slotje zuigerveer

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blanco220

slotje zuigerveer

Bericht door blanco220 »

hey ik heb een tijdje geleden een nieuwe zuigerveer gezet op mijn polini 65 cc.Maar ik heb geen rekening gehouden met de slotje van de zuigerveer.ik heb de veer er zo rond gezet.Moet ik nu de cilinder terug uit elkaar halen?Hij ligt nu bij de bromshop en wordt getest op een meetbank.Zou ik de mekanieker moeten verwiitigen of is hier geen gevaar
groeten
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Als de veer niet goed om het slotje zit..krijg je de zuiger waarscijnlijk nie eens je cilinder in !

maar ik zou hem niet starten voor de zekerheid.. even loshalen en kijken of de veer wel of niet goed zit
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
blanco220

Bericht door blanco220 »

hey ik heb de zuigerveer heel gemakkelijk in de cilinder gekregen en en met de hand de krukas gedraait.Ging echt heel vlot en de bike is al vele keren gestart geweest.De mecaniker heeft er zelf al mee gereden is nu bij nk scooter shop.Moet ik de mekanieker nu verwittigen of is alles normaal
groeten
wevie666

Bericht door wevie666 »

Als hij er soepel in ging en je minibike nog steeds goed loopt is de kans klein dat de veer er verkeerd opzit.

Maar aan de andere kant kan je hem er ook zo afhalen! Paar moertjes los en je bent er!
Gebruikersavatar
bekfire
forum gebruiker
Berichten: 618
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 23:15
Locatie: hoedekenskerke (zeeland)

Bericht door bekfire »

of je moet wel hele rotte zuigerveren hebben.....
kit replica!
blanco220

Bericht door blanco220 »

neen het was een nieuwe zuigerveer die ik heb gestoken
derbi master

Bericht door derbi master »

alles is in orde met je cilinder;)

als je je zuigerveer op je zuiger doet en hij zit niet tussen het slotje dan krijg je je zuiger nooit en te nimmer in je cilinder, je zou zelfs nog veel moeite moet doen om hem met een vuisje der in te kikken ;)
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

en als je dat dan tog doet breekt je zuigerveer (spreek uit ervaring) :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Bedoel je niet of het slotje in een poort valt?

Groeten Mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
stefano

Bericht door stefano »

Ik had ooit ook eens een verkeerde zuigerveer meegekregen,en toen ik hem starten,was gelijk tik,muur en muur vast.

Cilinderkon weg ,en krukas was krom.

Stefan
blanco220

Bericht door blanco220 »

ik denk toch dat alles in orde is als ik hier de reacties hoor
merci voor de hulp groeten
Plaats reactie