!!!!!!help!!!!!!eerste zelfbouw

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
yordibike

!!!!!!help!!!!!!eerste zelfbouw

Bericht door yordibike »

hoi ik ben yordi uit diemen ik ben 12 jaar ik wil een zelfbouw minibike maken een frame heb ik al moet alleen nog een nieuw achterdeel op gelast worden geef me tips hoe moet ik beginnen waarmee wil graag een puch blok in het frame bouwen

alvast bedankt gr yordi
Gebruikersavatar
Barry
forum gebruiker
Berichten: 1360
Lid geworden op: za 08 mar 2008, 09:10
Minibike:: Grc RRz 12
Locatie: Schalkwijk

Bericht door Barry »

zoeken doet wonderen :roll:
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Gebruikersavatar
Minibike_J
forum gebruiker
Berichten: 1410
Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

Barry schreef:zoeken doet wonderen :roll:
Das waar :wink:
En wat voor frame heb je dan ?
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

ook is dit een vraag, hoort dus bij alle andere zelfbouw vragen thuis.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: !!!!!!help!!!!!!eerste zelfbouw

Bericht door Carlos Keutel »

yordibike schreef:hoi ik ben yordi uit diemen ik ben 12 jaar ik wil een zelfbouw minibike maken een frame heb ik al moet alleen nog een nieuw achterdeel op gelast worden geef me tips hoe moet ik beginnen waarmee wil graag een puch blok in het frame bouwen

alvast bedankt gr yordi
ik had graag alstublieft meneer bedankt meneer wat tips...

Vraag je vader om te helpen, als hij geen 2 linkse handen heeft kan hij wel een achterbrugje maken, zorg wel dat dit stevig is, als dit kapot gaat ga je hard op je bek. Zitten er al wielen op het frame? achterwielen kun je simpel maken van oude puchvelgen (spaken). Hiervan de spaken verwijderen, gaatje boren voor het ventiel, binnenband+buitenband van een bolderkarwiel (of grc race bandjes, als je het goed wil) op de naaf maken, en iets van een klein (tomos) tandwiel voor aan de achterkand (k geloof dat ik 20 tands achter had?).

Maar dit lukt je zelf (Vrijwel) nooit als je geen hulp van een volwassene hebt met technisch inzicht, dus zoek dat eerst.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Re: !!!!!!help!!!!!!eerste zelfbouw

Bericht door EVD »

Carlos Keutel schreef:
yordibike schreef:hoi ik ben yordi uit diemen ik ben 12 jaar ik wil een zelfbouw minibike maken een frame heb ik al moet alleen nog een nieuw achterdeel op gelast worden geef me tips hoe moet ik beginnen waarmee wil graag een puch blok in het frame bouwen

alvast bedankt gr yordi
ik had graag alstublieft meneer bedankt meneer wat tips...

Vraag je vader om te helpen, als hij geen 2 linkse handen heeft kan hij wel een achterbrugje maken, zorg wel dat dit stevig is, als dit kapot gaat ga je hard op je bek. Zitten er al wielen op het frame? achterwielen kun je simpel maken van oude puchvelgen (spaken). Hiervan de spaken verwijderen, gaatje boren voor het ventiel, binnenband+buitenband van een bolderkarwiel (of grc race bandjes, als je het goed wil) op de naaf maken, en iets van een klein (tomos) tandwiel voor aan de achterkand (k geloof dat ik 20 tands achter had?).

hahaha hoe wil je nou al beide wielen op het frame hebben als je de
achterbrug nog moet lasse :lol: en jij dacht aan meerdere achterwiele
zo te zien :roll: stop is met die stommo onnozele berichten van je, en
laat die oude topics waar ze staan, of moet je het laatste woord hebben

Maar dit lukt je zelf (Vrijwel) nooit als je geen hulp van een volwassene hebt met technisch inzicht, dus zoek dat eerst.
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Gast jij moet echt even normaal doen, je zit me en via pm zwart te maken en op het forum. Wielen op/bij het frame, het maakt niet uit, je snapt zelf toch ook wel dat ik geen 2 achterwielen bedoel??? Ik heb het over achterwielen in het algemeen, taalbarbaar. Ik reageer alleen op dit topic omdat ik zie dat het nog niet opgelost is. Wie heeft er last van?
Jah zo is het.
Plaats reactie