tankdummy polini 911

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

tankdummy polini 911

Bericht door Gast »

wie weet waar tankdummy's voor polini 911 te krijgen zijn?
ik kan ze niet vinden :cry:
racertje

Bericht door racertje »

ze worden volgens mij niet meer gemaakt,
wordt proberen een 2e hand te pakken zien te krijgen of zelf met polyester aan de gang...
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Moet je niet willen eigenlijk.. Niet voor 911, en niet van HZ..
Sorry dat ik het zeg, maar 't is rommel.
Oerlelijke randen: voor geen meter afgewerkt, dus moet je zelf nog met glasvezel aan de gang. En dan gaat de dummy ook nog eens scheuren.

Mijn advies: gewoon spuiten, die 911 tank.. Verf gaat wel bollen na verloop van tijd, maar als je je benzine altijd aftapt na het rijden valt dat mee. Dan spuit je halverwege het seizoen een keer opnieuw.. Leuk werk, en handiger dan zo'n apendummy :roll:
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

sluit me aan bij de mening van Joost..

Ooit zo`n dummy meegekocht met de tank/zitje..

Proberen te passen.. ma nee hoor.. paste voor geen hol..

Tis wel mooier te spuiten, maar het past niet..dus ziet het er sowieso niet uit... kijk naar dat ding van Joost #59.. ook geen porum :P :wink:

Mocht je tog zo`n Dummy zoeken.. ze worden dachtik niet meer gemaakt
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Jvdw#59 schreef:Moet je niet willen eigenlijk.. Niet voor 911, en niet van HZ..
Sorry dat ik het zeg, maar 't is rommel.
Oerlelijke randen: voor geen meter afgewerkt, dus moet je zelf nog met glasvezel aan de gang. En dan gaat de dummy ook nog eens scheuren.

Mijn advies: gewoon spuiten, die 911 tank.. Verf gaat wel bollen na verloop van tijd, maar als je je benzine altijd aftapt na het rijden valt dat mee. Dan spuit je halverwege het seizoen een keer opnieuw.. Leuk werk, en handiger dan zo'n apendummy :roll:
zo'n tank he, gaat die bollen door de druk? in dat geval, zou je niet een soort overdruk slang kunnen maken net als bij motoren? Het moet toch niet moeilijk zijn, maak je er een zwanennek in waar benzine die met de lucht mekomt weer terug de tank in kan lopen, zou de verf dan nog bollen?
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Carlos Keutel schreef:
Jvdw#59 schreef:Moet je niet willen eigenlijk.. Niet voor 911, en niet van HZ..
Sorry dat ik het zeg, maar 't is rommel.
Oerlelijke randen: voor geen meter afgewerkt, dus moet je zelf nog met glasvezel aan de gang. En dan gaat de dummy ook nog eens scheuren.

Mijn advies: gewoon spuiten, die 911 tank.. Verf gaat wel bollen na verloop van tijd, maar als je je benzine altijd aftapt na het rijden valt dat mee. Dan spuit je halverwege het seizoen een keer opnieuw.. Leuk werk, en handiger dan zo'n apendummy :roll:
zo'n tank he, gaat die bollen door de druk? in dat geval, zou je niet een soort overdruk slang kunnen maken net als bij motoren? Het moet toch niet moeilijk zijn, maak je er een zwanennek in waar benzine die met de lucht mekomt weer terug de tank in kan lopen, zou de verf dan nog bollen?
Tank bolt niet hoor..

Door de benzinedamp gaat de verf alleen loslaten en bobbelen op de tank..

je tank zelf doet z`n werk prima en bolt nie
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Untiej Mini Racing schreef:
Carlos Keutel schreef:
Jvdw#59 schreef:Moet je niet willen eigenlijk.. Niet voor 911, en niet van HZ..
Sorry dat ik het zeg, maar 't is rommel.
Oerlelijke randen: voor geen meter afgewerkt, dus moet je zelf nog met glasvezel aan de gang. En dan gaat de dummy ook nog eens scheuren.

Mijn advies: gewoon spuiten, die 911 tank.. Verf gaat wel bollen na verloop van tijd, maar als je je benzine altijd aftapt na het rijden valt dat mee. Dan spuit je halverwege het seizoen een keer opnieuw.. Leuk werk, en handiger dan zo'n apendummy :roll:
zo'n tank he, gaat die bollen door de druk? in dat geval, zou je niet een soort overdruk slang kunnen maken net als bij motoren? Het moet toch niet moeilijk zijn, maak je er een zwanennek in waar benzine die met de lucht mekomt weer terug de tank in kan lopen, zou de verf dan nog bollen?
Tank bolt niet hoor..

Door de benzinedamp gaat de verf alleen loslaten en bobbelen op de tank..

je tank zelf doet z`n werk prima en bolt nie
Nee zo bedoel ik het niet :D Srry. maar de verf, als je je benzine aflaat, waarom bold de verf dan niet meer? De verfdamp blijft dan toch nog steeds hangen? En anders zou je toch benzine bestendige verf kunnen nemen? (die waar ze grasmaaiertankjes me verven)
Jah zo is het.
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

Carlos Keutel schreef:Nee zo bedoel ik het niet :D Srry. maar de verf, als je je benzine aflaat, waarom bold de verf dan niet meer? De verfdamp blijft dan toch nog steeds hangen? En anders zou je toch benzine bestendige verf kunnen nemen? (die waar ze grasmaaiertankjes me verven)
De benzinedamp bedoel je zeker.. die blijft wel hangen ja, maar natuurlijk in mindere mate dan nadat je hebt afgetapt.. Benzinebestendige verf zou kunnen.. Hoe beter de verf, hoe minder hij loslaat natuurlijk!
Gast

Bericht door Gast »

er bestaat geen benzine bestendige verf.

ook al pak je de beste autolakken na verloop van tijd ook met aftappen komt het er af die verf

zaag gewoon de bodem er uit en las er zelf een tankje onder van rvs.

dan is het probleem zeker weten uit de wereld

Stephan
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

stephan schreef: ook al pak je de beste autolakken na verloop van tijd ook met aftappen komt het er af die verf

zaag gewoon de bodem er uit en las er zelf een tankje onder van rvs.

dan is het probleem zeker weten uit de wereld

Stephan
Niet iedereen heeft hier de mogelijkheid voor..

Als je goed spuit, juiste verf pakt ( ik vind Motip erg goed ), goed schuurt, ontvet, primerd, spuit en aflakt.. blijft de verf echt wel een half jaar zitten. en als je voorzichtig doet een heel jaar..

Succes :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie