Trage reactie als ik gas opendraai

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

Is het nou al opgelost?
dat is het belangrijkste

Greetzzz Steven
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Uhm nee, ik ga er na het eten aan beginnen, als m'n stiefpa er niet over gaat zeiken dat het niet in de tuin mag ofzow.

vraag me niet waarom hij zoiets zegt, hij is nogal vaag.

nja, jullie horen het wel als het (niet) is gelukt.
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

ok hopelijk lukt het je

Greetzzz Steven
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Uhmmmm.....

Ik heb het geprobeerd, alles ging probleemloos eraf, tot ik me bedacht eers ff een test te doen, om te zien waar hij ongeveer oppakte, ik alles erop draaien en dat ding starten.
alles ging goed tot hij opeens een hele hoop lawaai maakte en ik iets door de lucht zag vliegen. :shock:

ik kijken, ketting eraf, dat verklaarde het lawaai, maar er was dus iets afgebroken. ik weet niet hoe het heet, maar het is van metaal en het zit om mijn voorste tandwiel + ketting heen (rarara, wie het als eerste raad wint een prijs :D )

Anyway, ik weer alles eraf halen, de koppeling verstellen, nog een X starten, maar nu maakt hij een raar "sissend" geluid alsof iets tegen iets schraapt in m'n koppeling.
ik heb de koppeling al weer (ongeveer) terug gezet naar hoe hij was, maar hij blijft het geluid maken.

Ik weet het, een heel verhaal, maar wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TomTom76 schreef:Uhmmmm.....

Ik heb het geprobeerd, alles ging probleemloos eraf, tot ik me bedacht eers ff een test te doen, om te zien waar hij ongeveer oppakte, ik alles erop draaien en dat ding starten.
alles ging goed tot hij opeens een hele hoop lawaai maakte en ik iets door de lucht zag vliegen. :shock:

ik kijken, ketting eraf, dat verklaarde het lawaai, maar er was dus iets afgebroken. ik weet niet hoe het heet, maar het is van metaal en het zit om mijn voorste tandwiel + ketting heen (rarara, wie het als eerste raad wint een prijs :D )

Anyway, ik weer alles eraf halen, de koppeling verstellen, nog een X starten, maar nu maakt hij een raar "sissend" geluid alsof iets tegen iets schraapt in m'n koppeling.
ik heb de koppeling al weer (ongeveer) terug gezet naar hoe hij was, maar hij blijft het geluid maken.

Ik weet het, een heel verhaal, maar wie kan mij helpen?
ketting die aanloopt ? lagertje van je tandwiel kapot? rotzooi in de koppeling ?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Lg tweewielers schreef:
TomTom76 schreef:Uhmmmm.....

Ik heb het geprobeerd, alles ging probleemloos eraf, tot ik me bedacht eers ff een test te doen, om te zien waar hij ongeveer oppakte, ik alles erop draaien en dat ding starten.
alles ging goed tot hij opeens een hele hoop lawaai maakte en ik iets door de lucht zag vliegen. :shock:

ik kijken, ketting eraf, dat verklaarde het lawaai, maar er was dus iets afgebroken. ik weet niet hoe het heet, maar het is van metaal en het zit om mijn voorste tandwiel + ketting heen (rarara, wie het als eerste raad wint een prijs :D )

Anyway, ik weer alles eraf halen, de koppeling verstellen, nog een X starten, maar nu maakt hij een raar "sissend" geluid alsof iets tegen iets schraapt in m'n koppeling.
ik heb de koppeling al weer (ongeveer) terug gezet naar hoe hij was, maar hij blijft het geluid maken.

Ik weet het, een heel verhaal, maar wie kan mij helpen?
ketting die aanloopt ? lagertje van je tandwiel kapot? rotzooi in de koppeling ?
Ketting is het niet, lagertje, hmmm zal ik ff naar moeten kijken, en de koppeling is niet vies....
in ieder geval bedankt, ik zal strax/morgen vertellen of dat het was/is
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Ik heb gekeken, het koppelingshuis (das toch de naam van dat dint dat je los moet schroeven?) lijkt het probleem te zijn, als ik aan dat ding, waar de schoentjes tegenaankomen) een draai geef, hoor ik het geluid.
Ik heb geen idee hoe ik dat ding verder uit mekaar moet halen om te kijken of de lager heel is, maar misschien helpt WD40 ook al.
Advies plies!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

TomTom76 schreef:Ik heb gekeken, het koppelingshuis (das toch de naam van dat dint dat je los moet schroeven?) lijkt het probleem te zijn, als ik aan dat ding, waar de schoentjes tegenaankomen) een draai geef, hoor ik het geluid.
Ik heb geen idee hoe ik dat ding verder uit mekaar moet halen om te kijken of de lager heel is, maar misschien helpt WD40 ook al.
Advies plies!
Een lager mag geen speling hebben daar moet je goed naar kijken , zodra een lager geluid maakt heeft het zijn beste tijd vaak ook wel gehad . . het zal wel een opdonder gehad hebben of zo iets dergelijks.

Misschien kan je er een nieuw lager in zetten ( laten zetten ) of een nieuw koppelingshuis kopen.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Lg tweewielers schreef:
TomTom76 schreef:Ik heb gekeken, het koppelingshuis (das toch de naam van dat dint dat je los moet schroeven?) lijkt het probleem te zijn, als ik aan dat ding, waar de schoentjes tegenaankomen) een draai geef, hoor ik het geluid.
Ik heb geen idee hoe ik dat ding verder uit mekaar moet halen om te kijken of de lager heel is, maar misschien helpt WD40 ook al.
Advies plies!
Een lager mag geen speling hebben daar moet je goed naar kijken , zodra een lager geluid maakt heeft het zijn beste tijd vaak ook wel gehad . . het zal wel een opdonder gehad hebben of zo iets dergelijks.

Misschien kan je er een nieuw lager in zetten ( laten zetten ) of een nieuw koppelingshuis kopen.

*Lg*
Hmm, nou ik heb er nog maar in X mee gereden maar misschien toen die ketting eraf vloog hij werd beschadigd.

Hoe kom ik bij die lager, aangezien ik het koppelingshuis niet meer verder uit mekaar kan halen.
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Heb inmiddels zocchi koppeling gekocht in de hoop dat hij nu wel wat beter op zou pakken, maar helaas.

moet waarschijnlijk nog wel ff afstellen, maar heb geen toerenteller.
wat voor veertjes moet ik kopen? Blauwe of gele? en waar kan ik ze het beste kopen?

(BTW hij denkt echt na voordat hij hem oppakt, je hoort hem eerst wat toeren maken, dan geen geluid en dan oppeens pakt hij hem vol op)
Gebruikersavatar
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker
Berichten: 2315
Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
Locatie: DenHaag

Bericht door robin_blata_b1_racer »

ik weeg ong 57 kilo meschien 60 met pak en alles en ik heb gele veertjes
bij mij staan ze nu dus ook helemaal uitgedraaid maar het duurd als hij koud is 3 seconde voordat hij hem pakt..
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
TomTom76

Bericht door TomTom76 »

Ik weeg ook iets van 65kg met pak, dus dan moet ik blauwe veren kopen?
op hoeveel mm moet ik ze zetten, 21mm? en waar hebben jullie ze gekocht?
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

TomTom76 schreef:Ik weeg ook iets van 65kg met pak, dus dan moet ik blauwe veren kopen?
op hoeveel mm moet ik ze zetten, 21mm? en waar hebben jullie ze gekocht?
De koppeling moet op 8300 toeren.
Gewoon *geen sponsor*.


Groeten Risto
GRC RR 2008 Bizeta 5p
Gebruikersavatar
Risje
forum gebruiker
Berichten: 634
Lid geworden op: vr 01 jun 2007, 20:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Bericht door Risje »

pietjuh schreef:ja idd wou net zeggen.

gewoon op gevoel en als je denkt dat je koppeling te vroeg of te laat pakt kan je nog 's een toerenteller proberen :lol:
Okj maar ik dacht dat 8300 beste was voor je blok en koppeling.
En trouwens had ik nou maar niks gezegd voor dat ik mijn bike had afgesteld pakte die op 12000 toeren. :oops:

Groeten.
GRC RR 2008 Bizeta 5p
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Tom, anders spreek ik je wel een keer op MSN en dan kom ik wel ff langs.
Dan kijken we er wel ff naar.
En anders als je naar Roosendaal komt, kunnen we er ook even naar kijke.

gr Sven
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Plaats reactie