Vertraginskastje er af halen

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
sk8erboystijn

Vertraginskastje er af halen

Bericht door sk8erboystijn »

Hoi,

Ik heb me net een nieuw crossertje aangeschaft, maar hier zit zo'n vertragingskastje op. 't schijnt dat dit de boel erg vertraagd (?).
Kan ik dit er af halen, zoja hoe, want de ketting zal dan veel te kort zijn, en ga ik het verschil dan merken? :?: :?: :?:

Ik snap ook eigenlijk de bedoeling niet van zo'n vertragingskastje :S

Ik heb er nog ff een foto'tje bij gedaan:
Afbeelding :D
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

dat vertragingskastje zorgd er voor dat je met een mini crosser weg kan rijden. anders heeft zo'n blok te weinig kracht om het achterwiel weg te laten draaien. ik denk all1 eigenlijk niet dat zo'n kastje de boel heel erg vertraagd.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

die gare chinezen denken dat mensen ermee door de bagger gaan :lol: en dan heb je trekkracht nodig. zon crosser kan onderin wel snel accelereren maar de top is aanzienlijk lager dan van een racer.

als je die kast eraf wil moet je een kopplingshuis kopen en je ketting verlangen :wink:
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

hondaxtreme schreef:die gare chinezen denken dat mensen ermee door de bagger gaan :lol: en dan heb je trekkracht nodig. zon crosser kan onderin wel snel accelereren maar de top is aanzienlijk lager dan van een racer.

als je die kast eraf wil moet je een kopplingshuis kopen en je ketting verlangen :wink:
Gewoon een koppelingshuis erop zetten en je ketting verlengen gaat niet omdat je achterbrug kantelt, dan zal je ketting er ofwel afspringen omdat hij te los komt bij het veren ofwel dat hij gewoon breekt omdat er ineens heel veel spanning op komt. Het vertragingskastje zit erop ten eerste omdat het een crosser is en dus dikwijls op grasvelden enzo wordt gebruikt waar je dus meer weerstand hebt voor het motortje en ten tweede omdat je wielen al groter zijn dan die van racepocketbikes (je verhouding moet dus hetzelfde zijn)
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
jeffrey-mijnheer
forum gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
Locatie: balkbrug

Bericht door jeffrey-mijnheer »

dat je top omlaag gaat klopt niet, want ik kan met alles orgineel een racer op top inhalen :wink:
14 mm race caburateur
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
Gebruikersavatar
jeffrey-mijnheer
forum gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
Locatie: balkbrug

Bericht door jeffrey-mijnheer »

trouwens chille minicrosser vriend :shock:
14 mm race caburateur
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
sk8erboystijn

Bericht door sk8erboystijn »

ghehe ik heb lekke band xD

Ik heb er een rocketkey op gezet en nu trekt hij al een beetje beter.
Plaats reactie