Ketting op nieuw blokje

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Fishke
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 12:36
Locatie: Brunssum

Ketting op nieuw blokje

Bericht door Fishke »

Ik heb een nieuw blokje voor een mini quad. Het is een 47cc/49cc luchtgekoeld.

Nu zie ik (mijn oude blokje had dat niet) dat er over het tandwiel (blokje) een soort beschermkapje bij het tandwiel zit !!!
Deze zit nog niet vastgemaakt (moet ik zelf doen aan het blokje) en kan je dus alle kanten opdraaien. Echter is het niet mogelijk om de ketting over het tandwiel te leggen. Deze komt niet tussen het koppelingshuis en beschermkapje door.
Is dit beschermkapje los te halen, of moet ik daarvoor het hele koppelingshuis en koppeling loshalen (waar ik dus niet de voorkeur aan geef).

Weet iemand hoe je dit los kan krijgen om zo de ketting over het tandwiel te leggen. Ik heb het forum ruim 3 uur afgezocht, gebruik gemaakt van de zoekfunctie, maar zonder succes. Volgens mij heeft nooit iemand hier problemen mee gehad.
Ik hoor het graag.

Groetjes,
Fishke
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: Ketting op nieuw blokje

Bericht door xxx »

hallo,

gewoon beschermkapje eraf halen ketting erop kapje erop en rijden maar.

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Re: Ketting op nieuw blokje

Bericht door Danny »

het is nog meer werk om dit topic aan te maken dan je koppelingshuis los te maken :? ?
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Re: Ketting op nieuw blokje

Bericht door Lorenzo82 »

Inbussen losdraaien en kapje verwijderen, vervolgens de ketting erop leggen door het koppelingshuis eerst os te maken en daarna (met de ketting op het tandwiel) weer terug monteren!
Neem aan dat dit geen problemen mag opleveren
Fishke
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 12:36
Locatie: Brunssum

Re: Ketting op nieuw blokje

Bericht door Fishke »

Het is inderdaad REEDS gelukt.

Het kapje was er zo af. Het oude blokje had dit er niet op zitten (beschermkapje).
Ik wil echter een nieuw blokje op de mini-quad leggen en het oude blokje wordt met alles (pakkingen, Caburateur, luchtfilter en de hele andere mikmak) opgeknapt. Daarna ga ik dit blokje gebruiken om een mini-bike te maken.

In ieder gval bedankt voor jullie informatie.
Het nieuwe blokje zal 1 dezer dagen op de mini-quad gemonteerd worden, daarna kan ik aan de slag met het projectje "MINI-BIKE"
Binnenkort kan mijn zoontje dus weer lekker rondcrossen op zijn mini-quad.

Groet,
Fishke
Plaats reactie