airbox

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
guido jansen
forum gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 20:56
Locatie: Biddinghuizen

airbox

Bericht door guido jansen »

Kan iemand mij vertellen of dit goed gekeurd wordt als airbox. Deze wordt verkocht als een stage 6 airbox. Vergeleken met de onderste afbeelding lijkt met me niet dat het goed gekeurdt zal worden, maar deze heb ik al en ja dat zou dan toch wel makkelijk zijn. Ben afgelopen zaterdag in Zwolle wezen kijken en zodoende ben ik er achter gekomen dat een airbox nu verplicht is. Mooi om eens te zien trouwens. Dacht dat ik een aardige inschatting had van hoe snel het zou gaan, maar het ging toch ff wat harder dan verwacht. =D>

Alvast bedankt

groeten Guido

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
URL=http://img59.imageshack.us/i/27706kartfiltermini.jpg/]Afbeelding[/URL]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Re: airbox

Bericht door royal »

Nee, de bovenste is geen airbox zoals deze bedoeld wordt voor wedstrijden. Die zouden ze niet goed keuren.
Blata Ultima W50 2010
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: airbox

Bericht door rkpdude »

Hoi guido,

Dus je was ff wezen kijken op zwolle. had je even moeten aankloppen bij die witte tent met die witte caddy ervoor met die rode bumpers. Daar stonden de meeste zelfbouwers omheen. Maar idd een airbox. Ach, je maakt een kissie aan je carb die een beetje in je frame past. daarin maak je wat schuim filter en je hebt een airbox. Dit komt gewoon door de keuring heen, en daarbij moet je onder de 93db zitten, thats all....

gr roel............
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Gebruikersavatar
guido jansen
forum gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 09 dec 2009, 20:56
Locatie: Biddinghuizen

Re: airbox

Bericht door guido jansen »

Ha Roel,

Ik had al zo het vermoeden dat dat schuimfilter niet zou voldoen, ze noemen het dan wel een airbox maar heeft er niet veel van weg. Uiteraard ben ik even langsgehobbeld, heb een tijdje met Theo staan praten, mocht je het lezen Theo bedankt =D> Enthousiastme is de beste recalme!
nieuwe koppeling is bijna af en dan moet het toch gaan lukken. Ik heb verschillende mensen zien rijden met een airbox zoals het tweede plaatje in mijn post. Lijkt me de makkelijkste oplossing, maar is het inlaat oppervlak niet heel veel kleiner dan van zo'n schuimfilter? Makkerlijker aanzuigen lijkt me toch geen nadeel. Zit daar een limiet aan? zo niet dan zou je misschien ook een box met een schuimfilter aan de voorzeide kunnen doen (bv rechthoekig) box + oppervlakte ??.

Ik heb gezien dat jullie eigenlijk allemaal op pmt banden rijden. Zijn dit voor buiten T41 banden?

Hopelijk kan ik snel weer met wat nieuws komen want na zo'n dagje brommers kieken ben ik toch wel heeeeeel benieuwd hoe het zal gaan.

groeten
Guido
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Re: airbox

Bericht door rkpdude »

Ja klopt, die box die van je 2de plaatje rijden een aantal mensen mee. Als je hem kwijt kunt is het een makkelijke oplossing. Maar bij sommige is het echt geen pan, zeg nou zelf :shock: .

maak van blik of alu een kissie die mooi in je frame valt, en zo groot mogelijk filter oppervlak erop maken en het werkt prima, En wat ded box betreft, hoe groter des te beter.

De Banden, ja pmt t41 of t41c zijn de bandjes waar iedereen mee rijdt en doen het goed.

Dus guido, flans dat ding inmekaar en kom eens meerijden. We kunnen wel wat vers bloed gebruiken in de zelfbouw klasse. Het aantal in de waterklasse liep de laatste 2 jaar al drastiesch terug, Maar dit jaar zijn ook in de poegklasse eigenlijk te weinig inschrijvingen..

gr roel........
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Plaats reactie