ventiel gat in puch naaf

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Los Limbos

ventiel gat in puch naaf

Bericht door Los Limbos »

Hey mensjes

Ik ben hier nieuw en ben pas begonnen met een Mini-bike met een puch blok en puch naven ( polini 910s ) Kappen ga ik halen bij poline mini bike in Eerbeek. De complete set voor 175 euro

Staal voor het frame had ik liggen maar dit is 40x40x2
Kan ik dit ook gebruiken ?? Ik ben bang dat de bovengenoemde kappen niet gaan passen omdat het hele frame nu 40 mm breder wordt ( met een tussen ruimte van 165 mm )
Tekeningen heb ik van John W.

Puch naven zijn reeks in mijn bezit en het blok ook ( had ik nog liggen en ik wilde er iets mee doen wat niet veel plaats in beslag nam-----> dus zodoende een mini-bike).

Ik heb de heel zoekfunctie afgezocht naar een how-to om een gat te boren in de puch naven, maar kan niks vinden ( kom steeds op dode links uit ). Wel heb ik gevonden dat er onder de titel ----handleidingen--- wat stond maar daar kan ik niks vinden ( iemand een link ?? ). Dus iemand met fotoos en uitleg????

Je ziet dit zijn veel vragen maar ik ben dan ook beginnend en weet er nog nie veel van af

Maikel
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

niemand????
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je hebt drie dingen nodig.
1- Een puchnaaf
2- Een binnenband (of gewoon de band, ik weet niet of ze tubeless zijn)
3- Een boor

Je kijk waar je ventiel uitkomt op je velg door hem op te blazen, dat vergt wat lef want het zal waarschijnlijk op gokken uitkomen, tenzij je het gaat meten. Dan kijk je hoe ver hij naar de zij steekt, dus je meet dat even. Dan meet je dat weer terug (of je gaat op goed geluk) op je naaf. Dan pak je de boor en boor away. Maak het gat even glad (anders prik je je band nog gaar ofzo :?) En dan is het beetje draaien en friemelen om hem erop te krijgen.
Zo zou ik het doen.
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

ja het zal wel een kwestie van gokken worden

er kan weinig misgaan denk ik want een band is toch rond dus ij past erop zo als ik wil

iig bedankt

ga over een week of zo de kappen halen dan gaan we verder eerst voor het staal voor het frame zoeken
Ik kijk denk ik bij de lokale ijzerhandel
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Je kunt ook even iemand opzoeken die ook een zelfbouw heeft en bij hem kijken hoever zijn gaten uit de rand zijn geboord, weet je in ieder geval dat het past.
Succes in ieder geval met je project. Post ook wat foto's als hij af is :)
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

Dus als er iemand zo vriendelijk zou willen zijn om effe de moeite te nemen om een foto te maken van zijn puch naven met de ventiel.

Maikel
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

De gaten zijn geboord
1 gat in het midden van de velg en 1 aan de voorkant
Ventiel kan er nu schuin ingestoken worden en steeks 1 cm uit de velg

Ziet er goed uit
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Mooi :) En hoe heb je het nu gedaan? Op de gok?
Gebruikersavatar
jordy 15
forum gebruiker
Berichten: 3177
Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Als je bike af is... Waar ga je dan rijden ?
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
puchrider

Bericht door puchrider »

even voor de andere mensen die dit nog gaan doen:

let op dat je ventiel zeker een goed stuk uit de naaf steekt (1cm) anders is het echt kloten om je banden op te pompen (bij de voornaaf is dit geen probleem omdat deze een stuk smaller is) :? :?
Los Limbos

Bericht door Los Limbos »

ja idd gewoon op de gok

effe een how-to:
1- Je pompt je binnen band op
2- Je kijkt waar je ventiel zit ( was bij in het midden van de band)
3- Je boord een gat iets uit het midden van de velg ( maak dit gat groot genoeg want je ventiel moet er met een knik in en je ziet het niet want het wordt afgedekt door de band later)
4- Vijlen!!!!!!!!!!!
5- Boor een gat aan de voorkant van de velg, recht boven het gat dat je eerder gemaakt hebt.
6- nu steek je het ventiel naar buiten en met een revet en een ring draai je je ventiel vast.
7- En nu vechten om die @#$%^&* band er op te krijgen
Plaats reactie