Verschil carburateur schuif Vs. Klep

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Maxibike

Verschil carburateur schuif Vs. Klep

Bericht door Maxibike »

Wat is het verschil tussen een klep en een schuif carburateur? voordelen nadelen :?: Als je een klep carburateur hebt kan je dan ook gewoon een schuif monteren?

Alvast bedankt,
Roy
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

met een schuif carb schuift er een stukje plastic omhoog en omlaag als je gas geeft en met een klep zit er gewoon een klepje in dat zich omdraait. ( hopelijk snap je het maar te laatvoor moeilijke praat ) mij lijkt dat bij een even grote carb. maat een schuif carb beter is doordat hij minder weerstand heeft van de schuif.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Maxibike

Bericht door Maxibike »

Dat er een schuif in een schuifcarburateur zit en een klep in een klepcarburateur, dat wist ik al :lol: . Ook zit er bij een schuif carb. een naal onder aan de schuif. Dus de schuif regelt de lucht toevoer en ook de benzine toevoer vanuit de hoofd sproerer. Bij de klep carb. heb je geen naald. Ik dacht zelf dat een klep carb een betere 'flow' heeft. De klep heeft het draaipunt in het midden zitten. Hierdoor kan er boven en onder mengsel langs (is beter verdeelt). Bij een schuif carb. kan het mengsel alleen onder langs met opengaan. En heb je de carb. helemaal open, dan heeft de schuif carb. aan de bovenkant nog de onderkant van de schuif. wat niet mooi rond loopt met de ronding van je doorlaat. (weet ff niet hoe dat heet, je diameter van de carb. :oops: ). Bij een Klep carb. heb je wel een mooie ronding, dus waarschijnlijk een betere 'flow' als ik zo logisch nadenk. :P

Roy
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Een carb met een vlakschuif kan je niet goed afstellen. Een carb met een gasnaald wel aangezien je de naald hoger of lager kan zetten..
Maxibike

Bericht door Maxibike »

uhmm. een klep carburateur kan je gewoon met de sproeiers afstellen. Een schuif ook, maar ook met de naald. Dus je kan ze allebei goed afstellen. :lol:
Plaats reactie