bandjes + remmen??

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Re: kruiwagenwielen!

Bericht door Carlos Keutel »

Area schreef:
Carlos Keutel schreef: Als je puch naafjes weet te bemachtigen, Moet je alle spaken daar vanaf knippen, Gaatje door de naaf boren en buitenband + binnenband eromheen leggen,
dus als je die puch naafjes hebt + bandjes ben je in princiepe klaar?
yep
Jah zo is het.
Gast

Bericht door Gast »

wat voor velgen zijn dan het beste om te gebruiken?? van die spaakvelgen van puch of van die stervelgen van puch/tomos.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Spaakvelgen, de stervelgnaven gaan niet passen met bandjes.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:wat voor velgen zijn dan het beste om te gebruiken?? van die spaakvelgen van puch of van die stervelgen van puch/tomos.
idd de spaakvelgen van Puch, je hebt namelijk de naaf (het binnenste waar de trommelrem inzit) nodig. Daar leg de 4" band omheen, de rand met gaatjes van de spaken wartd dan de velgrand voor je bandje.
Ga ff naar een bouwmarkt en daar hebben ze "Steekwagen bandjes" voor 10 eurie's en daar liggen meestal ook binnenbandjes bij..
Heb je toevallig een "van Cranenbroek" winkel in de buurt? Ze hebben nu voor € 15 een complete steekwagen te koop :wink: Daar verkopen ze ook deze bandjes voor veel minder als bij de bouwmarkt. Ook losse banden zonder velgen en wel iets van 3 of 4 verschillende types! Dus ook de betere kwaliteit (sterker) die normaal op de stalen velgjes liggen. Ik was gisteren in Dongen en daar lagen bakken vol met steekwagen wieltjes voor ± 4 eurie.
Laatst gewijzigd door Gast op za 16 apr 2005, 13:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

nope geen cranebroek in de buurt

maar een paar eurotjes meer of minder liggen we niet wakker van (denk ik :P)

en we bouwen hem alleen om af en teo een keertje te blazen, dus niet om te racen ofzo.
Gast

Bericht door Gast »

mastahhh schreef:nope geen cranebroek in de buurt

maar een paar eurotjes meer of minder liggen we niet wakker van (denk ik :P)

en we bouwen hem alleen om af en teo een keertje te blazen, dus niet om te racen ofzo.
wel een Gamma een Praxis en een Karwei

Toch Mastahhh :D

Gaan we van de zomer ff de buurt onveilig maken met ons nieuwe voertuig 8)
Gast

Bericht door Gast »

dat doe ik al 3 jaar volgens mij :roll: :roll:
maar we gaan wel een keertje top meten samne met je scoot, of auto.
Plaats reactie