Stopknop/Killswitch werkt niet

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

GijsPraat
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 19 okt 2017, 16:12
Minibike:: Honda 49cc
Locatie: Haren, Groningen

Stopknop/Killswitch werkt niet

Bericht door GijsPraat »

Hey hallo,

Vraagje. Ik heb vorige week een tweedehands minibike gekocht. Het is een blauwe Honda, 49cc 2-takt. Heb hem van de neef van een maat van me, die rijd races met minibikes. Start makkelijk, trekt lekker, en rijdt rond de 80 km/h. Ik heb hem gekocht om aan te sleutelen, maar uiteraard vooral om op te scheuren :P
Uit enthousiasme drukte ik paar dagen geleden de killswitch iets te hard in, waardoor hij niet meer terug veert: hij wil nu dus als het ware altijd stoppen. Ik heb een nieuwe besteld, en gemonteerd. Je raad het al: hij werkt niet. Hij start gewoon prima, maar ik kan hem dus niet stoppen dmv de stopknop/killswitch. Ik moet nu telkens na 't rijden de stationair toeren terugdraaien, tot hij afslaat. Is voor nu prima, zolang ik maar kan rijden, maar uiteraard niet heel handig, aangezien ik na elke start de stationair toeren moet afstellen. Ook heb ik uiteraard geld in moeite in de nieuwe killswitch gestoken, dus wil ik wel dat hij werkt.

De vorige stopknop zat met het rode draadje aan het frame, en het zwarte draadje zat aan het pinnetje die uit de motor komt, naast het vliegwiel, onder de trekstart. Ik heb hem precies gemonteerd als de vorige, het enige wat anders is is dat het zwarte draadje bij de oude stopknop met een connector uit een krimptang aan de motor vast zat. Dit zwarte draadje heb ik nu gestript, door het gaatje dat in het pinnetje zat gehaald, om zichzelf heen gewikkeld, en vastgezet met krimpkous. Ik denk dus niet dat het aan de connectie ligt.

Iemand enige idee hoe dit kan komen, en vooral hoe ik dit kan oplossen?

Laterzzzz
When something happens, just act like it was ment to happen.
Plaats reactie