HPI stekker losmaken

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
wevie666

HPI stekker losmaken

Bericht door wevie666 »

Dag mensen,

Ik ben bezig mijn minibike in elkaar te zetten, alleen zit ik nu met de stekker van mijn HPI. Hoe krijg ik deze los zodat ik de stekker door het gat in mijn blok krijg.

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... hlight=hpi

Ik blijf maar klooien, ik krijg hem alleen niet los. Je moet lipjes indrukken, maar wat ik ook druk, los krijg ik ze niet

Wie helpt mij
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Dat kan wel is zeeeeer lastig zijn ja :roll:

Je moet de plugjes die in de grote stekker zitten losmaken uit de grote stekker .... dat doe je d.m.v. een hele kleine schroevendraaier of zoiets dergelijk tegen de blokkering van de kleine binnen stekertjes te duwen en dan moeten ze er uit kunnen ..

Het princiepe is hetzelfde als een Ti-rip deze kan ook niet meer terug door de blokkering die erin zit ...

Als echt niks meer werk moet je de draden maar door knippen en later weer aan elkaar vast solderen :idea:

veel suc6..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik zit met een naald te klooien.

Dus ik steek die naald IN een van die plugjes en druk het lipje naar BINNEN ?
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ja het lipje dat die kleine plugjes tegenhoud ... die moet je zo duwen dat de kleine plug vrij ligt en dan aan de andere kant moet je dan tegelijk met het omhoogduwen van de blokkeering het plugje eruit duwen ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Lg tweewielers schreef:Hey ,

Dat kan wel is zeeeeer lastig zijn ja :roll:

Je moet de plugjes die in de grote stekker zitten losmaken uit de grote stekker .... dat doe je d.m.v. een hele kleine schroevendraaier of zoiets dergelijk tegen de blokkering van de kleine binnen stekertjes te duwen en dan moeten ze er uit kunnen ..

Het princiepe is hetzelfde als een Ti-rip deze kan ook niet meer terug door de blokkering die erin zit ...

Als echt niks meer werk moet je de draden maar door knippen en later weer aan elkaar vast solderen :idea:

veel suc6..

*Lg*
Ik was het helemaal met je eens LG, totdat ik bij het dik gedrukte(heb ik dik gemaakt) kwam.

Dat is echt niet een verstandige keuze. Als je het door knipt en opnieuw soldeert krijg je meer weerstand, en verlies. Waardoor je vervroeging en vonk veranderen, misschien niet veel, maar Ik vind het te veel.

Niels
wevie666

Bericht door wevie666 »

Hij zit er al op.. was te laat met het lezen van de laatste reactie..
heb hem dus gesoldeerd

Volgens mij gaat dat allemaal wel meevallen, komt vast wel goed
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

wevie666 schreef:Hij zit er al op.. was te laat met het lezen van de laatste reactie..
heb hem dus gesoldeerd

Volgens mij gaat dat allemaal wel meevallen, komt vast wel goed
Slotje dan maar ??

Anders zoals ik via de tel. zei.. ff je carter uitboren.. lukt ook wel..
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Er zijn speciale tooltjes tekoop voor deze stekkers. Dan kun je in 1 keer een pennetje er uit halen. Zonder te klooien..
Gesloten