minibike rijdt slecht

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Thijs van Rooy

minibike rijdt slecht

Bericht door Thijs van Rooy »

jongens,

ik heb een gek probleem met mijn minibike.
sinds een tijdje heb ik een 2de hands chinees blok gekocht. deze had een bigbore, hogedruk, en boosterpoorten. nou ik moet zeggen dat ging eerst als de brandweer!
maar nu ik hem al een tijdje in m'n bezit heb, lijkt het alsof ie eigelijk steeds slechter gaat lopen. ondertussen heb ik nog veel tuningsondelen gekocht zoals zocchi racekoppeling, fatpipe, en 17,5mm carb.
ik merkte telkens wel verschil maar niet zo veel.
na al dit werk rij ik nog steeds 50 kmh en trekken doet ie nog steeds niet :shock: :? :cry: .

nu heb ik de cilinder opgemaakt ( eindelijk :oops: ), om te kijken of er krassen oid. in de cilinder zaten. nu zag ik wel degelijk aanloopsporen aan de onderkant van de cilinder. op de zuiger zaten ook zeg maar van die 'vegen'.

zou het hieraan kunnen liggen dat mijn cilinder niet goed functioneerd? dat hij door deze beschadigingen niet veel power heeft?
ik heb wel een tijdje met dat zwarte doosje gereden ( niet slim, weet ik)

de zuigerveer heb ik ook bekeken maar die zat er nog goed uit ( niet versleten ofzo).

de squish staat op 1,9 mm. dat is veel te veel, dat weet ik ook. maar zou het daaraan kunnen liggen?

valse lucht trekt ie ook niet want hij is goed af te stellen.

ik ben ten einde raad.... ligt het nu aan mijn cilinder dat dit blok niet goed meer is want met deze tuningparts zou hij bij wijze van spreke naar de maan moeten kunnen vliegen :?

alle info welkom!
thanx

ik maak nog wat foto's van de aanloopsporen in de cilinder en op de zuiger. post ik morgen
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

die vegev in je cilinder zijn die diep?
gebruikers sporen krijgt elke cilinder.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Squish terugbrengen naar 0,7mm dat helt zeker in de trekkracht
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

ja daar ben ik nu meer bezig.

misschien dat dat het is.

ik heb de cilinder helemaal schoongemaakt en je kan de slijtage/schadesporen bijna niet voelen.

naja, nu maar eerst de squish terugbrengen naar 0,8 ofzo ( niet te extreem).

hoeveel korrel moet je daarvoor nemen als je de bovenkant v/d cilinder wilt afschuren?

en waar kan je die dunnere voetpakking kopen?
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

mijn vader zegt ook telkens: ' je moet naar die onsteking kijken'.

zou het hieraan kunnen liggen? volgens mij niet, de afstand van vliegwiel-bobine is goed, bobine is ook goed en bougie net nieuw. kabel is ook gewoon netjes.

volgens mij heeft mij pa te veel puchjes gezien :roll: ( die hadden dat toch wel? :? )
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Het kan hier ook inderdaad aan liggen maar zolang je bougie een mooie sterke vonk geeft is dit in orde, misschien de massa/elektrode-afstand eens nakijken.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Plaats reactie