Valse lucht aan luchtfilter, kan het of niet?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Valse lucht aan luchtfilter, kan het of niet?
Naar aanleiding van een discussie in een ander topic dus de bovenstaande vraag.
Kan het dat je valse lucht kan trekken aan je luchtfilter?
Mijn ervaring hierover:
Een standaard tai chi waarvan de rubber van de luchtfilter een scheur had opgelopen stoterde. Ik neem dit als een oorzaak van valse lucht.
De bike deed het nog onder mij erop(getest door van de grond te nemen)maar eens ik erop zat reed hij 5-10kmh en begon te stotteren en trok niet meer op.
Mijn idee was dat hij te ARM begon te lopen omdat de sproeier te klein geworden was doordat hij teveel lucht kon trekken.
De bike was een standaard tai chi met 14mm carb dus.
Gr.
Kan het dat je valse lucht kan trekken aan je luchtfilter?
Mijn ervaring hierover:
Een standaard tai chi waarvan de rubber van de luchtfilter een scheur had opgelopen stoterde. Ik neem dit als een oorzaak van valse lucht.
De bike deed het nog onder mij erop(getest door van de grond te nemen)maar eens ik erop zat reed hij 5-10kmh en begon te stotteren en trok niet meer op.
Mijn idee was dat hij te ARM begon te lopen omdat de sproeier te klein geworden was doordat hij teveel lucht kon trekken.
De bike was een standaard tai chi met 14mm carb dus.
Gr.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Ik stem voor valse lucht.
Mijn uitleg:
Wat is valse lucht?
Bij valse lucht krijg je een te arm mengsel in je cilinder. Dit komt omdat er teveel lucht in je mengsel zit. Deze lucht wordt dan aangezogen na je carburateur. Als het voor je carburateur zou zijn dan zou je er een grotere sproeier moeten indoen.
Maar met bv een scheur in je filter krijg je een ongewone situatie waarbij je ook een te arm mengsel in je cilinder krijgt.
Toch fijn zo discussieren
Mijn uitleg:
Wat is valse lucht?
Bij valse lucht krijg je een te arm mengsel in je cilinder. Dit komt omdat er teveel lucht in je mengsel zit. Deze lucht wordt dan aangezogen na je carburateur. Als het voor je carburateur zou zijn dan zou je er een grotere sproeier moeten indoen.
Maar met bv een scheur in je filter krijg je een ongewone situatie waarbij je ook een te arm mengsel in je cilinder krijgt.
Toch fijn zo discussieren
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
zie je welNRGizer schreef:Ik stem voor valse lucht.
Mijn uitleg:
Wat is valse lucht?
Bij valse lucht krijg je een te arm mengsel in je cilinder. Dit komt omdat er teveel lucht in je mengsel zit. Deze lucht wordt dan aangezogen na je carburateur. Als het voor je carburateur zou zijn dan zou je er een grotere sproeier moeten indoen.
Maar met bv een scheur in je filter krijg je een ongewone situatie waarbij je ook een te arm mengsel in je cilinder krijgt.
Toch fijn zo discussieren
het grote verschil is ook: als je valse lucht heb, dan krijg je hem niet afgesteld. bij en gaatje in je luchtfilter kan je hem er op afstellen.
*MuK
Laatst gewijzigd door MuK op do 11 okt 2007, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Daarom dat ik het ook zeg, zo staat het op www.brommerforum.nl met de situatie van een goede luchtfilter. Maar nu hebben we een scheur in de luchtfilter waardoor er een ongewone situatie ontstaat waardoor we op het zelfde effect uitkomen als bij valse lucht. Dus wordt dit dan ook valse lucht genoemd of niet????
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
kijk mijn editNRGizer schreef:Daarom dat ik het ook zeg, zo staat het op www.brommerforum.nl met de situatie van een goede luchtfilter. Maar nu hebben we een scheur in de luchtfilter waardoor er een ongewone situatie ontstaat waardoor we op het zelfde effect uitkomen als bij valse lucht. Dus wordt dit dan ook valse lucht genoemd of niet????
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Maar zij gaan er van uit dat de luchtfilter in orde is maar moest dit nu niet zijn dan valt het ook onder valse lucht want het verandert het mengsel ook, of het nu voor of na de carb gebeurd.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
andere lucht temperatuur veranderd ook het mengsel, andere luchtvochtigheid ook en dan is het geen valse lucht toch?NRGizer schreef:Maar zij gaan er van uit dat de luchtfilter in orde is maar moest dit nu niet zijn dan valt het ook onder valse lucht want het verandert het mengsel ook, of het nu voor of na de carb gebeurd.
het grote verschil is gewoon dat je hem op valse lucht niet kan afstellen, op een kapot luchtfilter wel ( je kan namelijk ook zonder luchtfilter rijden )
*MuK
- Daantjuh#36
- forum gebruiker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 08 jun 2006, 17:21
- Locatie: wassenaar
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Met sproeier 200 ofzo maar dat is geen oplossing voor het probleem
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
Het is in ieder geval geen situatie die je wil oplossen door de sproeier te vergroten lijkt mij maar eerder door een goede luchtfilter.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
- Daantjuh#36
- forum gebruiker
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 08 jun 2006, 17:21
- Locatie: wassenaar
Je noemt het gwoon een niet perfect afegstelde carburateurSharkbite schreef:Het is in ieder geval geen situatie die je wil oplossen door de sproeier te vergroten lijkt mij maar eerder door een goede luchtfilter.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
Pasini Midi Bizeta 40cc 5p.
[img]http://i125.photobucket.com/albums/p77/hayabusa1234/PasiniMPR.gif[/img]
[img]http://i125.photobucket.com/albums/p77/hayabusa1234/PasiniMPR.gif[/img]
als je filter kapot is -> gewoon een nieuwe halen. is geen valse lucht maar ik merk dat jullie het niet helemaal snappen.Daantjuh#36 schreef:Je noemt het gwoon een niet perfect afegstelde carburateurSharkbite schreef:Het is in ieder geval geen situatie die je wil oplossen door de sproeier te vergroten lijkt mij maar eerder door een goede luchtfilter.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
*MuK
- Sharkbite
- forum gebruiker
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
- Locatie: Genk(Belgie)
De sproeiermaat was dan heel waarschijnlijk bijzonder kritisch gekozen, inderdaad.Daantjuh#36 schreef:Je noemt het gwoon een niet perfect afegstelde carburateurSharkbite schreef:Het is in ieder geval geen situatie die je wil oplossen door de sproeier te vergroten lijkt mij maar eerder door een goede luchtfilter.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
Mss dat de woordkeuze van "valse lucht" niet geheel goed was maar het princiepe van valse lucht was er wel in mijn visie.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
wat jij wil befSharkbite schreef:De sproeiermaat was dan heel waarschijnlijk bijzonder kritisch gekozen, inderdaad.Daantjuh#36 schreef:Je noemt het gwoon een niet perfect afegstelde carburateurSharkbite schreef:Het is in ieder geval geen situatie die je wil oplossen door de sproeier te vergroten lijkt mij maar eerder door een goede luchtfilter.
Als het geen valse lucht zou heten, hoe zou je het dan kunnen noemen?
Het komt toch neer op het princiepe dat je teveel lucht in je mengsel krijgt en in de situatie dat we ons bevinden, met een scheur, kan je het toch valse lucht noemen denk ik.
Gr.
Mss dat de woordkeuze van "valse lucht" niet geheel goed was maar het princiepe van valse lucht was er wel in mijn visie.