platen secundaire as
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Erik de Wit
- forum gebruiker
- Berichten: 485
- Lid geworden op: za 19 feb 2005, 22:22
- Locatie: Hoogwoud
- Contacteer:
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Mischien een heel flauwe vraag, maar heeft iemand al eens zijn natuurkundeboeken er op nageslagen en gerekend hoeveel energie verloren gaat in een tandwiel dat met ca 1/5 van het motortoerental draait ??????
Lijkt me handiger om iets te reduceren in een deel dat een hoger toerental draait (koppeling/rotor/krukas/ koppelingstrommel), heeft namelijk veel meer effect.
Nog ééntje uit hezelfde rijtje: Wat gebeurd er als er olie tussen de schijven komt ???
Wel een positief puntje is de rechte vertanding , die houden we erin. De zijdelingse krachten oefenen een redelijke druk op de lagers uit wat wel wrijving geeft. Dus dit lijkt me een prima idee om het rendement van de overbrenging te verbeteren.
Bertus moet zijn idee nog maar eens onder het kussen leggen als hij gaat slapen Er zijn aanzetten gegeven, maar iedereen blijft bij het huidige concept waarbij je olie in het blok nodig hebt
Als echte zelfbouwer blijf je natuurlijk niet bij dat oorspronkelijke Puch-concept.
Lijkt me handiger om iets te reduceren in een deel dat een hoger toerental draait (koppeling/rotor/krukas/ koppelingstrommel), heeft namelijk veel meer effect.
Nog ééntje uit hezelfde rijtje: Wat gebeurd er als er olie tussen de schijven komt ???
Wel een positief puntje is de rechte vertanding , die houden we erin. De zijdelingse krachten oefenen een redelijke druk op de lagers uit wat wel wrijving geeft. Dus dit lijkt me een prima idee om het rendement van de overbrenging te verbeteren.
Bertus moet zijn idee nog maar eens onder het kussen leggen als hij gaat slapen Er zijn aanzetten gegeven, maar iedereen blijft bij het huidige concept waarbij je olie in het blok nodig hebt
Als echte zelfbouwer blijf je natuurlijk niet bij dat oorspronkelijke Puch-concept.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Hier ben ik het niet mee eens. Het is nu juist de kunst om uit een normaal puchblok zoveel mogelijk vermogen te halen.. Het is niet voor niets de puchcup.John_W schreef: Als echte zelfbouwer blijf je natuurlijk niet bij dat oorspronkelijke Puch-concept.
Waar gaat het heen als we allemaal een droge koppeling op een doormiddengezaagt puchblok gaan zetten..
Dan maak ik nog liever zelf een heel carter, dan met een puchblok wat nog net aan de regels voldoet in de puchcup te gaan rijden.
Zeg niet dat het niet mag. Van mij mag het. Maar vind het gewoon niet eerlijk tegenover de anderen.
Nu kan je wel zeggen; dan maakt iedereen toch zo'n blok ?
Maar waar is dan de puchcup gebleven ?
Maar ik had al geruchten gehoort dat het over een paar jaar verboden word ? Ze zouden de regel al instellen, maartoen kwam het verhaal dat er iemand al zo'n blok bijna klaar had.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
@Jordy
wie heeft het over het doorzagen van Puchblokken ?? Denk dat er over het algemeen best veel achter elkaar aangelopen wordt kwa ideetjes. Ik ga meer voor een oplossing waarbij de secundaire as blijft bestaan en toch geen olie nodig is. Tenslotte willen we het originel concept ook niet teveel schade toedoen.
wie heeft het over het doorzagen van Puchblokken ?? Denk dat er over het algemeen best veel achter elkaar aangelopen wordt kwa ideetjes. Ik ga meer voor een oplossing waarbij de secundaire as blijft bestaan en toch geen olie nodig is. Tenslotte willen we het originel concept ook niet teveel schade toedoen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey ,
Lekker al die verhalen weer hierzo . .
Het is teveel om allenmaal op te reageren iig ... Waarom hoor ik niemand over het opp van de rechte vertanding tov de schuine . .
En het dichtmaken van sectandwielen en dan hoor je mensen erover dat er water in kan gaan staan
Het is wel de bedoeling dat het nouwkeurig gefabriceerd wordt ...
En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...
Kortom vele manieren . .
En resultaat niet merken ? dat heb je met zoveel dingen maar alles tenzame zal wel weer resultaat boeken. is ook een ouderweds concept al
*Edit
Ik ben het wel met Jordy eens ! puchblokken afgezaagd is eigenlijk een klasse apart . puchblok moet wel een puchblok met dezelfde componenten zijn alleen dan aangepaste componenten. Maar het geheel moet zo orgineel mogelijk zijn ... maarja ieder zijn eigen blok keus
Lekker al die verhalen weer hierzo . .
Het is teveel om allenmaal op te reageren iig ... Waarom hoor ik niemand over het opp van de rechte vertanding tov de schuine . .
En het dichtmaken van sectandwielen en dan hoor je mensen erover dat er water in kan gaan staan
Het is wel de bedoeling dat het nouwkeurig gefabriceerd wordt ...
En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...
Kortom vele manieren . .
En resultaat niet merken ? dat heb je met zoveel dingen maar alles tenzame zal wel weer resultaat boeken. is ook een ouderweds concept al
*Edit
Ik ben het wel met Jordy eens ! puchblokken afgezaagd is eigenlijk een klasse apart . puchblok moet wel een puchblok met dezelfde componenten zijn alleen dan aangepaste componenten. Maar het geheel moet zo orgineel mogelijk zijn ... maarja ieder zijn eigen blok keus
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Berichten: 1650
- Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Locatie: nijmegen
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Helaas heeft de overbrengverhouding niets met het vermogen van doen, wel het koppel aan de uitgaande as. Maarja, daarvoor varieer je natuurlijk je kettingwielen.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Weet je dat wel zeker lars ?En we zijn ook niet meer bezig op de kinder manier 3 spijlen eruit te slaan met de botte bijl ...
Ik heb een mooi aanbeeld van 200 kilo in de schuur en een beste moker !
Heb ze er zo uit
Als we dan toch zo lekker bezig zijn, kan je ook wel een kettingoverbrenging in het blokkie maken. Mischien wel een idee om eens te proberen!wie heeft het over het doorzagen van Puchblokken ?? Denk dat er over het algemeen best veel achter elkaar aangelopen wordt kwa ideetjes. Ik ga meer voor een oplossing waarbij de secundaire as blijft bestaan en toch geen olie nodig is. Tenslotte willen we het originel concept ook niet teveel schade toedoen.
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten hahaha
Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Haha de verhalen heb ik wel gehoort. Maar zelf kan ik ook een hoop verzinnen hoor.Lg tweewielers schreef:ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten hahaha
Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
Ennuh vertel ?.. Een ingewikkeld tandwieletje ?
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Vertel jij eerst maar is wat je laat gietenjordy 15 schreef:Haha de verhalen heb ik wel gehoort. Maar zelf kan ik ook een hoop verzinnen hoor.Lg tweewielers schreef:ketting overbrenging is ook al gedaan.. Zo te horen heb jij ook telang met roel en erik aan de koffie gezeten hahaha
Dat gaat mij me nu net te ver. Heb net een ingewikkeld tandwieltje gemaakt.
Ennuh vertel ?.. Een ingewikkeld tandwieletje ?
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]