Benzine lekkage

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Petervdbroek
nieuwe gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 feb 2018, 11:48
Minibike:: 49cc

Benzine lekkage

Bericht door Petervdbroek »

Hallo ik ben nieuw hier, ik heb sinds een paar dagen een Minibike.
Geen nieuwe, van wie ik hem heb over genomen zei dat hij hem bezig was om op te knappen maat geen tijd meer voor had.
Ik heb er benzine in gegooid en na een aantal keer via de trekstarter te hebben geprobeerd te starten liep de benzine er zo onderuit. De pakking van de cabarateur was niet goed, ik heb een nieuwe erop geplaatst en heb hem weer proberen te starten hij wilt wel even lopen maar hij lekt ook weer gelijk benzine. Niet meer van de pakking het komt hoger vandaan. Als ik de benzinekraan dicht draai stopt het.
Weet iemand wat het kan zijn?

Vrg Peter van den broek
Sietse Vliegen
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 21:13
Minibike:: minimoto

Re: Benzine lekkage

Bericht door Sietse Vliegen »

Ha....ik weet het wel :D , je vlotternaald sluit niet meer af vandaar dat de carb overloopt en als de vlotternaald wil gaan vervangen, laat je je bougie tussentijds eruit omdat de carters inmiddels ook vol staan met benzine en op deze manier kan de benzine verdampen.
Petervdbroek
nieuwe gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 feb 2018, 11:48
Minibike:: 49cc

Re: Benzine lekkage

Bericht door Petervdbroek »

Maar ik heb de cabarateur en alles wat er in zit vervangen.
Of kan het zijn dat de gaskabel te kort is want die komt niet meer helemaal beneden als ik het gas dicht draai.
Sietse Vliegen
nieuwe gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 21:13
Minibike:: minimoto

Re: Benzine lekkage

Bericht door Sietse Vliegen »

Nee..., het overstromen van je carb. heeft te maken met het afsluiten van de vlotterkamer (vlotter en vlotternaald) maar dan is het ook belangrijk dat de vlotterkamer pakking goed in orde moet zijn, en alles moet ook goed en schoon gemonteerd zijn natuurlijk.
En dat je gasschuif niet helemaal naar beneden komt moet je ook mee oppassen want was de motor bij het starten aangeslagen was het motortje zo uit je handen gereden en stopt dan niet omdat het gas blijft hangen.......dus al met al....alles nog eens goed na lopen.
Plaats reactie