dubbele carburatie
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
dubbele carburatie
hallo.
met karten gebruiken ze in bepaalde klasses 2 carburators op een 1cilinder kart. dus ik dacht dus als ik een spruitstuk zou kunnen maken en bijv 2 14mm dellorto carburators zou zetten ik hier meer vermogenswinst mee ga pakken als een enkele 17.5mm ik weet wel dat het afstellen een drama is maar met karten zie je toch dat er met 2 carburators meer vermogen word behaald. voor de info: ik wil dit uitproberen op mijn b1 replica die noch standaard is op koelprobleem naa ik heb verder tot mijn beschikking : draaibank freesbank luchtgereedschap lasapparaten buigapparaten gewoon gereedschap en electrisch gereedschap.
het lijkt me ook leuk om te proberen omdat nog niemand dit gedaan heeft
m.v.g. hondaxtreme
met karten gebruiken ze in bepaalde klasses 2 carburators op een 1cilinder kart. dus ik dacht dus als ik een spruitstuk zou kunnen maken en bijv 2 14mm dellorto carburators zou zetten ik hier meer vermogenswinst mee ga pakken als een enkele 17.5mm ik weet wel dat het afstellen een drama is maar met karten zie je toch dat er met 2 carburators meer vermogen word behaald. voor de info: ik wil dit uitproberen op mijn b1 replica die noch standaard is op koelprobleem naa ik heb verder tot mijn beschikking : draaibank freesbank luchtgereedschap lasapparaten buigapparaten gewoon gereedschap en electrisch gereedschap.
het lijkt me ook leuk om te proberen omdat nog niemand dit gedaan heeft
m.v.g. hondaxtreme
Er zijn in de jaren eind jaren 70 meen ik wedstrijd motoren geweest die met 2 carbs op 1 ci,inder reden, omdat toen nog niet demrate grote carbs te koop waren. Heel veel winst ten opzichte het geklooi was er niet heb ik begrepen.
En om nu 28mm op 39cc te gaan bouwen, lijkt me niet gaan lopen. Maar je kan het proberen. Wat alleen niet goed zal werken om een spruitstuk te gaan splitsen, te grote dode ruimte. Te weinig vacuum. Je zou eigenlijk 2 membranen op de cilinder moeten maken.
ZO zat het bij die oude cilinders, deze clinders zijn op het moment heel schaars, het aantal wat er nog is is op 1 hand te tellen denk ik.
Niels
En om nu 28mm op 39cc te gaan bouwen, lijkt me niet gaan lopen. Maar je kan het proberen. Wat alleen niet goed zal werken om een spruitstuk te gaan splitsen, te grote dode ruimte. Te weinig vacuum. Je zou eigenlijk 2 membranen op de cilinder moeten maken.
ZO zat het bij die oude cilinders, deze clinders zijn op het moment heel schaars, het aantal wat er nog is is op 1 hand te tellen denk ik.
Niels
- antonie
- forum gebruiker
- Berichten: 706
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
- Minibike:: zelfbouw
- Locatie: haaksbergen
- Contacteer:
Re: dubbele carburatie
dit grapje met twee carbs op een cilinder kan zeker,praten namelijk uit eigen ervaring.hondaxtreme schreef:hallo.
met karten gebruiken ze in bepaalde klasses 2 carburators op een 1cilinder kart. dus ik dacht dus als ik een spruitstuk zou kunnen maken en bijv 2 14mm dellorto carburators zou zetten ik hier meer vermogenswinst mee ga pakken als een enkele 17.5mm ik weet wel dat het afstellen een drama is maar met karten zie je toch dat er met 2 carburators meer vermogen word behaald. voor de info: ik wil dit uitproberen op mijn b1 replica die noch standaard is op koelprobleem naa ik heb verder tot mijn beschikking : draaibank freesbank luchtgereedschap lasapparaten buigapparaten gewoon gereedschap en electrisch gereedschap.
het lijkt me ook leuk om te proberen omdat nog niemand dit gedaan heeft
m.v.g. hondaxtreme
heeft het zin op een minibike,niet echt maar op een schakelblok wel zeker.
we gebruikten een 12mm keihin voor de lage toeren en bij een hoger toerental werdt een 16mm keihin mee geopend.
het principe is heel simpel,want de gasschuifveer van een 12 mm is minder sterk dan die van een 16mm.
zet ze naast elkaar en maak een soort evenaar in het midden waar beide carbs op aangesloten zijn.
in het midden van die evenaar monteer je de gaskabel die naar je sruur gaat.
door de zwakkere veer van de 12mm gaat die als eerste open tot deze maximaal geopend is en daarna wordt de 16mm geopend
dit was bedoeld om het probleem van grote carbs bij lage toerentallen op te lossen en om het wedstrijdregelement te omzeilen,deze praatte toendertijd over dat je een carb mocht gebruiken met een doorlaat van 16mm.
er werdt niks gezegd van het aantal carbs.
helaas werdt tijdens het seizoen het regelement gewijzigt naar een maximale doorlaat.
het is alles bij elkaar een erg lastige klus die aardig wat ruimte kost wat bij een minibike niet echt aanwezig is en je hebt bij een minibike geen probleem met het wegkomen bij lage toerentallen omdat je kopppeling bij een veel hoger aangrijpt.
het is wel altijd leuk om zoiets te gaan bouwen als een stukje uitdaging,dus ben wel benieuwd hoe dit gaat worden.
Hier de Kreidler (nr 61) met zelfbouw kuip en zitje. Niet te vergeten natuurlijk het heftig getunde 50 cc blok. Onsteking was zonder vliegwiel en werd gevoed uit een kleine motofietsaccu. Totaalgewicht inclusief vloeistoffen ca 63 kg.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
Nog enkele foto's, bestaat dus uiteraard:
wel op mini-4-takt blokjes
http://tinypic.com/view/?pic=4cwmvci
http://tinypic.com/view/?pic=4dq304x
http://tinypic.com/view/?pic=4dvpber
http://tinypic.com/view/?pic=2pyq8zk
wel op mini-4-takt blokjes
http://tinypic.com/view/?pic=4cwmvci
http://tinypic.com/view/?pic=4dq304x
http://tinypic.com/view/?pic=4dvpber
http://tinypic.com/view/?pic=2pyq8zk