Wie kent deze cilinder?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
vlatro
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 11:59

Wie kent deze cilinder?

Bericht door vlatro »

Cilinder diameter 55mm

1. Is dit een mini bike cilinder?
2. welk merk is de cilinder?
3. voor welk type minibike is het één?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding[/img]
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

Haha, ik weet waar die cilinder voor is. :lol:
Dat is namelijk een cilinder van een Stihl kettingzaag, zal ergens rond de 80 of 90cc zitten.
Deze gaat dus niet passen op je minibike.
Hoe ik dit weet? Ik heb namelijk een half jaar lang alleen maar van dit soort spul in me handen gehad in de onderhoud, dus vandaar. :wink:
Gebruikersavatar
*minibiker*
forum gebruiker
Berichten: 397
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
Locatie: back

Bericht door *minibiker* »

Waarom doen ze dan geen kettingzaag blok onder een minibike als dit 90 cc is ??

Gr.
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

waarom niet en 150cc wankelmotor? :lol:
gewoon niet goedkoop of makkelijk genoeg?
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

Dat zal ik je vertellen, als je een minibikeblok zou hebben als aandrijving voor je kettingzaag zou je hem immers niet meer met fatsoen kunnen vast houden.
Het vermogen van een minibike blok komt er eigenlijk vrij abrubt in, en dat doet een ketting zaagblokje dus niet. Wel draaien ze allebei gelijk op in top toerental.

Een kettingzaag blokje van 39cc(om even een vergelijk te nemen) levert ongeveer 1,5 pk bij 13500tpm op de krukas, terwijl mijn blata blokje met een expansie uitlaat(die een kettingzaag niet heeft) 12,7pk levert op de krukas.

Ik weet bij het merk stihl dat de zwaarste zaag een 125cc is en 9pk levert, dit is voornamelijk koppel.
Dit is met alle benzine zaagjes zo eigenlijk, een kettingzaag blok komt ook heel geleidelijk met zijn vermogen en koppel, terwijl dus mijn blokje van mijn blata in vergelijk met een kettingzaag blokje dus laat komt maar vele malen sterker.
Hoe dit komt, is een verhaaltje poorten timing en ontwerp van de poorten. :wink:
Gebruikersavatar
*minibiker*
forum gebruiker
Berichten: 397
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
Locatie: back

Bericht door *minibiker* »

oke ;)

ik dacht mooie 90 cc loopt als een speer xD:P niet dus ...

Gr.
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

ba-searcher!! schreef:Dat zal ik je vertellen, als je een minibikeblok zou hebben als aandrijving voor je kettingzaag zou je hem immers niet meer met fatsoen kunnen vast houden.
Het vermogen van een minibike blok komt er eigenlijk vrij abrubt in, en dat doet een ketting zaagblokje dus niet. Wel draaien ze allebei gelijk op in top toerental.

Een kettingzaag blokje van 39cc(om even een vergelijk te nemen) levert ongeveer 1,5 pk bij 13500tpm op de krukas, terwijl mijn blata blokje met een expansie uitlaat(die een kettingzaag niet heeft) 12,7pk levert op de krukas.

Ik weet bij het merk stihl dat de zwaarste zaag een 125cc is en 9pk levert, dit is voornamelijk koppel.
Dit is met alle benzine zaagjes zo eigenlijk, een kettingzaag blok komt ook heel geleidelijk met zijn vermogen en koppel, terwijl dus mijn blokje van mijn blata in vergelijk met een kettingzaag blokje dus laat komt maar vele malen sterker.
Hoe dit komt, is een verhaaltje poorten timing en ontwerp van de poorten. :wink:
chinese blokjes vind je ook terug op allerlij gereedschap zoals grasmaaiers of kettingzaagjes, 50cc met een top van 8000 toeren met een pk van rond de 2.5
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

Klopt helemaal EVD :wink:
Gebruikersavatar
*minibiker*
forum gebruiker
Berichten: 397
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:48
Locatie: back

Bericht door *minibiker* »

vlatro
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 11:59

Bericht door vlatro »

ba-searcher!! schreef:Haha, ik weet waar die cilinder voor is. :lol:
Dat is namelijk een cilinder van een Stihl kettingzaag, zal ergens rond de 80 of 90cc zitten.
Deze gaat dus niet passen op je minibike.
Hoe ik dit weet? Ik heb namelijk een half jaar lang alleen maar van dit soort spul in me handen gehad in de onderhoud, dus vandaar. :wink:
Haha, geweldig.
Had hem bij m'n maat z'n opa in de schuur gevonden. Die wist niet waarvan hij kwam.

Dan zal ik maar eens op zoek gaan naar een kettingzaag-fans-forum ;-)

Enig idee welk merk/type/...?
Plaats reactie