HELP: ketting zit scheef.

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

wevie666

Bericht door wevie666 »

maar dan zit je tandwiel nog steeds niet vast!
Gast

Bericht door Gast »

dutchblade schreef:je kunt een plaatje maken wat op de plek past waar het tandwiel nu zit, en dan aan de binnen kant van dat plaatje zo'n tandwiel van de bromshop vastmaken..

Dan liggen ze op elkaar zeg maar... scheelt je zo'n 4 tot 5 mm..
okay nu snap ik het idee :wink:
maar ik kan er dan toch ook nog busjes ofzo tussen maken zodat hij nog meer naar binnen staat of kan dat weer niet??
dutchblade

Bericht door dutchblade »

Ja, je kunt er ook bussen tussen maken, maar pas wel op... Er komt natuurlijk wel een flinke kracht op als je aan het rijden bent..
Gast

Bericht door Gast »

ja oke thanks voor de tips
stefano

Bericht door stefano »

Ik had eerst het zelfde probleem,en was toen ook van plan om het tandwiel naar binnen te plaatsen,en had toen ook met een dremel een stukje uit het tandwiel gefreesd,en had er busjes tussen het tandwiel en adapterplaatje gezet.

Dat is opzich wel te doen.

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

oke dan probeer ik dat gewoon heb nu dat tandwiel van hz besteld en kijk ik wel even wat ik daar mee kan.
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

tandwiel

Bericht door Ronnie »

Bij de sendai velgen is het probleem dat de naaf breder (langer) is.
Dit komt doordat bij de sendai blokjes de voortandwielen verder naar buiten (links) staan, dit een en ander heeft te maken met positie en breedte van hun blok.
om dan je ketting in lijn te krijgen hebben ze dus hun naaf breder gemaakt, waardoor hun achtertandwiel verder naar buiten komt en dus in lijn ligt met hun voortandwiel.

Eigenlijk zijn deze velgen niet geschikt voor zelfbouw.
Wat wel kan is deze naaf in een draaibank wat af te draaien zodat het tandwiel wel in lijn komt te liggen.
Dit doen de meeste mensen die deze velgen gebruiken.

Je kunt ook je motorophanging steun verplaatsen, je brengt dan het voortandwiel in lijn met het achtertanwiel (in plaats van andersom).
Je krijgt dan wel het nare gevolg dan je ontstekkingsdeksel wel heel snel de grond raakt in een bocht.
Dit komt omdat je blok nog verder naar links geplaats word, waardoor de onstekingsunit flink buiten het frame uitsteekt. :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

ik heb ook die Sendai velgen op mijn zelfbouw.
volgens mij zijn de velgen die HZ bromshop onder de noemer "imitatie" verkoopt ook afgedraaid, waardoor het toch allemaal goed uitgelijnd is.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ze bij race4all gekocht dus .
maar ik heb vandaag me tandwiel gekregen en er al op gezet.
ik las hem vast op mijn as maar dat is nog best wel moeilijk want hij lijkt wel niet op de as te gaan.
ik was net aan het lassen en de hele grond ging trilllen en hoorde een vet laawai dus ik snel de schuur uitgerend want dacht dat het de lasappertaat was.
nu durf ik ff niet meer te lassen :oops:
ga vanaaf ofzo wel weer ff proberen.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Het zijn alluminium velgen.. hoe las je dan? CO2 en elektroden kan je daar namelijk niet voor gebruiken!
Plaats reactie