frame/velg spuiten?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
StreetDominator

frame/velg spuiten?

Bericht door StreetDominator »

hee..

ik ben niet echt bekend ip het gebied van spuiten van frame en velgen.. maar moeten deze ook gewoon in de primer gezet worden?

laterss
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Ik raad je aan je frame te laten coaten. Dit is een andere techniek van kleur aanbrengen.

Het principe coating in het kort :

Het materiaal wordt statisch gemaakt, zodat de verf (coating) zich hecht aan je frame als het er op gespoten worden.
Voordeel hiervan is, dat de coating ècht overal komt ! In alle hoekjes en gaatjes, dus niks wordt vergeten.

Daarna wordt het gebakken op +- 190 / 200 graden, en wordt de coating keihard... een goede bescherming en je hoeft er zelf niks aan te doen..

Een gemiddelde coater vraagt 40/50 euro voor een frame.
Voor de velgen moet je een meerprijsje meerekenen denk ik.



Als je TOCH wilt spuiten,

Goed schuren, tot je frame compleet blank staal is zonder bobbels, roest, krassen en dat soort ongein.

Vervolgens goed ontvetten, en primeren.
Vaak wordt de primer nog eens geschuurd, maar dit is niet echt relevant bij een frame vanwege het werk en moeilijke oppervlakte.
Wanneer je een lichte OF Fluoriserende kleur lak gebruikt, gebruik dan ALTIJD witte primer, en geen grijs of crème kleur. Hierdoor valt de gewenste lak kleur achteraf anders uit.

Daarna de lak erop (Altijd in 3/4 dunne nevellagen, zodat alles goed dekt en niet drupt).

En vervolgens wordt de lak verstevigd en beschermd met een mooie laag blanke lak.

Kosten?

Reken op 2 primer (20e)
3 lak in kleur (25e)
2 blanke lak (10/15e)

Tip: Coaten :wink:

Succes !
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Plaats reactie