verkeerde binnenband?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

verkeerde binnenband?

Bericht door Gast »

Ik heb besloten mezelf eens te trakteren op zo'n mooi setje 6,5" velgen van v-racer (http://www.v-com.nl/). Die zijn ook heel fijn geleverd, alleen de achterband stond slap.

ik dus deze oppompen, begint het profiel een hele vreemde vorm aan te nemen! van achter gezien stond het midden van het loopvlak te bol. ik dacht van trek misschien nog wel bij tijdens het rijden ofzo. dus....

maar de achterband bleek lek te zijn. ik dus de binnenband eruit, scheurtje gevonden, maar staat daar een andere maat op als op de buitenband! op de buitenband staat 110/50-6,5 waaruit ik dus opmaak dat 50 de bandhoogte is. maar op de binnenband staat 110/90/65-6,5 waardoor ik dus denk dat ik een te hoge binnenband heb! zou dat daaraan kunnen liggen?


en dan nog een klein misterie, op de buitenband staat tubeless, maar is het dat de velg niet geschikt is voor tubeless dat er een binnenband is zit? zo nee, kan ik dan (lijkt me dan wel) gewoon een ventiel in de velg laten trekken en zonder binnenband gaan rijden? maakt me niet veel uit, scheelt alleen weer een bandje plakken en gedoe met verkeerde maat eventueel.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 04 apr 2005, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Hey, ik had het zelfde probleem!! maar ik laat vanmiddag in de velgjes tubbeless ventielen trekken! bij mij staat er ook tubbeless op en werd in het midden erg dun en hoog..! dus nix aan de hand we zitten in het zelfde schuitje :) die van mij kwamen ook van v-com en zijn daarna door wimgrob afgedraaid, zodat ze passen in onze frame's sendai velgen zijn namelijk erg breed. dus we hebben t zelfde probleem. ik heb al advies gevraagd en meerdere rijden met tubbeless op sendai velgjes. Gr Dave
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gast

Bericht door Gast »

oke! fijn dat ik weet. vond de vorm al zo raar worden. maar dan ga ik er ook fijn tubeless ventielen in laten trekken!
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

dave schreef:Hey, ik had het zelfde probleem!! maar ik laat vanmiddag in de velgjes tubbeless ventielen trekken! bij mij staat er ook tubbeless op en werd in het midden erg dun en hoog..! dus nix aan de hand we zitten in het zelfde schuitje :) die van mij kwamen ook van v-com en zijn daarna door wimgrob afgedraaid, zodat ze passen in onze frame's sendai velgen zijn namelijk erg breed. dus we hebben t zelfde probleem. ik heb al advies gevraagd en meerdere rijden met tubbeless op sendai velgjes. Gr Dave
inderdaad, mijn sendai bandjes zijn ook nogal scheef, Hobbelhobbelhobbel :D Ff opletten op dit forum :idea:
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

De bandjes worden standaart bij sendai velgen geleverd als je de velgjes zo los koopt. dit zijn dus echt B-kwalitijd kan dus niemand wat kwalijk nemen behalve de chinezen..
Laatst gewijzigd door dave op di 05 apr 2005, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Ik heb er geen last van, ook ik heb goedkope bandjes (gekocht bij HZ-bromshop) en ben er goed tevreden over, Daniel volgens mij ook, al loopt mijn achterband redelijk vlot leeg als ik niet op de minibike rijd.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Jah aleen dat zijn de bandjes van 35 euro he? deze kocht ik Nieuw per stuk voor 15,- 2 banden zijn ook van een ander merk...dusjah. Volgens mij hebben julie (daans en jeroen) de zeg maar A-versie de betere versie dus en ik de B-versie. omdat die bandjes gewoon ongeloofelijk slecht zijn.! Gr Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Gast

Bericht door Gast »

ik heb nu ook die achterband op tubeless, en idd nog steeds die vage vorm er in! :evil: nou ja, deze burn ik dan wel op ofzo, en dan een fatsoenlijker alternatief gaan zoeken. waren die 35 euro bandjes bij HZ wel goed dan?

edit: heb een mailtje naar v-racer gestuurd, met daarin de vraag of dit normaal is...
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Die bandjes van 35 euro zijn zeker wel goed. Jeroen heeft de pech dat zijn achterband heeeeeel langzaam leeg loopt, maar ik heb geen last. In de tijd dat ik ze heb, nu toch al zeker een paar maanden heb ik een keer wat lucht er bij gepompt. Ik verwacht als je er gewoon recreatief mee rijd je erg lang kan doen met de bandjes.

Op mijn sendai tai chi liggen ook deze bandjes volgens mij, ook geen problemen mee.

Groeten,

Daniel
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Hey daniel, rijden julie ook tubbeless dan? of gewoon met binnenband? gR Dave.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
Plaats reactie