troep??

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
bizzkit
forum gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 19:36

troep??

Bericht door bizzkit »

Ik wil ook een minibike gaan kopen, maar heb hellaas niet zoveel geld meer, scooters kosten veels te veel. Dus wil ik een minibike van ong 100 euro kopen. Ik wil niet speciaal gaan racen, daar is bij mij in de buurt tog geen gelegenheid voor. Mijn bedoeling is om er een beetje aan te gaan sleutellen, opvoeren enzo. En dan in de buurt gaan reiden. (ik woon in een gehucht waar geen politie is, dus dat is geen probleem).

Maar ik hoorde dat zo`n minibike van 100 euro "chinese troep" is. Maar is dat voor mij ook zo? Als er is iets kapot gaat, vervang ik het weer. Part of the hobby.

Ik hoop dat jullie me begrijpen. En hoor graag jullie meningen/ervaringen hier over.

Bedankt!!

jelle
Gebruikersavatar
poeria
forum gebruiker
Berichten: 989
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:14
Locatie: Limburg Horn

//

Bericht door poeria »

boeit me niet dat je op een afgelege plek woont, op straat is op straat dusssssss, wij van het forum waarderen mensen niet die op straat rijden, duss, ga gewoon op een kartbaan over dergelijk, en ja een minibike van 100 euro is bullshit, dus je krijgt ten eerste waarschijnlijk problemen met de carb, dus ja.
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
bizzkit
forum gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 19:36

Bericht door bizzkit »

Waar ik met dat ding reid is mijn zaak. Daar heb ik jou niet bij nodig. En als ik de gelegenheid krijg ga ik natuurlijk er wel mee racen.

Dat er een keer iets kapot gaat maakt me niet veel uit, vind het wel leuk om te sleutelen. Maar wat word er bedoeld met vaak, elke keer dat je er mee reid of eens in de 10 ritten (ongeveer natuurlijk).

Ik hoor graag wat jullie hebben ervaren met die minibike`s

bedankt!
Gebruikersavatar
Icelitz
forum gebruiker
Berichten: 947
Lid geworden op: ma 24 aug 2009, 22:35
Locatie: Arnhem Minibike: Sendai Tai chi

Bericht door Icelitz »

Je hebt mensen de na elke keer rijden wel wat hebben, maar je hebt ook mensen die heel lang met een chineesje doen. Dat hangt gewoon af van hoe je hem onderhoud, hoe je ermee rijd en, je zou het niet zeggen, maar ook je gewicht. Maar houd er natuurlijk wel rekening mee dat je eraan moet gaan sleutelen, of dat nou de sproeier doorblazen is of een nieuwe krukas monteren. Wil je gaan tunen, gebruik dan de zoekfunctie, hier zijn al zat topics over :wink:

Wij kunnen voor jou niet bepalen hoe vaak jij eraan gaat sleutelen, maar reken er maar wel op dat je dat zult moeten.
Performance is our mission
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dylanaerts
forum gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 07:29
Locatie: Antwerpen

Bericht door Dylanaerts »

Mijn 1ste minibike was ook zo'n chinese.
Ik geloofde het niet toen ze tegen me zeiden dat het rommel was.
Uiteindelijk heb ik het dan toch zelf bewezen :lol:
Eerst heb ik de pocketbike ingereden.
Na een uur rijden breekt mn uitlaat af (deze hing gewoon met lijm vast aan het frame :? )
Op het einde van de dag begint mn carb daar te lekken, niet normaal.
Dus ik draai het kraantje dicht maar die werkte ook al niet meer...
De volgende dag vonkte mijn bougie niet meer.
Ja, het is altijd wel wat, maar ik vind het echt ontzettend leuk :D

Grtn,

Dylan
Snelheid is je vriend

Dragbike + Step ;D
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29281[/url]
Gebruikersavatar
Jesse van Sprang
forum gebruiker
Berichten: 365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 15:01
Locatie: Stolwijk/Gouda

Bericht door Jesse van Sprang »

Ik denk als je gelijk je carb vervangt voor een dellortho imi 14 mm bijv.
dat het dan wel redelijk te doen is. Ook gelijk een NGK bm6a erop doen.
En dan heb je minder last van de meeste problemen.
1. Hij start beter.
2. Hij lekt niet.
3. Iets betere performence.

Dusja, natuurlijk moet je wel af en toe je sproeier doorblazen, maar dat is niet zo veel werk vind ik.

Gr.
Minicrosser Project: [url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27783[/url]
bizzkit
forum gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 19:36

Bericht door bizzkit »

Opzig wel een goed idee om een dell`ortho er op te zetten. Zo duur zijn die niet. Welke modellen zijn dan aan te raden? van +/- 100 euro.
Gebruikersavatar
Patrick
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2235
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 20:37

Bericht door Patrick »

beste bizzkit,

Misschien is het handig om de zoekfunctie verder te gebruiken? Dit soort dingen hebben we al tientallen keren voorbij zien komen.

grt patrick

Team minibike.nl
Gesloten