1e minibike

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
blataboy1902
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 15:13

1e minibike

Bericht door blataboy1902 »

ik wil graag mijn 1e minibike aanschaffen, nu zag ik deze http://www.speurders.nl/overzicht/minib ... q=minibike ik wou even weten of dit een goeie minibike is, ik weet dat er niet veel info bijstaat maar misschien kent iemand hem,
en ik wil aan mijn minibike gaan sleutelen, andere carb, andere koppeling, prop uit de uitlaat, etc. is dit dan een goeie minibike?

gr nico
Xior
forum gebruiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 20:32
Locatie: Thorn

Re: 1e minibike

Bericht door Xior »

voor 100 euro heb je zo´n minibike bijna nieuw.
Je kan beter een replica kopen en daar vanalles aan veranderen.
Als je dingen veranderd aan een gewone chinese minibike word die bijna niet beter op.
Als je bv. aan een blata replica vanalles veranderd word het een goede bike. (maar er zit nog steeds veel verschil tussen met een fabrieks bike)
Hier op het forum hebben er verschillende zo´n replica verbeterd. volgens mij staat dat onder paddock. moet je maar eens rond kijken op het forum.

Greetz.
blataboy1902
nieuwe gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 15:13

Re: 1e minibike

Bericht door blataboy1902 »

Okee, ma moet het dan water of luchtgekoeld zijn? Een vriend van me zet luchtgekoeld want zoveel scheeld het niet met watergekoeld, en het levert problemen op,
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: 1e minibike

Bericht door minipower »

Waterkoeler is veel sneller :wink: standaart hebben ze inderdaad wat meer problemen die heel makkelijk te verhelpen zijn maar daar in tegen krijg je wel een veel snellere bike terug.

Luchtgekoelde replica's zij origineel tevens ook niet alles, zo is bijvoorbeeld de afwerking van de poorten vaak erg slecht met zelfs kans op vastlopers.

Maar in vergelijking met een 47/49cc bikje is een replica lucht/watergekoeld echt heeeeeeel snel.

Heb evt. nog wel een b1 replica en wrs replica staan als je wat zoekt, pb maar voor informatie :wink:

Niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: 1e minibike

Bericht door bram_015 »

heeft geen prop in de uitlaat :P
Hardstyle is Lifestyle!
MiniMaal
nieuwe gebruiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 17:51

Re: 1e minibike

Bericht door MiniMaal »

Mijn eerste wordt denk ik toch luchtgekoeld. Lijkt me gewoon makkelijker om mee te beginnen :P Mijn brommer was ook gewoon luchtgekoeld...
Plaats reactie