tomos midi dirtbike

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

tomos midi dirtbike

Bericht door Gast »

Hej ik heb eergister een tomos midi dirtbike gehaald leuk ding veel betere kwaliteit als een chineesje alleen er zit een !CENCUUR! motorblokje in die niet echt opschiet denk 40 45 hooguit ofzo hebben jullie tips om dat ding sneller laten gaan en niet nieuw blok ofzo.
ik wil ook graag weten hoe je een prop uit de uitlaat haalt omdat er een tomos blok onder zit en een brommer uitlaat dus dat kan wel 5 kilomter
p u schelen.
BYe Bye en thnx alvast
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

ik denk dat je het beste een andere uitlaat er op kunt zetten want dat is volgens mij het belangrijkste bij 2 tact , ik weet niet of er speciale tomos uitlataen zijn waame je harder gaat maar je kunt *HANK* mischien een pm sturen en dan kan hij mischien en uitlaat op maat maken , maar je budget moet dat ook toelaten.
maar mischien kan er een polini cilinder op
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ik weet niet waar je dat kan kopen maar er bestaat een grotere cilinder voor tomos
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

oke thnx en ik heb me uitlaat eraf gehaald en gekeken of er een prop inzat maar dat zag ik niet maar waar de uilaat aan het blok vastzit zit wel een ringetje ofzo is dat de (prop) of houd dat de snelheid tegen?
Wilko

Bericht door Wilko »

Volgens mij is het zo, dat als je dat ringetje weghaalt/uitboort de uitlaatgassen goed wegkunnen, en je meer vermogen hebt.
Gebruikersavatar
bobberdiebobbob
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:18
Locatie: hoorn

Bericht door bobberdiebobbob »

dat ringetje is volgens mij je pakking
Wilko

Bericht door Wilko »

bobberdiebobbob schreef:dat ringetje is volgens mij je pakking
Nee, volgens mij zit bij brommers/scooters heel vaak een ringetje in de uitlaat, en als je dat weghaalt, gaat hij een stuk harder.
speedydevil

Bericht door speedydevil »

ja dat is zo maar voor dat ringetje moet je geduld hebben want die krijg je er niet zo makkelijk uit: wringen,beitelenn,zagen
Wilko

Bericht door Wilko »

Ja, maar je kan het toch ook gewoon uitboren :?
Dan ben je namelijk veel sneller klaar :P
speedydevil

Bericht door speedydevil »

ja dat kan ook maar als je geen boor hebt??
Wilko

Bericht door Wilko »

Dan gaat het niet door :wink:
nee, maar de meeste mensen hebben toch wel een boor, en als je die neit hebt, doe je het op de manier die jij zei
bengo

Bericht door bengo »

Als er een "prop" in je uitlaat zit is dit op de plaats waar je uitluit aan het blok bevestigd zit. Dit is ofwel een buisje dan van breed naar smaller gaat en in je richting je uitlaat de versmalling. Het kan ook gewoon een soort rond plaatje zijn waar een kleiner gaatje in het midden in zit dan dat je uitlaat is (gaatje +- 1 cm). Door dit plaatje of dit buisje eruit te halen ga je ook sneller rijden ;)

P.S.: Zorg ervoor dat je niet je pakking eruit haalt ipv dit plaatje, maar als je dat doet merk je het wel als je terug aan het rijden bent en steek je de pakking er terug in :).
wietje

Bericht door wietje »

heeft tomos niet alleen snorfietsen?
die gaan idd nie zo gek hard. kan er ook naast zitten :lol:
jboy

Bericht door jboy »

nee ook brommertjes en ze gaan echt kk hard :P

bij tomos is meestal de hele uitlaat een begrensing en als je er een andere opgooit trekt ie iig al 2x zo hard.

tomos heeft btw 2 versnellingen dus dat trekt nogal lekker...het is alleen jammer dat tomos bekent staat om de oude vrouwtjes die erop rijden.

want t zijn namelijk (als je ze opvoerdt) snelle en betrouwbare brommertjes (leuk speelgoed)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

jboy schreef:nee ook brommertjes en ze gaan echt kk hard :P

bij tomos is meestal de hele uitlaat een begrensing en als je er een andere opgooit trekt ie iig al 2x zo hard.

tomos heeft btw 2 versnellingen dus dat trekt nogal lekker...het is alleen jammer dat tomos bekent staat om de oude vrouwtjes die erop rijden.

want t zijn namelijk (als je ze opvoerdt) snelle en betrouwbare brommertjes (leuk speelgoed)
inderdaad :twisted: vriend van me heef tomos best mafa om wat mee rond te "crossen" , volgens mij semi-auto, want hij gaat na +/- 25 per uur "over" , en trekt dan (voor een brommer) vrij hard door naar ongeveer 55 per uur :) (die is door vorige eigenaar wel wat gekieteld :wink: )
Plaats reactie