Uitlaatpoort.

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Xander

Uitlaatpoort.

Bericht door Xander »

Zoals vele wel weten, heb je verschillende uitlaatpoorten.
spijlpoorten, ovale poorten met boostpoorten

je hebt de ovale poort als men deze aanpast, dan probeert men de smalle standaard vorm aan de onderkant te behouden, en heb naar boven breeduit te maken.

Ik zit een beetje met het idee te dubben om dat eens precies andersom te doen.

Wie denkt wat daar uit gaat komen?

Gr Xander G.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Denk dat je onderin wat vermogen wint en bovenin verliest, maar ik zou het gewoon proberen kom je dr van zelf achter :lol:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Re: Uitlaatpoort.

Bericht door antonie »

Xander schreef:Zoals vele wel weten, heb je verschillende uitlaatpoorten.
spijlpoorten, ovale poorten met boostpoorten

je hebt de ovale poort als men deze aanpast, dan probeert men de smalle standaard vorm aan de onderkant te behouden, en heb naar boven breeduit te maken.

Ik zit een beetje met het idee te dubben om dat eens precies andersom te doen.

Wie denkt wat daar uit gaat komen?

Gr Xander G.
tuning is een kwestie van uitproberen en door schade en schande wijs worden.
maar in dit geval heb ik toch een kleine bedenking over de poortvorm die je wil gaan toe passen.
ik weet niet zo heel veel over 2t tuning maar waarom wil je een uitlaatpoort smal openen en daarna breed laten worden,terwijl de bedoeling is om het verbrande mengsel zo snel mogenlijk uit de cilinder te krijgen(breed openen).
de smalle onderkant is bedoeld om te voorkomen dat de zuigerveer hapt in de poort.
kan zijn dat ik het principe niet snapt maar het lijkt mij dat je iets wil gaan proberen dat niet echt iets positief bijdraagt aan een goed lopend cilinder,maar het leuke aan tuning is dat wat logisch klink niet altijd het beste is.
dus kort samengevat:probeert het uit en laat ons weten wat het resultaat is :lol:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie