boormachine te zwak

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

stefano schreef:Ik heb een bosch,die krijgt hem wel rond,maar ik ben aan he uitzoeken als ik de magneet rem er af kan halen,dat hij vrijloopt.

(Zodat de vliegwielmoer er niet afdraait.)

Stefan
de vliegwiel moer kan er niet afdraaiem, omdat hij de andere kant opdraait :P
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Hij bedoelt dat, als zijn motor draait maar zijn boormachine niet meer, dat hij dan de moer niet losdraait.

En een vrijloop, van bijv. een ratel er tussen monteren?

Niels
stefano

Bericht door stefano »

Dan word het zon "machine"

Ik probeer het intern op te lossen,dus in het machientje zelf.

Het remende deel zit in het motortje,dus die moet ik heel voorzichtig open maken.

Anders ga ik een startmotor van een auto gebruiken.

Stefan
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

op hz-bromshop hebben ze volgens mij een trekstarter voor op je puch...kost alleen wel 60 euro
Minibike-Racer

Bericht door Minibike-Racer »

mini-biker15 schreef:op hz-bromshop hebben ze volgens mij een trekstarter voor op je puch...kost alleen wel 60 euro
En je moet een HPI op je bike hebben..
stefano

Bericht door stefano »

Ze hebben toch ook een standaardvliegwiel model?

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

K snap niet dat mensen een trekstarter op een puch blok willen maken. Er zit gewoon een goed aanloop mechanisme op. 1 meter lopen en hij loopt...
stefano

Bericht door stefano »

ferdy schreef:K snap niet dat mensen een trekstarter op een puch blok willen maken. Er zit gewoon een goed aanloop mechanisme op. 1 meter lopen en hij loopt...
Je kunt dan de startplaat weglaten,zodat je weer minder massa op de krukas hebt.
Het schijnt dat het best positief uitpakt,heb ik al eerder gelezen

Stefan
Gast

Bericht door Gast »

stefano schreef:
ferdy schreef:K snap niet dat mensen een trekstarter op een puch blok willen maken. Er zit gewoon een goed aanloop mechanisme op. 1 meter lopen en hij loopt...
Je kunt dan de startplaat weglaten,zodat je weer minder massa op de krukas hebt.
Het schijnt dat het best positief uitpakt,heb ik al eerder gelezen

Stefan
ach die startplaat weegt ook niets. En bij een trekstarter moet je ook weer van alles op krukas vast maken.
stefano

Bericht door stefano »

Het enigste wat erbij komt is een plaatje,met pennetjes die aangrijpen bij je trekstarter.


Stefan
Gebruikersavatar
jurre46
forum gebruiker
Berichten: 212
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 18:24
Locatie: Hilversum/Mantgum

boormachine

Bericht door jurre46 »

ik heb zelf een metabo.
hij start altijd. :wink:
----------------------------------------------------
Geen minibike meer..
----------------------------------------------------
Neluhz

Bericht door Neluhz »

ferdy schreef:
stefano schreef:
ferdy schreef:K snap niet dat mensen een trekstarter op een puch blok willen maken. Er zit gewoon een goed aanloop mechanisme op. 1 meter lopen en hij loopt...
Je kunt dan de startplaat weglaten,zodat je weer minder massa op de krukas hebt.
Het schijnt dat het best positief uitpakt,heb ik al eerder gelezen

Stefan
ach die startplaat weegt ook niets. En bij een trekstarter moet je ook weer van alles op krukas vast maken.
het is roterende massa, en zeker belangrijk.
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Mijn aanloop mechanisme werkt niet meer..
Ik denk dat die half ronde pal te veer is ingelseten, want me start koppeling slipt zeg maar als ik de mini aanloop...
Maar de luchtboor krijg het vliegwiel ook niet snel genoeg draaiend..
Hoe krijg ik in godsnaam een dop 14 in een boormachine?
Kan gewoon op een 230v machine, want is tijdelijk totdat ik zon nieuwe pal kan proberen..
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Je hebt verllop nippels, van 6kant 6mm(bitjes maat), naar duims en kwart(dop aansluit maten).

Niels
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Had zelfde probleem dat de minibike op geen enkele manier meer wilde starten middels accu boormachine. Compressie is blijkbaar te hoog en accu is binnen twee seconde leeg. Had inmiddels goede tip gekregen dat een startmotor zonder toplager een goed alternatief was. Deze kun je voeden uit een zogenaamd powerstation of een oude auto accu en klaar is kees.

Beetje rondgebeld naar diverse sloperijen en toen bleek al snel dat een tweede hands startmotor nou ook niet echt goedkoop was.

Kwam ik toevallig bij de Makro en wat schetst mijn verbazing: Mooi tweetaktaggregaat (zelfde brandstof als minibike) voor net iets op de 90 euro. Heb ding snel gekocht en gebruik nu gewoon mijn 220 Volt boormachine en kan tussentijds nog ff koffie zetten als ik gestopt ben met rijden :D
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie