turbine straalmotor

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

lijkt het je wat?

ja, doen ! ! !
14
44%
dit is echt gekken werk :lol:
18
56%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Muesli_Reep
forum gebruiker
Berichten: 504
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 17:21
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Muesli_Reep »

taz22 schreef:
Muesli_Reep schreef:
taz22 schreef:die n staat inderdaad voor newton.

10n is 1kg.

dus heb je een motor met 60n kracht heb je eigenlijk maar 6kg aan kracht.
10n = 1.019 kg :wink:
1kg is namelijk 9.81N
dus 60 / 9,81 = 6.116Kg

Wel de juiste waardes gebruiken :wink:
zelfs die 9,8 klopt nie eens:P dus hetzelfde geld voor jouw.

gr
Owja sorry 1Kg = 9.80665 N
zo goed :wink:
[img]http://www.blomnet.eu/Temp/DesmoSig.jpg[/img]
Pietertje!

Bericht door Pietertje! »

dit is die puch maxi met straalmotor hij loopt op aardgas..

Afbeelding
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Volgens mij heb je redelijk wat stuwdruk (of Newtons zoals jullie dat hier noemen) nodig. Je hebt een bike met rijder, samen goed voor 80-100 kg en die wil je een beetje vlot laten acceleren.
Om in zo'n 4 sek op de 70 km/h te zitten (wat je met een beetje getunde minibike kunt halen) het je een versnelling van zo'n 5 m/s2 nodig.

Er bestaat zo'n meneer Newton (volgens mijn natuurkunde boeken) die zegt dat F=m x a (kracht = massa x versnelling). Dat betekent concreet dat de 400 tot 500 N minimaal nodig hebt om de bike in 4 sekonden op 70 km/h te hebben. Dit is zonder tegenwind verliezen en wrijving.

Zou je willen remmen dan kun je het op dezelfde wijze als vliegtuigen doen, namelijk kort de straalmotor omkeren. Dit is wel een bijzondere techniek die ik neit met een pulsjet zou aanbevelen. Omkeren remt super, maar is wel lastig beheersbaar.

Verhalen over rijende bommen vind ik een beetje ver gezocht. Een straalmotor is een erg veilig concept waar weinig problemen mee te verwachten zijn. Waarom zouden zelf propellorvliegtuigen aangedreven worden met een straalmotor? Een gemiddelde luchtvaartmaatschappij zou het ook zeker niet in z'n hoofd halen om 350 passagiers op een bom te binden.
De hogere warmteontwikkeling vraagt wel wat meer aandacht voor de layout van brandstofleidingen, maar dit is geen enkel probleem.

De motor heeft maar een nadeel (of juist voordeel), er kunnen geen mensen dicht achter je rijden.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

http://www.youtube.com/watch?v=q0eSGqn2 ... ed&search=

Hier Antonie ...

Zoals ik al zei .. het lukt niet zomaar een kant en klare motor levert te weinig power ....

Standaard puchblok rij je er dan net uit :P

Maar wel met style !

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

Lg tweewielers schreef:http://www.youtube.com/watch?v=q0eSGqn2 ... ed&search=

Hier Antonie ...

Zoals ik al zei .. het lukt niet zomaar een kant en klare motor levert te weinig power ....

Standaard puchblok rij je er dan net uit :P

Maar wel met style !

*Lg*
met zo'n 60n ding? lol, dan rijd mijn fiets je nog wel er uit. en die heeft 2 lekke banden, en een versleten voortandwiel.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Plaats reactie