Koppeling
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Koppeling
Ik heb een polini 911 replica en ik heb nog een racekoppeling liggen met 3 schoens. Voor de rest heb ik een nieuwe raceuitlaat erop gezet bij de derourace. Mijn vraag hij heeft nu een pk of 6-7 als ik de koppeling erop zet krijgt hij dan meer pk's en trekt hij dan nog meer? Want ik rij op een baan waar het meeste bochten zijn (EVMC VELP)
- Minibike_J
- forum gebruiker
- Berichten: 1410
- Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
- Locatie: Soesterberg
- Contacteer:
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
waar baseer je dat nou op .,.
2 schoens koppelingen kunnen net zo goed zijn als 3schoens koppelingen.
sterker: mijn voorkeur is 2schoens !
heb vanalles wel gehad, zocchie 3schoens,bzm 3schoens, blata 3schoens,bzm 2schoens, misschien nog wel wat vergeten..
en de bzm 2 schoens steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit als het gaat om slijtvastheid.
merkkoppelingen (en dan vooral bzm, zocchi) kunnen het bijna altijd wel doen,
je kan wel andere veren gebruiken (blauw kan je bijvoorbeeld gebruiken als je nogal licht bent, bijv. beneden de 50 kilo)
weeg 60-65 en gebruik de rode..
verder :
nee je krijgt geen pk's door je koppeling, de pk's worden mogelijk wel beter overgebracht als je ze op het goede toerental afstelt.
en als je huidige koppeling zijn werk niet goed doet , kan hij met een andere koppeling wel beter trekken..
2 schoens koppelingen kunnen net zo goed zijn als 3schoens koppelingen.
sterker: mijn voorkeur is 2schoens !
heb vanalles wel gehad, zocchie 3schoens,bzm 3schoens, blata 3schoens,bzm 2schoens, misschien nog wel wat vergeten..
en de bzm 2 schoens steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit als het gaat om slijtvastheid.
merkkoppelingen (en dan vooral bzm, zocchi) kunnen het bijna altijd wel doen,
je kan wel andere veren gebruiken (blauw kan je bijvoorbeeld gebruiken als je nogal licht bent, bijv. beneden de 50 kilo)
weeg 60-65 en gebruik de rode..
verder :
nee je krijgt geen pk's door je koppeling, de pk's worden mogelijk wel beter overgebracht als je ze op het goede toerental afstelt.
en als je huidige koppeling zijn werk niet goed doet , kan hij met een andere koppeling wel beter trekken..
Ik heb een racekoppeling met blata veertjes en ik weeg 50 kilo is dit ook goed? En het duurt heellll lang voordat hij op zijn topsnelheid is ligt dit dus aan de koppeling?kleine_duivel schreef:waar baseer je dat nou op .,.
2 schoens koppelingen kunnen net zo goed zijn als 3schoens koppelingen.
sterker: mijn voorkeur is 2schoens !
heb vanalles wel gehad, zocchie 3schoens,bzm 3schoens, blata 3schoens,bzm 2schoens, misschien nog wel wat vergeten..
en de bzm 2 schoens steekt er bij mij met kop en schouders bovenuit als het gaat om slijtvastheid.
merkkoppelingen (en dan vooral bzm, zocchi) kunnen het bijna altijd wel doen,
je kan wel andere veren gebruiken (blauw kan je bijvoorbeeld gebruiken als je nogal licht bent, bijv. beneden de 50 kilo)
weeg 60-65 en gebruik de rode..
verder :
nee je krijgt geen pk's door je koppeling, de pk's worden mogelijk wel beter overgebracht als je ze op het goede toerental afstelt.
en als je huidige koppeling zijn werk niet goed doet , kan hij met een andere koppeling wel beter trekken..
Ja als die eenmaal op snelheid komt dan trekt hij wel door. Maar dat moet veel eerder want ik kan de (blata's) wel bijhouden als ik eenmaal op toeren ben maar dat duurt dan wel fff. En als dit zo is moet ik al weer gaan remmen.Dus hij moet sneller bij zijn topsnelheid zijn ligt dit aan de koppeling?kevin_racing schreef:En als hij dan wil gaan dan trekt die ook door ?
- lorenzo#42
- forum gebruiker
- Berichten: 1776
- Lid geworden op: za 14 jan 2006, 23:28
- Locatie: Houthalen Oost (B)
- Contacteer:
- thomas1991
- forum gebruiker
- Berichten: 3814
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
- Locatie: Tilburg
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
- pascalvr6
- forum gebruiker
- Berichten: 253
- Lid geworden op: wo 14 dec 2005, 02:26
- Locatie: amersfoort
- Contacteer:
Een vol wedstrijd jaar rijden en dan ook je koppeling het hele seizoen niet af hoeven stellen ,dat vind ik knap het is mij nog niet geluktlorenzo#42 schreef:ik rij met zocchi 3beens
en ik rij er al 1 jaar op en er is bijna niks van af en ik heb gans seisoen nie afgesteld
Op wat voor toerental staat je koppeling dan
GTA racing team
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
Koppeling
Ik heb mijn koppeling er nog niet op zitten. Maar ik heb van derourace gehoort dat tussen de veertjes 21.6 mm moest zitten en dit heb ik zo uitgemeten met de schuifmaat. Hebben jullie nog andere tips over de koppeling of misschien maten van de veren.
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
Re: Koppeling
dat zegt geen donderNiek94 schreef:Ik heb mijn koppeling er nog niet op zitten. Maar ik heb van derourace gehoort dat tussen de veertjes 21.6 mm moest zitten en dit heb ik zo uitgemeten met de schuifmaat. Hebben jullie nog andere tips over de koppeling of misschien maten van de veren.
wie weet staat hij dan helemaal niet op het goede toerental voor JOUW motor.
Het zou dus wel handig zijn als je ook een toerenteller hebt, dan kun je met wat meer precisie afstellen. Maar het blijft (af)'stellen'.
Wat ook wel eens handig is, om op de koppelings-schoentjes een streep met stift / typex te zetten. Dan kun je zien welk deel van het streepje weg slijt en dus waar de koppeling hem pakt en of dat bij alle schoentjes gelijk is.
Wat ook wel eens handig is, om op de koppelings-schoentjes een streep met stift / typex te zetten. Dan kun je zien welk deel van het streepje weg slijt en dus waar de koppeling hem pakt en of dat bij alle schoentjes gelijk is.
Wat niet past, wordt passend gemaakt!