Menthanol?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- mark#41
- forum gebruiker
- Berichten: 1077
- Lid geworden op: wo 02 nov 2005, 18:53
- Locatie: heerenveen
- Contacteer:
De 20 % is nitro de 80 % is methanol, en voor de modelbouw is er olie aan toegevoegd.
Je kunt dit gerust door je gewone mengsmering doen ,maar alles word wel erg vet en door de nitro zul je toch iets met je sproeier groter moeten.
Merkbaar word het pas als je voldoende lucht kunt toevoeren[ groot filter]en over een beetje goeie uitlaat beschikt.
De huidige zendingen uit china en de rest van de wereld beschikken vaak over een soort van expansie pijp met een holle bus voorzien van 5 cm geperforeerd pijp aan de binnenzijde platgeslagen uitmonding als demper,kenmerken: kolere herrie!!!!!!
Dus geenzins wat een 2 takt uitlaat zou moeten zijn.
Je kunt dit gerust door je gewone mengsmering doen ,maar alles word wel erg vet en door de nitro zul je toch iets met je sproeier groter moeten.
Merkbaar word het pas als je voldoende lucht kunt toevoeren[ groot filter]en over een beetje goeie uitlaat beschikt.
De huidige zendingen uit china en de rest van de wereld beschikken vaak over een soort van expansie pijp met een holle bus voorzien van 5 cm geperforeerd pijp aan de binnenzijde platgeslagen uitmonding als demper,kenmerken: kolere herrie!!!!!!
Dus geenzins wat een 2 takt uitlaat zou moeten zijn.
- Richard D
- forum gebruiker
- Berichten: 1362
- Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
- Locatie: Ens
- Contacteer:
Voor een goede menging moet je een paar procent aceton toevoegen.mark#41 schreef:De 20 % is nitro de 80 % is methanol, en voor de modelbouw is er olie aan toegevoegd.
Je kunt dit gerust door je gewone mengsmering doen ,maar alles word wel erg vet en door de nitro zul je toch iets met je sproeier groter moeten.
Merkbaar word het pas als je voldoende lucht kunt toevoeren[ groot filter]en over een beetje goeie uitlaat beschikt.
De huidige zendingen uit china en de rest van de wereld beschikken vaak over een soort van expansie pijp met een holle bus voorzien van 5 cm geperforeerd pijp aan de binnenzijde platgeslagen uitmonding als demper,kenmerken: kolere herrie!!!!!!
Dus geenzins wat een 2 takt uitlaat zou moeten zijn.
De nitromethaan heeft als eigenschap dat het tijdens verdamping omgezet word in zuurstof
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
ze zitten hetzelfde in elkaar. Het enigste probleem is dat ze geen bougy hebben net als een diesel, zelfontbranding, u get that? dus het is hetzelfde als dat je een aansteker bij een kont van een gigantische bruinebonenvreter houd, Het gaat hard, maar je houd er gegarandeert geen haar meer aan overhondaxtreme schreef:ik rij zelf met dat soort autotjes maar ik zou dat niej doen want motortjes van zulke autotjes zitten net anders in elkaar dus doe het maar niej
Jah zo is het.
ik heb het gebrobeerd maarheb wel devolgende verhouding aan gehouden 1 liter mengsmering en dn 10 ml methanol(25%nitromethaan) en dan 5 ml gwne 2t smeerolie erbij http://www.muco-webshop.nl/index.php?lang_id=1&c_id=324
resultaat hij gaat veel meer toeren maken trekt veel en veel harder op kn niet gwn volgas geven tijdens wegrijden aleen je moet wel je kopeling aan passen ervvoor wnt anders kopelt hij te vroeg
snelheid kwam p motorteller rond 108km/h ziekelijk hard en dit ws gwn een standaard 49 cc verder moet je hem nog wel iets afsellen maar dat is aleen stationair gebied hij gaat aleen wel heel heel heel veel branstof verbruiken maarja en er kom een zwaar jankend race geluid vnaf net een opgefokte kettingzaag en voor de branstof gwn bij
resultaat hij gaat veel meer toeren maken trekt veel en veel harder op kn niet gwn volgas geven tijdens wegrijden aleen je moet wel je kopeling aan passen ervvoor wnt anders kopelt hij te vroeg
snelheid kwam p motorteller rond 108km/h ziekelijk hard en dit ws gwn een standaard 49 cc verder moet je hem nog wel iets afsellen maar dat is aleen stationair gebied hij gaat aleen wel heel heel heel veel branstof verbruiken maarja en er kom een zwaar jankend race geluid vnaf net een opgefokte kettingzaag en voor de branstof gwn bij
evo bike schreef:ik heb het gebrobeerd maarheb wel devolgende verhouding aan gehouden 1 liter mengsmering en dn 10 ml methanol(25%nitromethaan) en dan 5 ml gwne 2t smeerolie erbij http://www.muco-webshop.nl/index.php?lang_id=1&c_id=324
resultaat hij gaat veel meer toeren maken trekt veel en veel harder op kn niet gwn volgas geven tijdens wegrijden aleen je moet wel je kopeling aan passen ervvoor wnt anders kopelt hij te vroeg
snelheid kwam p motorteller rond 108km/h ziekelijk hard en dit ws gwn een standaard 49 cc verder moet je hem nog wel iets afsellen maar dat is aleen stationair gebied hij gaat aleen wel heel heel heel veel branstof verbruiken maarja en er kom een zwaar jankend race geluid vnaf net een opgefokte kettingzaag en voor de branstof gwn bij
Vind je het heel erg al sik zeg..........WAT EEN ONZIN!!!!!
Bewijs het maar met een foto cq filmpje want alleen de brandstof veranderen geeft jou ECHT geen 108 Km/H op de teller bij een chinees!!
En ik heb ook een Rc car staan