X Race vliegwiel
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
FF 1 vraagje een kennis heeft ook zelf gedaan hebben jullie wel 1 zoeen vin in jullie handen gehouden weegt echt 0 komma 0 een verlicht vliegwil scheelt echt haast niks bij die kennis verbeterd het niks
Dus wat doet dat vliegwiel nou precies??
ff nieuwschierig
maar minder vinnen koelt toch minder goed ?
Graaaag Informatie????
MvG Van mij
Dus wat doet dat vliegwiel nou precies??
ff nieuwschierig
maar minder vinnen koelt toch minder goed ?
Graaaag Informatie????
MvG Van mij
Als je een aantal vinnen weg haalt, word hij lichter. Als je minder massa aan je krukas hebt, kan je bike dus makkelijker(lees: sneller) op toeren komen.D_shooter schreef:FF 1 vraagje een kennis heeft ook zelf gedaan hebben jullie wel 1 zoeen vin in jullie handen gehouden weegt echt 0 komma 0 een verlicht vliegwil scheelt echt haast niks bij die kennis verbeterd het niks
Dus wat doet dat vliegwiel nou precies??
ff nieuwschierig
maar minder vinnen koelt toch minder goed ?
Graaaag Informatie????
MvG Van mij
Nadeel:
Moelijker stationair te krijgen, vanwege minder roterende massa.
Omdat hij nu weer sneller op toeren is, en ook iets meer toeren draait, hef je weer wat verlies op van de koeling, in ieder geval blijft er genoeg koeling over om niet een warmloper te krijgen.
Niels
- perry1990
- forum gebruiker
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
- Locatie: *geen sponsor*
- Contacteer:
helemaal mee eensTnTnelis schreef:Als je een aantal vinnen weg haalt, word hij lichter. Als je minder massa aan je krukas hebt, kan je bike dus makkelijker(lees: sneller) op toeren komen.D_shooter schreef:FF 1 vraagje een kennis heeft ook zelf gedaan hebben jullie wel 1 zoeen vin in jullie handen gehouden weegt echt 0 komma 0 een verlicht vliegwil scheelt echt haast niks bij die kennis verbeterd het niks
Dus wat doet dat vliegwiel nou precies??
ff nieuwschierig
maar minder vinnen koelt toch minder goed ?
Graaaag Informatie????
MvG Van mij
Nadeel:
Moelijker stationair te krijgen, vanwege minder roterende massa.
Omdat hij nu weer sneller op toeren is, en ook iets meer toeren draait, hef je weer wat verlies op van de koeling, in ieder geval blijft er genoeg koeling over om niet een warmloper te krijgen.
Niels
Groeten perry
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
- basjee
- forum gebruiker
- Berichten: 2818
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
- Locatie: wageningen
- Contacteer:
als je het doet..
dan moet je er geen kopen.
probeer het eerst eens met je huidige.
als het mislukt dan kan je altijd nog een nieuwe kopen.
een gekoopte is wel beter, want een normale die je nu hebt heeft in totaal 24 vinnen. oftwel je moet er dan 1 om 1 weg slijpen.
bij een gekoopte zijn er 2 weggeslepen en dan weer 1 en dan weer 2 weggeslepen en dan weer 1 etc etc.
dan moet je er geen kopen.
probeer het eerst eens met je huidige.
als het mislukt dan kan je altijd nog een nieuwe kopen.
een gekoopte is wel beter, want een normale die je nu hebt heeft in totaal 24 vinnen. oftwel je moet er dan 1 om 1 weg slijpen.
bij een gekoopte zijn er 2 weggeslepen en dan weer 1 en dan weer 2 weggeslepen en dan weer 1 etc etc.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Ok BAS let op:basjee schreef:als je het doet..
dan moet je er geen kopen.
probeer het eerst eens met je huidige.
als het mislukt dan kan je altijd nog een nieuwe kopen.
een gekoopte is wel beter, want een normale die je nu hebt heeft in totaal 24 vinnen. oftwel je moet er dan 1 om 1 weg slijpen.
bij een gekoopte zijn er 2 weggeslepen en dan weer 1 en dan weer 2 weggeslepen en dan weer 1 etc etc.
2 weg 1 over, is dus 1 serie van 3 vinnen.
24 vinnen / 3 = 8. Je kan dus 8 series maken. Dus je haalt totaal 16 vinnen weg en laat er 8 staan.
Niels
het gewicht is niet het belangrijkste, het gaat om de tegendruk van de lucht die de schoepen ondervinden op toeren, als je een paar schoepen weg haalt krijg je minder tegendruk (ja en ook minder middelpuntzoekende kract door het verlies in massa) en dat scheelt joules die je cilinder opwekt en zo weer naar je achterwiel door kunnen gaanTnTnelis schreef:Als je een aantal vinnen weg haalt, word hij lichter. Als je minder massa aan je krukas hebt, kan je bike dus makkelijker(lees: sneller) op toeren komen.D_shooter schreef:FF 1 vraagje een kennis heeft ook zelf gedaan hebben jullie wel 1 zoeen vin in jullie handen gehouden weegt echt 0 komma 0 een verlicht vliegwil scheelt echt haast niks bij die kennis verbeterd het niks
Dus wat doet dat vliegwiel nou precies??
ff nieuwschierig
maar minder vinnen koelt toch minder goed ?
Graaaag Informatie????
MvG Van mij
Nadeel:
Moelijker stationair te krijgen, vanwege minder roterende massa.
Omdat hij nu weer sneller op toeren is, en ook iets meer toeren draait, hef je weer wat verlies op van de koeling, in ieder geval blijft er genoeg koeling over om niet een warmloper te krijgen.
Niels