advies/hulp bij spuiten gevraagd!!

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

karsten
forum gebruiker
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 12:26
Locatie: zoetermeer

Bericht door karsten »

double minibike schreef:hey.

Normaal gesproken breng je de kappen op kleur en vrij snel erna breng je de blanke lak aan...1 ste laag erg dun,en zoveel mogelijk de moeilijke plekjes raken..

even iets laten drogen en dan laag 2 en 3 iets dikker.......terwijl je blanke lak spuit moet je dit heel snel en secuur doen...snelheid is zeer belangrijk om een mooi resultaat te krijgen(zie voorbeeld voor de glans..is mijn tankzit)

Afbeelding

Gespoten met behulp van een compressor......en het grootste voordeel de blanke lak........Bestaat uit de volgende componenten(zelf mengen)
1 - blanke lak
2 - Harder (het woord zegt het al)
3 - Thinner

Iets meer harder erdoor met de wat lagere temperatuur en binnen no time droog en kogelhard :lol:

Ben er bang voor dat jou spuitbusje het probleem geeft,omdat het nooit zo lang mag duren voordat het droog is...weet je zeker dat het spuitbusje goed is..

gr,
spuitbusje is goed, net nieuw gehaald, denk dat robin de spijker op z'n kop slaat, denk dat ik niet hard/lang genoeg heb geschud! erg? of wordt het wel hard maar duurt het gewoon f*cking lang?

trouwens die tankzit is echt mooi man!! shit!! :D doe je dit om mijn ogen uit te steken ;) hahhah
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

hij droogt wel alleen heeft heel wat langer de tijd nodig
karsten
forum gebruiker
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 12:26
Locatie: zoetermeer

Bericht door karsten »

Robin_b1_replica schreef:hij droogt wel alleen heeft heel wat langer de tijd nodig
PFFF Gelukkig!! :D toch niet alles voor nix gedaan!! hij glanst wel mooi nu :D

maar het maakt dus niet uit hoeveel lagen, als je maar niet te dik per keer spuit....!!??!!
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
double minibike
forum gebruiker
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 25 feb 2005, 13:38
Locatie: Geldermalsen

Bericht door double minibike »

aantal lagen niet zo belangrijk.....wel de tijd die je spuit tussen de lagen...

dus de laag die je net gespoten hebt,moet effe de tijd krijgen om uit te harden...daarna de volgende laag...blanke lak 2 tot 3 keer is ruim voldoende :lol:

Als je heel snel een aantal dikke lagen achter elkaar spuit,krijgt het geen tijd om gelijk te drogen...en dan krijg je wat jij hebt(vermoed ik)

Dat de lak van buitenaf naar binnen moet gaan drogen...en dat duurt heel lang :roll:

Bij mijn set is de eerste laag al iets gedroogt voor de volgende laag blanke lak erop komt...dan doe je dat 3 keer en laat je de laatste laag een paar uur drogen tot hij stofdroog is...na enkele uren drogen voor een warm kacheltje,goed wassen met koud water!!!!

En klaar is je setje..

En nee niet je ogen uitsteken gewoon een voorbeeldje

succes
www.hf-racing.nl
karsten
forum gebruiker
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 12:26
Locatie: zoetermeer

Bericht door karsten »

double minibike schreef:aantal lagen niet zo belangrijk.....wel de tijd die je spuit tussen de lagen...

dus de laag die je net gespoten hebt,moet effe de tijd krijgen om uit te harden...daarna de volgende laag...blanke lak 2 tot 3 keer is ruim voldoende :lol:

Als je heel snel een aantal dikke lagen achter elkaar spuit,krijgt het geen tijd om gelijk te drogen...en dan krijg je wat jij hebt(vermoed ik)

Dat de lak van buitenaf naar binnen moet gaan drogen...en dat duurt heel lang :roll:

Bij mijn set is de eerste laag al iets gedroogt voor de volgende laag blanke lak erop komt...dan doe je dat 3 keer en laat je de laatste laag een paar uur drogen tot hij stofdroog is...na enkele uren drogen voor een warm kacheltje,goed wassen met koud water!!!!

En klaar is je setje..

En nee niet je ogen uitsteken gewoon een voorbeeldje

succes
thnx man voor je hulp!! ik stook de kapjes af en toe warm en wacht het gewoon af!! thnx man!!
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

ik denk je dat je ze het beste niet meer warm kunt stoken, anders verander je elke keer de temperatuur ervan en dat is ook niet goed. gewoon zo op laten drogen :wink:
karsten
forum gebruiker
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 12:26
Locatie: zoetermeer

Bericht door karsten »

Robin_b1_replica schreef:ik denk je dat je ze het beste niet meer warm kunt stoken, anders verander je elke keer de temperatuur ervan en dat is ook niet goed. gewoon zo op laten drogen :wink:
ok doe ik dat!! thnx man!!
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

graag gedaan :wink: maar we wille binnekort natuurlijk wel het eindresultaat van je spuitwerk zien he :wink: :P
karsten
forum gebruiker
Berichten: 293
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 12:26
Locatie: zoetermeer

Bericht door karsten »

Robin_b1_replica schreef:graag gedaan :wink: maar we wille binnekort natuurlijk wel het eindresultaat van je spuitwerk zien he :wink: :P
komt goed!! :D eerst ff met abt en hank babbelen en dan komt t hele project op de site!!
EINDELIJK IS IE AF!! CHECK:
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15139
Plaats reactie