Nieuweling ivm Mini-/pocketbike

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
bengo

Nieuweling ivm Mini-/pocketbike

Bericht door bengo »

Hoi iedereen,

ik ben al een tijdje aan het nadenken om een mini- OF pocketbike te gaan kopen. Ik zou een bike willen kopen om gewoon in de buurt mee rond te rijden, dus niet op competitief niveau. Natuurlijk wil ik niet dat de bike al binnen 2 maanden stuk is, dus daarom wil ik jullie wat vragen.

Welke is het verschil tussen mini- en pocketbike?
Welke minibike raden jullie me aan om te kopen?
Waar kan ik best een minibike kopen?

Groeten michael
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Een mini en een pocketbike zijn eigenlijk hetzelfde, alleen word pocketbike vaak als verzamelnaam voor verschillende maten gebruikt.

Welke mini we aanraden is vernamelijk afhankelijk van je budget. Een chinees (de mini's van 160/240 euro ongeveer) zijn zeer onderhoudsgevoelig. Dus het kan zijn dat je daar absoluut geen zin in heb, zoals veel mensen, maar dan kom je vaak uit op mini's die niet onder de 350 euro beginnen qua prijs. Daarom zijn er veel mensen die zelfbouwen. Zijn vaak snelle bikes en steviger dan een chinees. Er zijn een aantal topics over verschillende bikes, van wat ik heb gelezen is de Polini 911 Replica een aardig goeie bike (staat een hoop over in het Chinees forum).

Ook waar je een mini koopt is afhankelijk van welke je koopt. Er staan op de startpagine: http://www.minibike.nl een aantal advertenties en als je weet welke je wil kunnen wij ook wel paar links geven, het komt er zoizo waarschijnlijk op neer dat je hem online koopt.
bengo

Bericht door bengo »

Wat versta je onder heel erg onderhoudsgevoelig. In het verleden heb ik al meerdere malen enkele scooters getuned, ik vermoed dat dit motorisch beetje hetzelfde is als een minibike?

Hoe lang gaat zo'n chinees ongeveer mee als je em goed onderhoud etc?

Ik heb een voorkeur voor deze minibike: http://www.marktplaats.nl/index.php3?sr ... 99750.html
Iemand die ervaring heeft met deze "dealer" en is het beetje te vertrouwen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Wij helpen liever geen mensen die op straat gaan rijden, wij raden aan om op kart banen te gaan rijden, of op afgesloten tereinen.

Niels
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Onderhoudsgevoelig betekent dat je banden snel kapot zijn, ga uit van paar weken rijden. Koppeling zal snel slijten. Je gaat problemen krijgen met je carb en dit zijn nog de standaard problemen, iedereen heeft apart nog eigen problemen. Hij is binnen twee maanden kapot, geheid. Ga daar maar van uit.

De bike uit je advertentie kun je voor zo'n 125 krijgen hier op het forum. Kijk ook even in m'n onderschrift, daar staat ook een hoop informatie over de dingen die je vraagt.

Zoals ook eerder gezegd: ga niet op straat rijden, daarmee verlies je alle respect hier.
Gast

Re: ...

Bericht door Gast »

Xigh schreef:....daarmee verlies je alle respect hier....
En je bent hoog waarschijnlijk je bike ook snel kwijt..dus je verpest het voor jezelf ;).
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

EN voor de anderen! :wink:
dus pak lekker een privé terijn waar je toestemming hebt,of ga naar de kartbaan,maar NIET op de openbare weg! [-X
MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
bengo

Bericht door bengo »

Voor alle duidelijkheid: die "straat" waar ik over sprak is privé-terrein van m'n vader. Dus heb maar weer RESPECT voor mij ! :D
edgo

Bericht door edgo »

Je had het zelf over in de buurt rondrijden :!: Of is die buurt ook van je vader :?: En respect krijg je niet die moet je verdienen :!: :wink:
bengo

Bericht door bengo »

Jah, achter m'n huis is een project aan de gang waar een "wijk" komt. Straten liggen er al, maar huizen staan er nog niet. Eigendom is ook nog niet openbaar verklaard, dus daarom zeg ik: hier in de buurt ;)
Plaats reactie