benzine kraan?

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Martijn26176
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 aug 2011, 09:51

benzine kraan?

Bericht door Martijn26176 »

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft gisteren een minibike gekregen en bij aankomst starte de bike wel. Maar een uurtje later kregen we hem niet meer aan de praat, zelf heb ik er totaal geen verstand van, maar ik dacht dat hij geen benzine meer krijgt. Er zit wel benzine in de tank, maar ik kan nergens een benzine kraantje vinden. De vorige eigenaar zei dat die naast het trekkoord zit, maar daar zie ik alleen de choke. het enigste bewegende onderdeel wat op een schuifje/kraantje lijkt)
Zijn er misschien nog meer plaatsten waar zo'n kraantje kan zitten of is het ook mogelijk dat er helemaal geen kraantje tussen zit, want zo'n groot blok is het niet en we kunnen echt nergens een kraantje vinden, of iets dat op een kraantje lijkt.
Hopende op een reactie.

Groetjes,
Martijn
Xior
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 20:32
Locatie: Thorn

Re: benzine kraan?

Bericht door Xior »

het kraantje zit normaal bij de choke.
Harladesh
forum gebruiker
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 19:34
Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen!
Locatie: Alphen Aan Den Rijn

Re: benzine kraan?

Bericht door Harladesh »

Afbeelding


is het zo'n carb?
Gas met die zooi!
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: benzine kraan?

Bericht door bram_015 »

die kans is groot, je moet gewoon je benzineslang volgen totdat je een kraantje vind,maar als hij ervoor wel starte en nu opeens niet,en jij hebt het kraantje niet dichtgedraaid zou het nog altijd moeten openstaan,moest de minibike ereen hebben. kans is dus groot dat je sproeier verstopt zit,de sproeier vind je in de carbu(bovenstaand plaatje is de carbu ;) )vanonder in dat bakje,2 schroefjes los draaien en daar in het midden vind je de sproeier,deze even doorblazen.,en handig is ineens heel je carb proper maken,met remreiniger en compressor is deze weer zo goed als nieuw
Hardstyle is Lifestyle!
Martijn26176
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 aug 2011, 09:51

Re: benzine kraan?

Bericht door Martijn26176 »

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vanmiddag de "race"kuip eraf gehaald om wat beter zicht te hebben en ik ben ook even de benzineslang gevolgd. Vanaf de tank tot aan de carb zit nergens een kraantje.
Morgen ga ik het sproeiertje en dergelijke dingen eens bekijken/schoonmaken. Zal mij benieuwen.
Plaats reactie