Lg tweewielers schreef:schroefje schreef:fokko schreef:Nog over de kombinatie 90/90 of 90/110:
van rienk van der weide (toprijder) hoorde ik dat 90/90 op zich fijner stuurt; de band heeft zowieso een ronder loopvlak en de stuurgeometrie blijft mooi gelijk; toch gebruiken de snelste rijders deze kombinatie niet; de achterkant "waarschuwt" nl. niet; als hij uitbreekt, ga je er in een keer af;
de 110-achterband krult in de bochten meer om de velgrand en houdt daardoor langer grip
Noem je er ook eentje op ook
Zijn e rmaar weinig die ik ken die zo'n rijstijl hebben (en dan nog zeker met die lichaamsbouw)
*uitleg*
Rienk rijdt verschrikkelijk hard, waarschijnlijk de snelste of bijna snelste rijder van het hele NMC.
Rienk is ECHT lang.. +1.90m !!
En als je dan zo rijdt, zo verschrikkelijk hard.... Dat is wat hij bedoelde.
Ik ga proberen een conclusie uit Fokko`s verhaal te trekken:
Als je met een 90/90 achterband gaat rijden, moet je een ervaren rijder zijn en de absolute grens van je motor kennen.
Je moet weten hoever je kan gaan en geen tikje verder.
Met een 110 achterband kan dit wel.. als je dan iets te ver gaat, ga je hoogstens een keer glijden / driften... Je knalt er niet direct af..
Met een 90/90 band dus wèl.
Correct me i`f i am wrong.. Maar zo kijk ik er op.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !