Hallo, wat doet eig een Hoge druk kop (Zochhi)?
bij de zoek functie vond ik niet echt iets dus ja...
Groeten,
Kevin
hoge druk kop
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
- Locatie: Somewhere on this planet
nou moet ik je toch effe corigeren Neluhz, de cilinderkop zorgt niet voor meer compressie( ik heb der zelf 1 in zitten van zocchi) en maakt zelfs je compressie iets lager dan standaard.
waarom: heeft met de vorm van je squishband(das de rand waar je zuiger het dichtste opkomt) te maken.
Mijn kopje staat nu op 0,5mm squish, staat goed en rijd ook goed maar omdat de rand van de cilinderkop iets meer ronder staat(meer in de vorm van je zuigertje) heb je iets meer volume in je cilinderkopje waardoor het(iets) meer koppel wat toeneemt.
Ook met die meer ruimte in de cilinderkop betekend ook dat je top toerental toeneemt (mits je een goed uitlaat onder je bike hebt hangen, zoals een zocchi uitlaat of een AB tuning, met een standaard uitlaat zal je daar niet veel van merken)
dit is de binnekant van de Zocchi kop
dit is de binnekant van de standaard kop
zoals je zit bij de standaard kop ligt het squish gedeelte horizontaal, en bij de zocchi mooier in lijn lopen met de bolling van je zuigerkop
dit maakt veel mooier verdeelde vebrandingen waar.
hier gaat je bike beter en netter mee draaien(mits de squish goed staat)
de vonk heeft met de kop op zich niks te maken...het gaat er om hoe de verbrandings zich vormt en verdeeld over het hele oppervlak van de zuiger..........
waarom: heeft met de vorm van je squishband(das de rand waar je zuiger het dichtste opkomt) te maken.
Mijn kopje staat nu op 0,5mm squish, staat goed en rijd ook goed maar omdat de rand van de cilinderkop iets meer ronder staat(meer in de vorm van je zuigertje) heb je iets meer volume in je cilinderkopje waardoor het(iets) meer koppel wat toeneemt.
Ook met die meer ruimte in de cilinderkop betekend ook dat je top toerental toeneemt (mits je een goed uitlaat onder je bike hebt hangen, zoals een zocchi uitlaat of een AB tuning, met een standaard uitlaat zal je daar niet veel van merken)
dit is de binnekant van de Zocchi kop
dit is de binnekant van de standaard kop
zoals je zit bij de standaard kop ligt het squish gedeelte horizontaal, en bij de zocchi mooier in lijn lopen met de bolling van je zuigerkop
dit maakt veel mooier verdeelde vebrandingen waar.
hier gaat je bike beter en netter mee draaien(mits de squish goed staat)
de vonk heeft met de kop op zich niks te maken...het gaat er om hoe de verbrandings zich vormt en verdeeld over het hele oppervlak van de zuiger..........
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
@ Neluhz: vraag ik mij dan ook wel af, ik heb ook een zocchi hogedrukkop en voel merkelijk een toename van compressie
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730