flensbreuk carburateur

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

flensbreuk carburateur

Bericht door Gast »

hoi heb een probleem met mijn 20 mm delorto carburateur op de eindflens van de carb,zitten 4 lipjes die samen de ronding vormen om over het spruitstuk te worden geklemd 1 van die lipjes is afgebroken kun je dit laten lassen :?: groetjes frans
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Re: flensbreuk carburateur

Bericht door guzzi »

Voor dit soort delicate dingen gebruik ik een goedje wat aluminum genoemd wordt (er zijn verschillende handelsnamen) het is een materiaal wat aluminium last met een temperatuur van om en nabij de 380 graden.
Dit kan dus gewoon met een gasbrander.

Je ziet die mannen wel eens op oldtimer-beursen staan te demonstreren.

Mocht dit niet lukken dan kun je het ook tig laten lassen.
Ik kan je daar wel bij helpen.

Groet Roger
Gast

flensbreuk carburateur

Bericht door Gast »

Hoi k weet wat je bedoelt dat spul is nogal prijzig ,misschien doe ik een beroep op je om het tig te lassen ,maar dan neem ik wel contact op met je,alvast bedankt groeten frans :D
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Dit soort kleine delen kun je niet lassen.

Je vervormd de carburateur meer dan dat je het vast last..

Ik denk dat het geen kwaad kan om zo'n lipje weg te laten. De carburateur zal vast genoeg zitten. Voor valse lucht hoef je ook niet bang te zijn, want er hoort origineel nog een kunstof ring in de opening te zitten.
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Koen schreef:Dit soort kleine delen kun je niet lassen.

Je vervormd de carburateur meer dan dat je het vast last..

Ik denk dat het geen kwaad kan om zo'n lipje weg te laten. De carburateur zal vast genoeg zitten. Voor valse lucht hoef je ook niet bang te zijn, want er hoort origineel nog een kunstof ring in de opening te zitten.
Als je voorzichtig doet dan kan het best lukken (corect me if i'm wrong, weet niet zeker) En zonder zo'n lipje, hmm zuigtie dan niet valse lucht aan? Moet je ff je sproeier veranderen en je stationair opnieuw afstellen.
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Je mag het proberen.. Maar 1 keer onsteken met de TIG toorts en je halve carburateur is gesmolten op die plek.

Zoals ik al zei, er hoort een kunstof ring in, deze sluit goed af.. Dus voor valse lucht hoeft je niet bang te zijn.
Gast

flensbreuk carburateur

Bericht door Gast »

hoi neem meteen van je aan dat tig lassen te heet wordt en alu wegsmelt, wat Roger bedoelt met alu lassen met gas brander is dan betere oplossing ,maar lukt dit niet denk je dan dat de kunststof ring dan voorkomt dat hij valse lucht aan zuigt en vast kan lopen groeten frans
Gast

Bericht door Gast »

als ik jouw was zou ik kijken of ie valse lucht heeft als je hem er zo opzet, zojah dan ff laten lassen of nieuwe, geen valse lucht dan hoeft er niks aan gedaan te worden lijkt me
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Koen schreef:Je mag het proberen.. Maar 1 keer onsteken met de TIG toorts en je halve carburateur is gesmolten op die plek.

Zoals ik al zei, er hoort een kunstof ring in, deze sluit goed af.. Dus voor valse lucht hoeft je niet bang te zijn.
Uhu ok, daar moet ik in megaan, maar die kuntstof ring zit ook niet bij puch carb's (tenminste niet bij die van mij) Of toch wel?
Jah zo is het.
Plaats reactie