Powerbox zonder inhoud

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Powerbox zonder inhoud

Bericht door sjorsjech »

Hallo,

Ff een vraagje over de powerbox type: Powerbox Alu/Blauw € 12,00 TNT

Ik heb een paar weken terug een powerbox besteld op puchshop. Ik heb er mee gereden zonder dat hij beter of slechter reed.

Maar nu ik toch het blok er toch onder uit is heb ik is zitten kijken hoe dat nu echt werkt dus ik draai het dopje eraf zit er niks in. Dus het is alleen een ronden hollen buis met niks erin en aan 2kanten een dopje met aan een kant een ventiel voor de slang naar de spruitstuk. Ben ik nu opgelicht of hoort dat zo?

Ik dacht dat er zoon stuk rubber in zit wat op en neer gaat in het busje. NIET DUS!

Dus moet ik nu dat ding terug sturen? :roll:
**#88#**
www.bikez.tk
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

Hallo, ik had het zelfde geval, ook van tnt, helemaal leeg van binnen.
je moet de malossi viton versie hebben, deze is wel goed.
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
visje

Bericht door visje »

Hallo, ik had het zelfde geval, ook van tnt, helemaal leeg van binnen.
je moet de malossi viton versie hebben, deze is wel goed.
Waar kan je die mallossi kopen? Groeten Pim Vis
Gebruikersavatar
dave
forum gebruiker
Berichten: 623
Lid geworden op: do 26 feb 2004, 15:46
Locatie: apeldoorn

Bericht door dave »

in elke goede scooter/brommer zaak. www.hz-bromshop.nl
125cc 4 takt zelfbouw Proton style
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

Dus eigenlijk is het logies als ik dat ding terug zou sturen? Maar hun zullen toch zeggen van eigen fout enz. En zou het echt helemaal niks geen nut hebben (TNT bowerbox)?
**#88#**
www.bikez.tk
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

sjorsjech schreef:Dus eigenlijk is het logies als ik dat ding terug zou sturen? Maar hun zullen toch zeggen van eigen fout enz. En zou het echt helemaal niks geen nut hebben (TNT bowerbox)?
http://img52.imageshack.us/my.php?image=powerbox3bj.jpg

Zo ziet hij er van mij uit. Raar toch?
**#88#**
www.bikez.tk
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

En wat zou er volgens jullie in die powerbox moeten zitten dan??

Een powerbox hoort leeg te zijn. Het is een soort buffer om dippen in het toerenverloop op te vangen. Dus een soort benzinereservoir. Wanneer de dip is bereikt word ervoor gezorgd dat de powerbox extra benzine geeft.

En het is duidelijk dat het gebruik van een powerbox op een minibike te verwaarlozen is!! Het verschil merk je echt amper..
sjorsjech
forum gebruiker
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 21:09

Bericht door sjorsjech »

Oke dan weet ik genoeg. :wink:
**#88#**
www.bikez.tk
minibike#46
forum gebruiker
Berichten: 167
Lid geworden op: do 10 feb 2005, 02:17
Locatie: Hoogeveen

Bericht door minibike#46 »

ik heb zo'n malossi viton op m'n nk bike zitten en moet toch eerlijk zeggen dat het wel werkt....de ene zegt dat het niet werkt en de andere zeght dat het wel werkt...het klopt dat de meeste powerboxen leeg zijn maar ze zijn er ook mer een veer erin en een klep erop....
Toen ik hem monteerde merkte ik het gelijk,de dipjes waren veel minder...maar als je het goed wilt laten werken moet je het afstellen op een testbank en beginnen met een lang stuk slang en elke keer een run gaan maken en er een stuk vanaf knippen tot het goed is en dan stop je en hou je die lengte van de slang aan....
Fokko gebruikt het ook op zijn sprinter geloof ik en hij zegt ook dat het goed werkt mits je het goed afsteld,en fokko is echt geen prutser....
Gr. Ferdi...
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

Een powerbox slaat geen benzine op ! ff dat zowiezo voor de duidelijkheid aangezien velen dat denken ......

Het is als het goed is de bedoeling van een powerbox om een onderdruk te creéren in het spruitstuk, door deze onderdruk zullen de gassen sneller naar benden gezogen worden zodra de gasklep open gaat ... dit is een simpele maar goede uitleg van de power box, er komt nog wel meer bij kijken al je dat wilt weten moet je ff zoeken onder "goede werking powerbox"

Veel mensen zeggen dat een powerbox niet veel nut heeft maar ik ben er van overtuigd dat het op bepaalde motoren wel ! nut heeft, ik heb in ieder geval al 3 machines gehad met een Power box en ik merkte het verschil wel kwa onderin/ gasreactie ..

Een tnt powerfilter hoort leeg te zijn ja aangezien het alleen een kamer is waar een bepaalde druk in opgebouwd moet worden !
Malossi heeft de power box "viton" deze ben ik erg tevreden over , de powerbox heeft volgens mij door de veer die erin zit een soort van variabele druk opbouw/onderbouw ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook zo'n tnt powerbox op m'n scooter gehad, maar het maakte niet veel verschil :(
toen heb ik een malossi powerbox gekocht, en toen kwam ie aan de voor kant net niet met het wiel van de grond.


Gr, Ralph
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

ik zag deze ook op het puchforum staan
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie