wat voor minibike?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bobberdiebobbob
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:18
Locatie: hoorn

wat voor minibike?

Bericht door bobberdiebobbob »

hallo ik heb een vragje ik wil mijn eerste minibike gaan kopen maar ik weet niet welke ik heb ongeveer tussen de 250 en 300 euro te besteden
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
bengo

Bericht door bengo »

Als je een beetje kan sleutelen aan brommers/scooters/minibikes dan raad ik je aan om als eerste een gewoon chineesje te kopen.

Chinees Bv.: Klik voor voorbeeld Dit kost je 150 euro.

Als jij echt NIETS ervan af weet dan raad ik je aan om net iets meer te betalen dan jij eerst had gedacht (OF je bezoekt een minibikeboer bij jou in de buurt die je chinees eventueel kan herstellen als hij kapot is).

Blata Minibike 2,6 ( 2,5 kW ) Bv.: Klik voor voorbeeld Dit kost je 725 euro.

Ga eens kijken op de sites http://*geen sponsor* of http://www.blata-import.nl of zie post hierboven.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ga dan voor de blata..! :)
dan heb je een kwaliteitsmerk (dus niet een door chinesen in mekaar gebeulde minibike)
bengo

Bericht door bengo »

Daar moet ie natuurlijk wel het geld voor hebben :D

En als je zo'n bike koopt en na de eerste week ben je em al beu dan is je geld lekker weg ;)
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

koop gewoon een b1 rep tha bomb voor dat geld
Gebruikersavatar
bobberdiebobbob
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 17 jul 2006, 22:18
Locatie: hoorn

Bericht door bobberdiebobbob »

okeej bedankt denk dat ik eerst maar een chinees koop en als ik het minibiken een beetje heb geleerd koop ik denk ik een blata b1
Xtreme

Bericht door Xtreme »

Ja koop gewoon een chinees. Dan hou je nog genoeg geld over om de problemen die je krijgt op te lossen en je kan nog een beetje gaan tunen :wink:
Steefje3

Bericht door Steefje3 »

Maar dan kan je toch beter wat meer geld neerleggen..
Tenminste..tlijkt mij beter.. want dan rij je tenminste meer dan dat je
bezig bent met sleutelen en problemen oplossen.. :?: :!:
Yamaha YSR50

Bericht door Yamaha YSR50 »

koop gewoon een b1 rep. (niet dat ik dat zou doen) ik heb zelf de 911 rep gekocht dat frame zag er gewoon wat beter uit

en dat gezeik van ja leren op een mini te rijden kan je ook op een bike met kweet niet hoeveel vermogen... als jij gewoon rustig met je gas doet rijd hij hetzelfde als een cheepe chinees
Gast

Bericht door Gast »

Yamaha YSR50 schreef:koop gewoon een b1 rep. (niet dat ik dat zou doen) ik heb zelf de 911 rep gekocht dat frame zag er gewoon wat beter uit

en dat gezeik van ja leren op een mini te rijden kan je ook op een bike met kweet niet hoeveel vermogen... als jij gewoon rustig met je gas doet rijd hij hetzelfde als een cheepe chinees
neej man :? als je ff te veel gas geeft merk je dat echt wel met meer pk's .. ik zou gewoon beginnen met luchtgekoeld chineesje en als je daar aan gewend bent ( best snel dus ) kan je 'm sneller maken met andere onderdelen of een waterkoeler ( b1 rep. bijv. ) kopen. Zo was ik het van plan maar in plaats van snellere minibike nu met scooter & schakelbrommer bezig :)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

van mij mag iedereen meteen op een echte b1 beginnen.

wat een gezeur gelijk 6 pk in huis halen.:wink:
wietje

Bericht door wietje »

ja idd

ik ben begonnen met een 70 cc en het gaat gewoon goed.

maar als jij een chinees koop en dan met het geld dat je over houd de onderdelen die snel kapotgaan vervagen door betere(snellere)onderdelen is er niks aan de hand. je mot ook leren sleutelen tog?.
Gebruikersavatar
sando1991
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 02 aug 2006, 09:07
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door sando1991 »

ik zou ook gelijk op een goeie beginnen, ik ben zelf ook meteen begonnen op een elite 14 R. :wink:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=12617]blata elite 14 R[/url]= VERKOCHT..!
http://www.hilversums.nu/?p=profiel&pid=10940
RaceBeest

Bericht door RaceBeest »

aleen maar zonde van je geld om eerst een lucht dan water dan...
Koop gewoon gelijk een watergekoelde of beter
of begin met motor 189 pk ofzo.. :P
Plaats reactie