Krukas vraagje type en kwaliteit
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Wat is het verschil tussen de ;
Rito
top preformance
rdg
Aan de rdg te zien heb je denk ik ook het voordeel dat er minder roterende massa is omdat er een soort plastic in zit en niet volledig van staal is gemaakt .. ik heb al gigantisch veel bespaard op mijn nieuwe blok aan roterende massa dat aan de krukas zit , dus als ik nog minder er van kan maken is het nog beter
En wat nog meer ?
*Lg*
Rito
top preformance
rdg
Aan de rdg te zien heb je denk ik ook het voordeel dat er minder roterende massa is omdat er een soort plastic in zit en niet volledig van staal is gemaakt .. ik heb al gigantisch veel bespaard op mijn nieuwe blok aan roterende massa dat aan de krukas zit , dus als ik nog minder er van kan maken is het nog beter
En wat nog meer ?
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- rkpdude
- forum gebruiker
- Berichten: 962
- Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
- Locatie: Noord Holland
- Contacteer:
Als dat uitdrijflippie de roterende krachten moet opnemen bij echt een beetje stevig boren dan is er iets niet goed met je conus. De conus moet alle roterende krachten kunnen opnemen, en die lip is alleen om hem eruit te drijfen.Sleutel schreef:Hey Roel...rkpdude schreef: Dikke boren vallen toch ook niet uit je boorkolom, en die geef je maar een klein tikkie.....
Die hebben wel een blokkeer gedeelte aan het eind,
dat platte stukje zorgt ervoor dat hij in eerste instantie niet gaat draaien in de konus
Om nog even in te haken op die vliegwielmassa, het kan nog veel lichter hoor. Ik zie ze wel rijden met alleen een heel klein alu ringetje/busje op de krukas, met daarin een magneetje die langs een sensor draait. En ja een racer is niet om mooi rond te draaien op stationair. Gassen met dat ding.......
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
het grote vliegwiel, geeft een iets hogere koppelwaarde.
had met een pvl wat probleempjes gehad, op een redelijk goed rijdend setupje.
ik heb toen standaard vliegwiel en ontsteking weer gemonteerd, en toen kwam net het wieletje omhoog als de koppeling aangreep.
als je een hoogtoerig blokje hebt, zul je beter op toeren een bocht uit komen, dan met een groot vliegwiel, en weinig toeren.
en het mooie van zo'n hpi oid is dat je een curve hebt, die naargelang je meer toeren draaid veranderd.
en die gas reactie........hmmm
had met een pvl wat probleempjes gehad, op een redelijk goed rijdend setupje.
ik heb toen standaard vliegwiel en ontsteking weer gemonteerd, en toen kwam net het wieletje omhoog als de koppeling aangreep.
als je een hoogtoerig blokje hebt, zul je beter op toeren een bocht uit komen, dan met een groot vliegwiel, en weinig toeren.
en het mooie van zo'n hpi oid is dat je een curve hebt, die naargelang je meer toeren draaid veranderd.
en die gas reactie........hmmm
- jordy 15
- forum gebruiker
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: di 03 mei 2005, 20:28
- Locatie: Midden Beemster (Noord Holland)
- Contacteer:
Daz waar ..
Ik ben vanplan om bij me nieuwe bike het vliegwiel helemaal weg te draaien..
Zodat ik alleen die nok heb die de contactpuntjes open laat gaan.
Endan een 12 volt accu gebruik voor de vonk..
Dan heb je echt de minste massa aan de krukas..
Maar je blijft met zwevende contactpuntjes zitten, en je moet de accu steeds opladen.
Jullie mening hier over graag ..
Ik ben vanplan om bij me nieuwe bike het vliegwiel helemaal weg te draaien..
Zodat ik alleen die nok heb die de contactpuntjes open laat gaan.
Endan een 12 volt accu gebruik voor de vonk..
Dan heb je echt de minste massa aan de krukas..
Maar je blijft met zwevende contactpuntjes zitten, en je moet de accu steeds opladen.
Jullie mening hier over graag ..
- Sleutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1121
- Lid geworden op: di 07 sep 2004, 20:00
- Locatie: Maurik
- Contacteer:
Dit is niet volledig juist Roel, de lip is niet alleen om de boor uit te drijven.rkpdude schreef:Als dat uitdrijflippie de roterende krachten moet opnemen bij echt een beetje stevig boren dan is er iets niet goed met je conus. De conus moet alle roterende krachten kunnen opnemen, en die lip is alleen om hem eruit te drijfen.
Wanneer je een boor in de conus drukt zal hij heel vaak nog niet vast genoeg zitten.
Als je dan gaat boren zal hij bij het aansnijden van het materiaal willen gaan draaien en dus gaan vreten in de conus, de lip voorkomt dit in eerste instantie.
Wanneer er voldoende druk op de boor is uitgeoefend zal de conus die kracht over nemen.
Waarom is het anders een lip als hij alleen voor het uitdrijven is,
had dan ook gewoon rond kunnen zijn.
Kijk maar naar een meedraaiend center,
die heeft geen lip maar een pen aan het eind.
Groet Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
#72
#72
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Hij zal misschien niet goed stationair lopen maar met de hpi zelf doet een bike dat al niet ...TnTnelis schreef:Als je krukas te licht word blijft je motor niet meer lopen, er is massa nodig om je zuiger weer omhoog te krijgen.
Niels
Er is veel meer winst te pakken op de stnd koppeling heb ik al meer dan 50 % volledige massa en de waarde kan wel oplopen tot de 70 % en ik heb het geheel al aan de praat gehad en het loopt gewoon .... en stationair gewoon goed gassen ..
En jordy ... make youre own topic
En Iedereen heeft het wel mooi over boormachines maar ik had een vraag ...
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
ik heb zo'n top racing krukas.
waar het oude model lagers in moeten (verschillende)
maar hier zitte toch echt 2 spiebanen in..
ik heb hem nieuw bij een scooterzaak gehaald dus het moet toche cht een top racing zijn.
kan iemand een duidelijke foto posten van een top racing?
niet die van puchshop?
waar het oude model lagers in moeten (verschillende)
maar hier zitte toch echt 2 spiebanen in..
ik heb hem nieuw bij een scooterzaak gehaald dus het moet toche cht een top racing zijn.
kan iemand een duidelijke foto posten van een top racing?
niet die van puchshop?
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Sleutel schreef:Dit is niet volledig juist Roel, de lip is niet alleen om de boor uit te drijven.rkpdude schreef:Als dat uitdrijflippie de roterende krachten moet opnemen bij echt een beetje stevig boren dan is er iets niet goed met je conus. De conus moet alle roterende krachten kunnen opnemen, en die lip is alleen om hem eruit te drijfen.
Wanneer je een boor in de conus drukt zal hij heel vaak nog niet vast genoeg zitten.
Als je dan gaat boren zal hij bij het aansnijden van het materiaal willen gaan draaien en dus gaan vreten in de conus, de lip voorkomt dit in eerste instantie.
Wanneer er voldoende druk op de boor is uitgeoefend zal de conus die kracht over nemen.
Waarom is het anders een lip als hij alleen voor het uitdrijven is,
had dan ook gewoon rond kunnen zijn.
Kijk maar naar een meedraaiend center,
die heeft geen lip maar een pen aan het eind.
Groet Cees
Yo
'k wil d'r toch op inhaken.....wel een beetje offtopic...
de lip op het eind van de conus is er voor de veiligheid,
bij een boorbank met automatische voeding kun je natuurlijk niet hebben
dat de boor stil gaat staan, dan gebeuren er gekke dingen...
normaal gesproken, met een onbeschadigde vetvrije conus, is de
klemkracht absoluut genoeg...zeker als die ook nog 's onder spanning
word gezet met een bout, zoals bij een puch-koppeling
vaak is de conus, door jarenlang minder elegant gebruik, en het
plaatsen van je boor/conus met vette handen, in een vette omgeving
de oorzaak dat je de veiligheid aanspreekt...
over je vergelijk met een meedraaiend center, mischien een tip..
boor nooit een gat met je automatische voeding op je draaibank,
een boorhouder op een draaibank heeft (bijna) nooit een blokkeerinrichting zoals bij een kolomboormachine..
('k ben afgestudeerd in mechanische vespanings-technieken....sorry)
de oorzaak van het verdraaien van de koppeling van Koen kan veel
meer oorzaken hebben, olie/vet tussen de passing, opgerekte schroefdraad, een lullig spaantje, een slechte passing, extreme temperatuurwisselingen (het was 28 graden die dag..).....bedenk
's wat......
'k heb zelf in m'n puchblok nog nooit een spie gehad......
wel is een keer m'n koppeling stuk gelopen, maar dat was m'n eigen
domme schuld, ern hoort een verende ring te zitten tussen de moer
en de koppeling, deze zat er niet tussen, en de moer zat hand-vast....
Groetjes
Wim
- Scalibur
- forum gebruiker
- Berichten: 570
- Lid geworden op: vr 21 jan 2005, 12:10
- Locatie: Belgie(Limburg, Dilsen-Stokkem)
wat win je nu eigenlijk met het plaatsen van eenrace krukas ?? Veel of weinig? trekkracht of snelheid ?
Mijn bike staat op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl][img]http://img375.imageshack.us/img375/9972/banner7yb.jpg[/img][/url]
Mijn topic:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=9701&postdays=0&postorder=asc&start=0]klik hier[/url]