Hallo,
Ik ben Alexander
Dit is m'n eerste post, dus bij deze heb ik me ook meteen voorgesteld :p
Het probleem:
Ik heb het metaal gedeelte niet strak genoeg aan het membraam plaatje bevestigd, waardoor de krukas er stukken af heeft geslagen/gesleten.
Nu heb ik dus het blok open gehad, het membraam vervangen, de carterkappen en cilinder uitgeveegd aangezien hier ijzervezels in zaten.
Er natuurlijk voor gezorgd dat mij hetzelfde niet weer zou gebeuren, getest of het membraam niet weer aansleet (met hulp van de minibikestunter man :p )
In de hoop dat hij het nu weer zou doen, heb ik vol goede moed het blok weer in elkaar gezet.
Hierbij is mij bij het bevestigen van de benzineslang het benzinefilter geknapt.
Deze heb ik daarna vervangen door een oudere die ik nog had liggen.
Nadat ik dan eindelijk zover was dat ik kon testen, bleek hij niks te doen.
De bougie kleurde wel, wat aangaf dat hij wel vonkte.
De cilinder zat ook vol benzine, blok en carburateur heb ik niet bekeken, geen zin om het blok weer te demonteren.
Nu de vraag:
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Benzinefilter niet goed meer (goedkoopste die 3 jaar geleden te verkrijgen was)
Zuiger en/of veren beschadigd?
Dat is waar ik wat ik zelf heb kunnen bedenken.
Of is er nog iets wat ik vergeten ben?
De bougie was bruin/grijs van kleur.
Mengsmering verhouding 1:20
Oude standaard cilinder.
14mm delorto carburateur (nieuw)
Standaard krukas en zuiger
Racekoppeling
Standaard vliegwiel en rocketkey.
49cc MS Racer west uitvoering 2006.
Alvast bedankt voor alle hulp
Membraam kapot geslagen door krukas....
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Membraam kapot geslagen door krukas....
Laatst gewijzigd door Deamobile op ma 09 feb 2009, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Re: Membraam kapot geslagen door krukas....
Deamobile schreef:
De bougie kleurde wel, wat aangaf dat hij wel vonkte.
hoi Alexander
welkom op dit forum
over je vraag......
ik neem aan dat je bedoeld dat je een bougiedop hebt met zo'n lampje die oplicht als de bougie vonkt?!
da's ff lastig....de bougie kan wel vonken, maar dat wil niet zeggen dat de bougie tussen de elektroden vonkt....
als je kleine ijzersnippertjes in je bougie zijn gekomen, heb je eigenlijk een kortsluiting in je bougie....hij kan nu ook gaan vonken rondom de isolator.....(dat stukje porselein midden in je bougie) dan krijg je een heel zwakke vonk op de verkeerde plek......
bougie word wel nat?
dan begin 's met het vervangen van je bougie.....voordat je 'm helemaal verzuipt.....
Groetjes
wim
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Berichten: 3658
- Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
?mattias schreef:mischien zit er vuil tussen de membraam kleppen
Zou niks uitmaken, zou er alleen bij lage toerentallen iets meer brandstof doorheen komen, daardoor zou hij gewoon moeten lopen.
Wim`s adviezen heb ik niks aan toe te voegen
2 takt vergt wat aandacht, loop alles rustig na, en je leert je zelf veel handige dingen aan en bespaard veel ellende
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !