het niet mag. Van mij mag het. Maar vind het gewoon niet eerlijk tegenover de anderen.

Nu kan je wel zeggen; dan maakt iedereen toch zo'n blok ?
Maar waar is dan de puchcup gebleven ?

Maar ik had al geruchten gehoort dat het over een paar jaar verboden word ? Ze zouden de regel al instellen, maartoen kwam het verhaal dat er iemand al zo'n blok bijna klaar had.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

@Jordy

wie heeft het over het doorzagen van Puchblokken :wink: ?? Denk dat er over het algemeen best veel achter elkaar aangelopen wordt kwa ideetjes. Ik ga meer voor een oplossing waarbij de secundaire as blijft bestaan en toch geen olie nodig is. Tenslotte willen we het originel concept ook niet teveel schade toedoen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey ,

Lekker al die verhalen weer hierzo :P . .

Het is teveel om allenmaal op te reageren iig ... Waarom hoor ik niemand over het opp van de rechte vertanding tov de schuine . .

En het dichtmaken van sectandwielen en dan hoor je mensen erover dat er water in kan gaan staan :?

Het is wel de bedoeling dat het nouwkeurig gefabriceerd wordt ...

En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...

Kortom vele manieren . .

En resultaat niet merken ? dat heb je met zoveel dingen maar alles tenzame zal wel weer resultaat boeken. is ook een ouderweds concept al :lol:

*Edit

Ik ben het wel met Jordy eens ! puchblokken afgezaagd is eigenlijk een klasse apart . puchblok moet wel een puchblok met dezelfde componenten zijn alleen dan aangepaste componenten. Maar het geheel moet zo orgineel mogelijk zijn ... maarja ieder zijn eigen blok keus :P
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

maar is het dan ook niet mogelijk met de rechte vertanding als dat te maken is mogelijk de tandwiel verhouding zo aan te passen zodat je al meer vermogen krijgt aan je tandwiel :-k

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Helaas heeft de overbrengverhouding niets met het vermogen van doen, wel het koppel aan de uitgaande as. Maarja, daarvoor varieer je natuurlijk je kettingwielen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...
Weet je dat wel zeker lars ?
Ik heb een mooi aanbeeld van 200 kilo in de schuur en een beste moker !
Heb ze er zo uit 8)
wie heeft het over het doorzagen van Puchblokken ?? Denk dat er over het algemeen best veel achter elkaar aangelopen wordt kwa ideetjes. Ik ga meer voor een oplossing waarbij de secundaire as blijft bestaan en toch geen olie nodig is. Tenslotte willen we het originel concept ook niet teveel schade toedoen.
Als we dan toch zo lekker bezig zijn, kan je ook wel een kettingoverbrenging in het blokkie maken. Mischien wel een idee om eens te proberen!
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten :mrgreen: hahaha

Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Lg tweewielers schreef:ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten :mrgreen: hahaha

Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
Haha de verhalen heb ik wel gehoort. Maar zelf kan ik ook een hoop verzinnen hoor.

Ennuh vertel ?.. Een ingewikkeld tandwieletje ?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

jordy 15 schreef:
Lg tweewielers schreef:ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten :mrgreen: hahaha

Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
Haha de verhalen heb ik wel gehoort. Maar zelf kan ik ook een hoop verzinnen hoor.

Ennuh vertel ?.. Een ingewikkeld tandwieletje ?
Vertel jij eerst maar is wat je laat gieten :P
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

Lg tweewielers schreef:
En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...
:lol: moet je ook aan de profs over laten :wink: ik hou ook wel van gaatjes
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Plaats reactie