minibike schijfjes @ bommer

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
sst
nieuwe gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 feb 2005, 16:28

minibike schijfjes @ bommer

Bericht door sst »

Hallo

Ik zit met de volgende vraag ik heb ene puch maxi en daar wil ik 2 schijfjes op maken maar nu is mijn vraag is het mogelijk om hier minibike schijfjes voor te bebruiken?Qua remkracht enzo?

het gaat dus om een puch maxi met mininbike schijfjes en een klautje met kabel.

Alvast bedankt.
TOEZMAN

Bericht door TOEZMAN »

hmmm zou ik niet doen, ga gewoon naar de brommerboer en koop de originele :wink:

waarom zou je je het zelf moeilijk/gevaarlijk maken, tenminste remmen zijn toch wel van belang in het verkeerd :P

Waarom wil je eigenlijk minibike schijfjes erop? ( let niet op het geld ik koop liever duurdere en dat ik veilig rem dan.....)

Gr. toez :twisted:
sst
nieuwe gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 feb 2005, 16:28

Bericht door sst »

TOEZMAN schreef:hmmm zou ik niet doen, ga gewoon naar de brommerboer en koop de originele :wink:

waarom zou je je het zelf moeilijk/gevaarlijk maken, tenminste remmen zijn toch wel van belang in het verkeerd :P

Waarom wil je eigenlijk minibike schijfjes erop? ( let niet op het geld ik koop liever duurdere en dat ik veilig rem dan.....)

Gr. toez :twisted:
Nou het is niet een brommer voor in het verkeer.Het is 1 om zaterdags mee op het circuit te rijden.En aangezien de standaart puch remmetjes hier niet echt geschikt voor zijn.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ik zou eigenlijk kijken naar schijven met een grotere diameter. En als je minibike scjiven wil pakken, pak dan iets van wave schijven, van een echt merk. Niet chineze rommel is te slap trek krom etc..

En ben btw best benieuwd hoe je aan 2 kanten wil gaan bevestigen omdat er standaard aan 1 kant een anker plaat zit. Gewoon ankerplaat vervangen door een ronde plaat en die vast lassen op de naaf ofso?

Niels
sst
nieuwe gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 feb 2005, 16:28

Bericht door sst »

TnTnelis schreef:Ik zou eigenlijk kijken naar schijven met een grotere diameter. En als je minibike scjiven wil pakken, pak dan iets van wave schijven, van een echt merk. Niet chineze rommel is te slap trek krom etc..

En ben btw best benieuwd hoe je aan 2 kanten wil gaan bevestigen omdat er standaard aan 1 kant een anker plaat zit. Gewoon ankerplaat vervangen door een ronde plaat en die vast lassen op de naaf ofso?

Niels
Ik zad eerst te denken om voor en achter een schijf te maken maar alleen voor is ook wel leuk en dan 2 stuks.Als ik twee neem dan draai ik denk ik een geheel nieuwe naaf.Maar 1 schijf aan de voorkant bevestigen is helemaal niet zo moeilijk je draaid een soort schijf daar maak je op dezelfde plekken draad gaten net als je orgineele naaf en inplaats van de orgineele bouten waar je je naaf mee vast zet gebruik je langere waar je de schijf dus mee klemt.En op die gedraaide schijf maak je je remschijf weer op.Dan heb je dus je rem aan de rechter kant van het wiel inplaats van links.
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

En dan hebben we het over ster velgen begrijp ik.

Ik hou meer van spaakwielen, en dacht dat meer gebruikt werd in de racerij.

Tenminste wij pakken altijd spaak wielen. :oops:

Niels
sst
nieuwe gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 08 feb 2005, 16:28

Bericht door sst »

TnTnelis schreef:En dan hebben we het over ster velgen begrijp ik.

Ik hou meer van spaakwielen, en dacht dat meer gebruikt werd in de racerij.

Tenminste wij pakken altijd spaak wielen. :oops:

Niels
Ja ik had het over stervelgjes spaakvelgen vindt ik zelf ook mooier maar maar deze zijn van puch niet zo sterk.
Plaats reactie