Probleem met carburateur...

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
daanbxb

Probleem met carburateur...

Bericht door daanbxb »

hey ik heb een probleempje met men nieuwe carburateur...
als ik hem net aan zet trekt hij opeens heel fel en als ik de gas dan open trek dan gaat hij stiller, maar niet trager ofzo maar eerder iets raars, precies dat hij meer benzine wil dan dat hij krijgt...
ge hoort ook dat hij er lang niet alles uit krijgt
en uhm het is een midibike maar ik vond geen midibike forum :) ik hoop dat ik hier welkom ben :)
maar die carburateur is wel van een minibike
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Wat ik kan opmaken uit je vraag is dat je choke nog opstaat als je rijd, dan verzuipt hij namelijk (en de choke dient eigenlijk om hem koud zijnde beter te kunnen starten) dus zet dat hendeltje op je carb af. Verder is de zoekfunctie heel handig en zou je willen aanraden om eerst even te zoeken naar het probleem voor je post.
Voor de rest welkom op het forum en veel sleutelplezier.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
herskampie
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 20:26
Locatie: Meppel

Mijn midibike is stuk

Bericht door herskampie »

ik heb een aantal problemen met mijn midibike ik heb hem zins kort en in het begin liep hij prima ik had hem afgesteld hij liep ongeveer 40. Het enige probleem was dat hij benzine lekte, ik ondekte een paar gaatjes in de benzine slangen. dus ik heb de bezine slangentjes vervangen met iets dikkeren zodat hij bij het dopje wat de tank ingaat ook niet kan lekken. nu heb ik het volgende probleem. mijn carbarateur heeft 2 ingangen voor de benzine. als ik mijn even ongeveer een uur of langer dan krijg ik hem niet meer aan omdat hij verzuipt. de carbarateur blijft alsmaar benzine toevoegen aan het cilinder totdat de benzine overal uitstroomt. ik moet de carbarateur loshalen en alle benzine er weer uit laten stromen en de carbaratur weer vast maken en dan vaak trekken om hem aan te krijgen.
Dit is erg onhandig dus ik heb nu een benzine kraantje gekocht en die op 1 slang gezet. als ik heb dichtzet slaat de midibike af( das logisch. maar ik heb 2 bezine slangetjes en als ik de andere dichtzet gebeurt er niks de motor blijft gewoon lopen. dus mijn vraag was waarvoor het 2de slangetje diend en hoe ik dit probleem eventueel kan verhelpen.
Ik kan eventueel wel even een foto maken van mijn carbarateur. ik heb al geprobeerd of het vlotterje soms niet goed afsluite maar die sluit wel goed af.
Het is een heel verhaal maar ik hoop dat iemand het zo een beetje snapt en mij verder kan helpen !
Plaats reactie