Koppeling

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Koppeling

Bericht door Niek94 »

Ik heb een polini 911 replica en ik heb nog een racekoppeling liggen met 3 schoens. Voor de rest heb ik een nieuwe raceuitlaat erop gezet bij de derourace. Mijn vraag hij heeft nu een pk of 6-7 als ik de koppeling erop zet krijgt hij dan meer pk's en trekt hij dan nog meer? Want ik rij op een baan waar het meeste bochten zijn (EVMC VELP)
Gebruikersavatar
Minibike_J
forum gebruiker
Berichten: 1410
Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

Licht eraan hoe zwaar je bent als je zwaar bent en je gaat met een 2 schoens rijden gaat dat niet zo goed en ook andersom
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

waar baseer je dat nou op .,.

2 schoens koppelingen kunnen net zo goed zijn als 3schoens koppelingen.

sterker: mijn voorkeur is 2schoens !

heb vanalles wel gehad, zocchie 3schoens,bzm 3schoens, blata 3schoens,bzm 2schoens, misschien nog wel wat vergeten..

en de bzm 2 schoens steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit als het gaat om slijtvastheid.

merkkoppelingen (en dan vooral bzm, zocchi) kunnen het bijna altijd wel doen,

je kan wel andere veren gebruiken (blauw kan je bijvoorbeeld gebruiken als je nogal licht bent, bijv. beneden de 50 kilo)
weeg 60-65 en gebruik de rode..

verder :

nee je krijgt geen pk's door je koppeling, de pk's worden mogelijk wel beter overgebracht als je ze op het goede toerental afstelt.

en als je huidige koppeling zijn werk niet goed doet , kan hij met een andere koppeling wel beter trekken.. :wink:
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Bericht door Niek94 »

kleine_duivel schreef:waar baseer je dat nou op .,.

2 schoens koppelingen kunnen net zo goed zijn als 3schoens koppelingen.

sterker: mijn voorkeur is 2schoens !

heb vanalles wel gehad, zocchie 3schoens,bzm 3schoens, blata 3schoens,bzm 2schoens, misschien nog wel wat vergeten..

en de bzm 2 schoens steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit als het gaat om slijtvastheid.

merkkoppelingen (en dan vooral bzm, zocchi) kunnen het bijna altijd wel doen,

je kan wel andere veren gebruiken (blauw kan je bijvoorbeeld gebruiken als je nogal licht bent, bijv. beneden de 50 kilo)
weeg 60-65 en gebruik de rode..

verder :

nee je krijgt geen pk's door je koppeling, de pk's worden mogelijk wel beter overgebracht als je ze op het goede toerental afstelt.

en als je huidige koppeling zijn werk niet goed doet , kan hij met een andere koppeling wel beter trekken.. :wink:
Ik heb een racekoppeling met blata veertjes en ik weeg 50 kilo is dit ook goed? En het duurt heellll lang voordat hij op zijn topsnelheid is ligt dit dus aan de koppeling?
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Bericht door Kefien#17 »

En als hij dan wil gaan dan trekt die ook door ?
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Bericht door Niek94 »

kevin_racing schreef:En als hij dan wil gaan dan trekt die ook door ?
Ja als die eenmaal op snelheid komt dan trekt hij wel door. Maar dat moet veel eerder want ik kan de (blata's) wel bijhouden als ik eenmaal op toeren ben maar dat duurt dan wel fff. En als dit zo is moet ik al weer gaan remmen.Dus hij moet sneller bij zijn topsnelheid zijn ligt dit aan de koppeling?
Gebruikersavatar
lorenzo#42
forum gebruiker
Berichten: 1776
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 23:28
Locatie: Houthalen Oost (B)
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

ik rij met zocchi 3beens
en ik rij er al 1 jaar op en er is bijna niks van af en ik heb gans seisoen nie afgesteld 8)
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Koppeling eens wat straker zetten.
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Bericht door Niek94 »

thomas1991 schreef:Koppeling eens wat straker zetten.
Dus als ik mijn racekoppeling erop zet met de blata veertjes en goed afstellen moet dit werken in de trekracht maar helpt dit veel om tedoenin trekracht of helpt het helemaal niks
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als je koppeling nu bijvoorbeeld 1000 toeren te vroeg staat(of misschien nog wel erger) dan zal het verschil na het afstellen groot zijn. je krijgt niet meer vermogen, je krijgt het wel op het juiste moment.
Gebruikersavatar
pascalvr6
forum gebruiker
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 02:26
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door pascalvr6 »

lorenzo#42 schreef:ik rij met zocchi 3beens
en ik rij er al 1 jaar op en er is bijna niks van af en ik heb gans seisoen nie afgesteld 8)
Een vol wedstrijd jaar rijden en dan ook je koppeling het hele seizoen niet af hoeven stellen :lol: ,dat vind ik knap het is mij nog niet gelukt :o
Op wat voor toerental staat je koppeling dan :?:
GTA racing team
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
Gebruikersavatar
Niek94
forum gebruiker
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 14:12
Locatie: Arnhem

Koppeling

Bericht door Niek94 »

Ik heb mijn koppeling er nog niet op zitten. Maar ik heb van derourace gehoort dat tussen de veertjes 21.6 mm moest zitten en dit heb ik zo uitgemeten met de schuifmaat. Hebben jullie nog andere tips over de koppeling of misschien maten van de veren.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Tip proberen, proberen proberen, afstelling van een ander is nooit precies goed voor jou :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Re: Koppeling

Bericht door kleine_duivel »

Niek94 schreef:Ik heb mijn koppeling er nog niet op zitten. Maar ik heb van derourace gehoort dat tussen de veertjes 21.6 mm moest zitten en dit heb ik zo uitgemeten met de schuifmaat. Hebben jullie nog andere tips over de koppeling of misschien maten van de veren.
dat zegt geen donder :lol:

wie weet staat hij dan helemaal niet op het goede toerental voor JOUW motor.
Gebruikersavatar
MactrY
forum gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 09:32
Locatie: Almere

Bericht door MactrY »

Het zou dus wel handig zijn als je ook een toerenteller hebt, dan kun je met wat meer precisie afstellen. Maar het blijft (af)'stellen'.
Wat ook wel eens handig is, om op de koppelings-schoentjes een streep met stift / typex te zetten. Dan kun je zien welk deel van het streepje weg slijt en dus waar de koppeling hem pakt en of dat bij alle schoentjes gelijk is.
Wat niet past, wordt passend gemaakt!
Plaats reactie