ik wil een watergekoelde zelfbouw maken ! help mij !!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
falko_fcb
forum gebruiker
Berichten: 38
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 17:45
Locatie: kortrijk

ik wil een watergekoelde zelfbouw maken ! help mij !!

Bericht door falko_fcb »

hallo
ik ben van plan een watergekoelde zelfbouw te maken ,
maar ik sta nu nog nergens
ik zou graag van jullie willen weten , welk metaal buizen moet ik gebruiken ? hoe dik welk soort enzo ,
hoe groot moet zo een bike zijn ? hoe lang hoe breed hoe hoog ? de perfecte maten , er zal een grc tankzit opkomen en grc voorvork

dan nog het blok ,
ik lies hier dat vele mensen een ingekort piaggo motorblok hebben ,
van welke scooter is dat blok dan ? en tot waar moet ik dat dan inkorten ? gewoon het variogedeelte wegdoen ofzo ?
en hoe zet ik op zo een blok een trekstarter ,
en een koppeling en kopppelingshuis ?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
het is een buizen frame dat ik zou willen maken
een dat goed lijkt op dat van dennisvaassen zijn bike
grtzz
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ooo men.. dit gaat een heel werk worden zo te horen ;)

Spit eens wat zelfbouwtopics door hier op het forum, dan kun je alles vrij goed en duidelijk zien

Oa: die van Hank, Rossi n1, Rkpdude, Sleutel (zundap)

T blijft heel erg lastig uitleggen vanaf hier, en mocht dit wel lukken.. snap je er waarschijnlijk nog minder van dan daarvoor :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Een beetje wanhopige vraagstelling maargoed :P

Piaggio blokken zitten onder anderen onder:

Piaggio zip, runner, sr met piaggio blok e.d. Je kan gewoon opzoek gaan naar een piaggio blok.

Maten en regelenmenten zijn tevinden op www.pocketbikes.nl onder het gedeelte regelementen en dan zelfbouw klasse.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kaj
forum gebruiker
Berichten: 120
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 20:59
Locatie: Roosendaal

Bericht door kaj »

kijk een in de te koop sectie daar staat een basis te koop voor je toekomstige project.

mvg kaj
Gebruikersavatar
-René-
forum gebruiker
Berichten: 445
Lid geworden op: wo 12 dec 2007, 17:46
Locatie: Sittard

Bericht door -René- »

verder moet je even opletten bij de aanschaf van een piaggio blok dat de waterpomp in het blok zit, bij een minarelli blok is van een ac makkelijk een lc blok te maken doordat de waterpomp aan de zijkant van het blok zit en er geen waterkanelen door de carters lopen.

Koop je dus een ac piaggio blok, dan is dit wat lastiger om aan te passen en het beste is dan ook om direct een lc blok te pakken. Deze blokken zitten onder een zip sp, nrg lc, ntt, runner en sommige aprilia sr's zijn ook geleverd met deze blokken, verder zou ik gewoon even wat inspiratie opdoen bij de zelfbouwbikes hier op dit forum.

En het is niet even snel je vario gedeelte eraf halen, daar komt wel iets meer bij kijken, misschien daarom ook handig om met een pucblok te beginnen, dit is een goedkopere en makkelijkere oplossing als je nog nooit een zelfbouw gemaakt hebt
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS

[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Plaats reactie