een crosser tune ?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
ital biker

een crosser tune ?

Bericht door ital biker »

mijn vraag is hoe je het beste een mini crosser kan ombouwen zal een filter helpen en zonder dat ik de de carberateur moet veranderen. Wat kan ik er aan kopen om hem sneller te laten lopen hij rijdt nu 60 een normale crosser alleen deze wil ik sneller laten rijden. Wie het allemaal een crosser heeft getuned kunnen jullie zeggen wat jullie hebben gemaakt
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Je kan een crosser gewoon hetzelfde opvoeren/tunen als een 49cc racemodeltje.. Het enige wat niet zal lukken is de uitlaat, die loopt namelijk onderlangs en niet bovenlangs :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Technigas gp1 schijnt te passen :D
ital biker

Bericht door ital biker »

maar hoe bedoel je dan kwa tune als normale ik heb ook een normale maar nu ook weer een crosser alleen wat zou helpen waar mee tie sneller gaat ik praat over kleine onderdeeltjes wat niet al te duur is zo rond de 20 euro of zo dat het wel sneller gaat.
wietje

Bericht door wietje »

ik denk dat hij bedoeld met ''het zelfde'' het zelfde. als je op een racertje een grotere carb zet gaat hij sneller tog? dan zal dat bij die crosser ook wel gaan.

je zou een rocket key kunnen installeren en je vliegwiel verligten.

veel succes met je crossertje
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Ja dat zal nie veel schelen 5mpuh je moet toch al cker 150,- euro gaan betalen om hem rond de 70 te laten lopen
ital biker

Bericht door ital biker »

MAAR EEN ROCKET KEY IS TOCH NIET ZO SUPER VEEL.

en wat gebeurt er als ik een rocket key er op zou zetten wat verandert er dan aan.
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Van alleen een rocketkey merk je ecgt niet veel bijna niks
nibbles

Bericht door nibbles »

hee,
hoe grote cabberateur zit er nu op? als je er een grotere op zet kan hij al tegen de 80 lopen, ik heb ook een crosser en ik zoek ook een manier om te tunen. die van mij loopt ook tegen de 60, hij is net ingereden en ik heb gehoort dat je door een grotere cabberateur tegen de 80 loopt...
ik weet het niet zekker maar je kan proberen..
laat het me weten.
MVG Kenny
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

vertanding achter kleineren tandwiel en voor zo groot mogelijk maar je trekt dan niet egt goed
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

eerste wat je moet doen is kleiner tandwiel opsteken aan de voorkant (trekt anders enorm traag op) je kan er ook zoals eerder gezegd een groter carburator op steken, schuimfilter, betere uitlaat, denk als je beneden de 20 euro wilt blijven dat je niet ver zal raken, minibiken is geen goedkope hobby :wink:
Plaats reactie