spuiten

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

spuiten

Bericht door Gast »

he, ik wil me minibike graag helemaal zwart hebben.

wat kan ik het beste doen gewoon door prof's late doen hoe duur is dat dan? :roll:

of zelf wat halen en zelf spuiten.. hoe duur is dat dan en welk spul heb ik nodig ervoor :wink:

graag reacties.
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Ik laat het door prof's doen(me nieuwe bike), met geheel grondlagen, goede lak(compressor spuit) en dan nog een laklaag.. Dit zou me +- 60.- kosten maar bij mij word dat gelukkig gesponsord :D
M'n oude bike heb ik zelf gedaan, ik was met 3 spuitbussen á 5.- per stuk klaar..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ten eerst prof, als je zelf een beetje handig ben Goed DEZE topics lees en ZOEKFUNTIE, gebruikt dan kom je genoeg te weten. en zo moelijk is het niet goed schuren korrel 400 ofzo dan pruimer dan lak laag en blanke lak en klaar ben je dus suc 6 meer weten zoekfuntie gebruiken.!
Neluhz

Bericht door Neluhz »

dat je alleen met korrel 400 mag schuren is !CENCUUR!, je kunt best met korrel 60 beginnen, en dan steeds hoger gaan, ik ga zelf altijd tot 500 ofzo, en zorg dat het echt geheel vlak en strak is voor het spuiten, en spuit dan primer en meteen daarna lak, maar dat kan alleen als je echt goed strak spuit.
ik spuit btw met compressor en spuitpistool, resultaat is echt een stuk beter.
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

ik wou egt dat ik goed kon spuiten en dergelijke :cry: heb mijn bike namelijk flink verknalt door het k*t te doen
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

TaiChi16 schreef:ik wou egt dat ik goed kon spuiten en dergelijke :cry: heb mijn bike namelijk flink verknalt door het k*t te doen
ik wil het wel voor je doen maar dan moet je wel hier heen komen.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

nylus schreef:
TaiChi16 schreef:ik wou egt dat ik goed kon spuiten en dergelijke :cry: heb mijn bike namelijk flink verknalt door het k*t te doen
ik wil het wel voor je doen maar dan moet je wel hier heen komen.
hey dat stel ik wel op prijs maar ik heb het al gedaan voor zover ik kon (en het geld had) want had 2 spuitbussen gekocht, blanke lak en schuurpapier was totaal iets van 30 ero kwijt maar alle 2 de bussen sijn nu leeg en enige wat is gelukt is me voorspatbordje, de tank is min of meer gelukt paar kleine groene stukjes en de zijkappen niet over te beginnen ...
oftewel ik heb helemaal geen geld meer om er iets moois van te maken, het is gewoon jmmr dat het so is gelopen maarr thnx anyway :D
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

als je je bike metallic zilver wil mag je alsnog komen hoor! ik heb daar denk nog 9 liter van. heb ook nog een beetje metallic geel en rood/roze. als je daar een tekening mee maakt is het zo gedaan ( als je wil natuurlijk he ! ) ik heb al die verf over van carnaval want we hadden een pallet met dure metallic lak van sikkens enz. voor maar 30 euro kunnen kopen ! :P daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen.

grt niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Met 60 euro red je het echt niet bij een proff spuitbedrijf.
Ik werk bij een bedrijfswagen spuiterij, en je wilt niet weten wat de lakken tegenwoordig per liter kosten. Zit tussen de 50 en 80 euro per liter..
Dan heb je ook nog de uurloon van de spuiter.
Maar het resultaat is wel 100X beter als dat je het zelf met de compressor of spuitbus spuit.
Ik schat dat als je je kappenset volledig voorbewerkt aflevert je zon 120 euro kwijt bent voor een goede dikke geile laklaag.
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

op een auto?

aan een minibike ben je geen liter kwijt neem ik aan?
Want ik heb nog geen prijze gehad van de verf.. Maar dat moet ik wel betale(voor de spuiter)..
hoeveel gaat het me koste voor een goede laag zwart, en later nog een blanke laklaag?

Dan ben ik effe voorbereid..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

Marvin15 schreef:Met 60 euro red je het echt niet bij een proff spuitbedrijf.
Ik werk bij een bedrijfswagen spuiterij, en je wilt niet weten wat de lakken tegenwoordig per liter kosten. Zit tussen de 50 en 80 euro per liter..
Dan heb je ook nog de uurloon van de spuiter.
Maar het resultaat is wel 100X beter als dat je het zelf met de compressor of spuitbus spuit.
Ik schat dat als je je kappenset volledig voorbewerkt aflevert je zon 120 euro kwijt bent voor een goede dikke geile laklaag.
50 en de 80 ? dan hebben jullie nog goedkopen. ik had laatst nog gevraagt om een pot van 750 ml en die was 139,- euro :!:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Marvin15 schreef:Met 60 euro red je het echt niet bij een proff spuitbedrijf.
Ik werk bij een bedrijfswagen spuiterij, en je wilt niet weten wat de lakken tegenwoordig per liter kosten. Zit tussen de 50 en 80 euro per liter..
Dan heb je ook nog de uurloon van de spuiter.
Maar het resultaat is wel 100X beter als dat je het zelf met de compressor of spuitbus spuit.
Ik schat dat als je je kappenset volledig voorbewerkt aflevert je zon 120 euro kwijt bent voor een goede dikke geile laklaag.
Ik denk wanneer je het goed doet en de tijd neemt je het zelf ook erg netjes kan maken hoor. Ik zie meer dan genoeg scooters die zelf met compressor gespoten zijn en die doen niet onder voor de echte gespoten scooters en brommers. Bovendien heeft een vriend van mij z'n bumper gespoten in de kleur van z'n auto, en daar is niks aan te zien hoor. Dat heeft ie zelfs met een spuitbus gedaan.
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

Justin schreef:op een auto?

aan een minibike ben je geen liter kwijt neem ik aan?
Want ik heb nog geen prijze gehad van de verf.. Maar dat moet ik wel betale(voor de spuiter)..
hoeveel gaat het me koste voor een goede laag zwart, en later nog een blanke laklaag?

Dan ben ik effe voorbereid..
blanke lak had iemand gehaalt voor zijn puch helemaal te doen ( frame delen ) kost 35 euro voor alles.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

ik heb mijn bike gewoon opgeschuurd met staalwol (werkt prima :o )
en dan gewoon met gamma spuitbusse (hoogglans) overgespoten..
nix laklaag of primer aanbrenge...gaat prima zo...en de lak is super hard!

p.s. ik was niet meer dan 13 euro kwijt :wink:


gr erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

EVD schreef:ik heb mijn bike gewoon opgeschuurd met staalwol (werkt prima :o )
en dan gewoon met gamma spuitbusse (hoogglans) overgespoten..
nix laklaag of primer aanbrenge...gaat prima zo...en de lak is super hard!

p.s. ik was niet meer dan 13 euro kwijt :wink:


gr erik
en dat is mooi geworden
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie