zoekmarchine

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
peterss

zoekmarchine

Bericht door peterss »

ik kijk al een tijdje op dit forum rond om niet noch meer foetjes te maken
maar ik snap niet hoe de zoekmachine werkt want hij vind ook dingen die er niet mee te maken hebben, hoe werkt het precies :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker
Berichten: 2315
Lid geworden op: wo 07 mar 2007, 21:44
Locatie: DenHaag

Bericht door robin_blata_b1_racer »

nou je klikt zoekn, dan zoeken naar alle woorden is vaak het beste,
vervolgens bijv lekken intypen en dan puzzelen tussen de topics.

daarom is het ook zoeken :lol:
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

wat de zoekfunctie doet is gewoon het zelfde als google (soms werkt dit ook via google)

de zoekmachine speurt het forum door naar de woorden die jij hebt ingetypt.

dus maak je gebruik van de zoekmachine en typ je het woord "en" in krijg je elk toptic te zien waar het woord "en" in gebruikt word. maak je gebruik van meerdere woorden zoals "ontsteking" en "kapot" dan zoekt hij naar alle toptics waar de woorden "onsteking" OF "kapot" in staan.
dit is heel makkelijk te overbruggen door er onder aan te vinken "zoeken naar alle woorden". dan zoekt hij namelijk alleen naar de toptics waar alle 2 de woorden in gebruikt worden. deze woorden hoeven niet in de goede zins volgorde geplaats te worden omdat de zoekfunctie gewoon naar de woorden zoekt. deze 2 woorden hoeven niet eens in de zelfde post gebruikt te zijn.

hoop dat het nu wat duidelijker is.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Plaats reactie