oplossing klapband puchnaaf!

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

oplossing klapband puchnaaf!

Bericht door Gast »

heej,
ik heb mischien een oplossing voor de klapbanden die veel mensen hebben met puchnaafjes.
deze klapbanden komen omdat de binnenband te warm wordt.
het klinkt mischien stom en het is ook maar een idee, maar als je aluminiumfolie om je naaf doet heb je kans dat de hitte binnen blijft en de binnenband dus niet te warm word. lijkt mij dat dit kan werken omdat bijv. bij het poffen van aardappels ook de aluminium folie aan de buitenkant koud blijft.
het is in ieder geval het proberen wel waard denk ik.
groeten paul
Gast

Bericht door Gast »

nog beter, flikker er wat water in, je krijgt geen onbalans want het water blijft gelijkmatig aan de rand zitten, en water koelt super goed. maar de meeste mensen met puchnaaf krijgen ook geen klapband door de warmte maar doordat de binnenband gaat schuiven over de naaf waardoor er een scheur bij het ventiel ontstaat.
Gast

gewoon pompen

Bericht door Gast »

gewoon een bar of 3 er op en het probleem is een heel eind verholpen...
Bij mij altans sinds dien heb ik er geen meer kapot gereden.

ff Testen zou ik zeggen.

Gr. Sjef
Gast

Bericht door Gast »

hoeveel bar gaat er normaal in dan??
Gast

Bericht door Gast »

3 bar lijkt mij wel erug veel in zon klijn bandje, in een auto band gaat ong 2.5, dan heb je zeker wel vering op je frame??
Gast

simpel

Bericht door Gast »

het is kiezen of delen....

Ik heb geen binnenbandjes meer hoeven te vervangen sinds ik dat doe..
En veren?..... gewoon goeie kroon platen en geen puch stuur dan kom je een heel eind.
Anders krijg je zo'n zwabber ding en dat is niet om te doen nee.

Mzzl Gr. Sjef
Gast

Bericht door Gast »

Miniracer schreef:nog beter, flikker er wat water in, je krijgt geen onbalans want het water blijft gelijkmatig aan de rand zitten, en water koelt super goed. maar de meeste mensen met puchnaaf krijgen ook geen klapband door de warmte maar doordat de binnenband gaat schuiven over de naaf waardoor er een scheur bij het ventiel ontstaat.
Precies ... mijn hele ventiel lag er weer af vorige week :evil:
Gast

Bericht door Gast »

maar de meeste mensen met puchnaaf krijgen ook geen klapband door de warmte maar doordat de binnenband gaat schuiven over de naaf waardoor er een scheur bij het ventiel ontstaat.
Dus als ik het goed begrijp heeft het dan ook geen zin om schijfremmen in combinatie met puchnaafjes te gebruiken???!?!?!?!?!?!?!???
Gast

Bericht door Gast »

jawel dat is tog de beste manier!
Gast

Bericht door Gast »

en werkt het met aluminiumfolie ??
Gast

Bericht door Gast »

Zal weinig helpen lijkt me alu geleid de warmte verschrikkelijk goed...
Probleem is vaak ookniet de warmte, maar het verdraaien van de buitenband door het remmen, daarmee scheurd het ventiel dan.
Gast

oplossing klapband puchnaaf!

Bericht door Gast »

moi mederijders

het probleem met de bandjes is dat jullie bijna allemaal nog de trommelrem gebruiken en daardoor word de naaf heel erg warm
een oplossing is om niet te veel te remmen maar dat is niet echt een oplossing, een ander alternatief is dat je aluminiumplakband om je naaf wikkeld en dat je de bramen goed weghaald bij het ventielgat wat je moet maken.gebruik t(k)alkpoeder om de band soepel te maken met inleggen en het houd het bandje ook aardig op zijn plek tijdens het rijden en remmen.met het gebruik van aluminiumplakband gaat het toch echt het beste,goed inwikkelen en je heb lang rijplezier van je bandje
:lol:
Reinout

Bericht door Reinout »

Hoe kom je erbij dat talkpoeder de band soepel maakt :?
het dient er alleen voor dat de binnenband niet aan de buitenband gaat kleven.
Gast

Bericht door Gast »

jongens , waarom blijft iedereen toch altijd maar discuseren over die puchnaven?? de passing is slecht, naven worden te heet, het rijd natuurlijk niet met 3,5 bar in een band ??? :shock: :shock:

koop nou gewoon een paar imitatie blata velgen, kosten weinig en ben je van al het gezeik af !!!

, ook dat van alu-folie, talkpoeder en alle andere vage oplossingen!!!

een beetje professionaliteit en vooral veiligheid kan geen kwaad toch ???

mark
Gast

Bericht door Gast »

sluit ik me bij mark aan geld moet rolle!!
een setje 6,5 inch velgen en banden 125 euro.
profesioneel en van het gezeik af
(www.sendai.nl)
greets jeroen
Plaats reactie