Klopt, neem aan dat !CENCUUR! dat in de berekening heeft meegenomen.
Als je de uitlaat spuit isoleer je hem en verandert de temperatuur, wat weer de prestaties beinvloed.
Whahaha dat meen je tog niet.
Is naar mijn idee een grote hoop bullshit.
Ik had me scooteruitlaat ook zwart gespote en liep PRECIES gelijk op professionele testbank.
Groeten lorenzo
TJtuning schreef:Spuiten beinvloed wel de prestaties van een uitlaat.
Beter smeer je hem zo nu en dan een keer in met olie, als het om de roest gaat.
bedoeling is dat je de uitlaat aan de buitenkant spuit en er geen 5 liter verf binnen in flikkert
dit verhaal kan mij niet echt overtuigen,kan zijn dat ik me vergis.
Zal wel een fabriekspijp zijn geweest die al eens gespoten is geweest.
Doe het maar eens bij een dpr uitlaat ofzo en ga dan maar es testen
ga er van uit dat je dit gedaan hebt met een dpr ? uitlaat op een vermogenbank en ook netjes rekening gehouden hebt met omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid.
wat scheelde het aan pk"s of vermogenafgift
whhaha het maakt egt niks uit hoor.
ZEKER geen 0,6 pk. Ik vind trouwens een c21 geen fabriekspijp
Kortom maakt niks uit of je em spuit (gebruik wel hittebestendige verf/lak
gewoon spuiten, dat scheelt geen o,6 pk, je krijgt misschien zelfs vermogenswinst, omdat de uitlaat warmer kan worden.
maar wsl is het te verwaarlozen.
Lucht heeft de eigenschap sneller te kunnen bewegen als het warm is, omdat de moleculen verder uit elkaar staan. Als je de uitlaat dus inpakt met folie, of spuit blijft er meer warmte in zitten, en kan je lucht sneller door je uitlaat heen. Waardoor je prestatie dus veranderd.
l0renz00 schreef:whhaha het maakt egt niks uit hoor.
ZEKER geen 0,6 pk. Ik vind trouwens een c21 geen fabriekspijp
Kortom maakt niks uit of je em spuit (gebruik wel hittebestendige verf/lak
c21 is toch echt een fabriekspijp die standaard al in de lak zit.
Ik zeg btw niet dat het altijd 0,6 is en dat het slechter hoeft te zijn. Ik zei dat het de prestaties beinvloed!
Te warm worden van een uitlaat is juist wel weer nadelig voor een 2 takt motor
op en minibike zal je er echt niet veel van merken en zeker geen 0,6 pk.
zoals TnTnelis al zei de lucht kan door hitte sneller doorstromen maar daar merk je ( volgens mij ) nauwelijks iets van.