Zelfbouw

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
jeffrey91

Zelfbouw

Bericht door jeffrey91 »

Hej,,

Mijn minibike liep in het begin goed totdat die begonm te stotteren en daarna uitviel.. Toen heb ik alls vervangen en goed afgesteld.. en liep weer mooi. Ik reed vandaag weer even rond op de minibike en nu heb ik weer precies het zelfde.. :?

Dit mag tog niet steeds weer gebeuren... want het duid er weer op dat de condensator weer kapot is,, dus de contyactpuntjes ook. Iemand een idee waardor dit kan kmen? :wink:


thnx :)
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Kijk eens of je sproeier niet verstopt zit.
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Nee, zit die niet. De bougie vonkt ook wee rgeelachtig en als ik er een nieuwe bougie in doe is die na een stuk rijden ook weer kapot.

Bougie soort: ngk8
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Waarschijnlijk bedoel je B8HS van het merk NGK.

Ik zal je eens wat uitleggen, als je een bougie koopt is het niet monteren en gaan, je moet dan nog de afstand tussen de lip en de poll afstellen. Dit doe je met behulp van een voelermaat. Als je deze afstand op 0.6mm zet is het goed, dan vonkt hij weer makkelijker en blijft je bougie ook nog eens langer heel.

Je conact punten moet ook op maximaal worden afgesteld, zet ze op 0,35mm. Hoe je dit afsteld zoek even staat echt wel ergens. Als je dit heb afgesteld, en je zegt dat je een nieuwe condensator heb, dan moet het goed gaan.

Niels
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Weet ik, ik stel de bougie en comtactpunten ook af.. :wink:

Precies afgesteld met de voelermaat :wink:
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Heb eens even zitten berekenen, en d8 mischien kan de ontsteking het aantal toeren wel niet aan (tussen de 11 en 12k gaan de contactpuntjes ja trippen).

70cc airsal
15mm bind
tandwiel voor 16
tandwiel achter 22
achterwielomtrek is 750



Zo kom ik dus dicht richting de 12k en misschien is dit het probleem wel wat denken jullie :wink:
Gebruikersavatar
basjee
forum gebruiker
Berichten: 2818
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:55
Locatie: wageningen
Contacteer:

Bericht door basjee »

12k loopt ie denk ik niet

opzich zou hij het wel aankunnen.

binnenrotor kan zeker geen kwaad :wink:
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
jeffrey91

Bericht door jeffrey91 »

Tja,, maar wat zou anders de oorzaak kunnen zijn? Ik denk dat dithet is maar iemand anders ng een suggestie? :D
Plaats reactie